maciejkruk13 Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Witam, po sprawdzeniu luzów zaworowych okazało się że wszystkie zaworki mają "za ciasno",więc decyzja-regulacja.Dokładne pomiary luzów wg serwisówki wykonane,spisane wyniki,wszystkie płytki do szlifierza.Po zamontowaniu kilkunastokrotnie "przekręciłem" silnikiem ręcznie i pomiar luzów.Efekt?Pomimo,że wszystkie luzy przeliczyłem sobie na górne wartości wiedząc,że te modele mają tendencje do kasowania luzów, to pomiar wychodził zamiast założonych np 0,30 około 0,25 i tak na wszystkich zaworach!!No ok myśle i tak jak na pierwszy raz jest ok,ale silnik po odpaleniu wyraźnie cyka...z okolic wałków rozrządu własnie i to na pewno nie jeden zawór.Luzy pomierzone w noramch serwisówki i cyka?Może nie tragicznie,ale słychać...Kompletnie nie mam pojęcia gdzie zrobiłem bład lub na co nie zwróciłem uwagi,czy ma ktoś pojęcie?? Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GHOSTRIDER11 Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 w/g mnie jak robiles pomiary to moze dokreciles mostki walkow rozrzadu w miare lekko powiedzmy z wyczuciem a jak skladales na gotowo uzyles klucza dynamometrycznego i dokreciles mocniej przez co skasowalo ci sie po te 0,05mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejkruk13 Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Hej, pierwsze pomiary były robione na normalnie skręconych mostkach zaraz po zdemontowaniu pokrywy zaworowej i pomiary końcowe po pracy również dopierona skręconych na gotowo mostkach przy użyciu klucza dynamometrycznego. w każdym razie dzięki za sugestię pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 a moze w twoim moto luzy ustawia sie na cieplym silniku ?? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejkruk13 Opublikowano 16 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Witam, w serwisówce stoi:leave the engine by the night...must be cold for regulation... czyli standardowo. Sprawdzałem jeszcze raz metodę pomiaru,moje obliczenia dotyczące grubości płytek i wszystko ok. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GHOSTRIDER11 Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 A jeszcze jedno czy po przeszlifowaniu plytek sprawdzilessobie sam mikrometrem czy szlifnal ci tyle co chciales??ja na swoim przykladzie powiem ze mialem tolerancje po szlifowaniu plytek +-0,01mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 (edytowane) Dokładnie! Mi też facet przeszlifował z tolerancją +-0,01. Ale wydaje mi się że w tym wypadku winą można tu obarczyć jakieś brudy (np. pod gniazdami wałków lub między płytką a zaworem. Nie wiem, tylko strzelam. Edytowane 16 Lutego 2007 przez krzysiek8104 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejkruk13 Opublikowano 16 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Witam, Tak,sprawdzałem po szlifowaniu po kolei każdą i wszystkie miały właśnie maksymalne odchyłki po 0,01mm i to w stronę dolnej wartości czyli mniejszego luzu,nie wiem już sam.Chyba to zostawiam,generalnie lepiej się czuję na tych większych luzach niż wcześniej jak było "za ciasno". Brudu przy składaniu nie było oczywiście:),wszystko czyste i nawet nasmarowałem świeżym czystym olejem! pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Mogłeś za mocno skręcić mostki wałków, tak bywa jak klucz dynamometryczny nie jest zbyt dokładny (ja mam taki specjalny malutki od 6 do 30 Nm i testem dokładności w granicach 1 %). Cykaniem sie nie przejmuj, wiele modeli Yamahy cyka przy prawidłowych luzach, szczególnie na ciepło jak olej jest bardzo rozgrzany. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Jasne, co z tego ze cyka ?Troche wiekszy luz jest zawsze bezpieczniejszy niz za maly. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejkruk13 Opublikowano 17 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Witam, dziękuję Koledzy!!Jestem teraz spokojniejszy i zadowolony!! :D pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 (edytowane) podepne sie do tematu moja kawa er5 po rozgrzaniu tez cyka delikatnie przy zimnym silniku prawie nie slychac zawory sa napewno dobrze wyregulowane te zjawisko dzieje sie tez u kumpla co ma taki sam moto czy jest to normalne ? luzy mam ssacy 0,15 wydech 0,20 Edytowane 17 Lutego 2007 przez mati27d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.