Skocz do zawartości

Olej do DR 600


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam zamiar niedługo zmienić olej w DR, czy Motul 20W50 bedzie do niego dobry? Motocykl stał z bardzo małą ilością benzyny i niestety właczonym kranikiem na PRI w garażu, czy nic sie nie stanie jesli nie zmienie oleju od razu a bedzie tylko w takim stanie stał? (podejrzewam benzyne w oleju, chodzi mi tylko o postój, nie bede w tym stanie jezdził)

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasadniczo dla dr600 polecany jest olej 10W40 czyli wynikałoby z tego że półsyntetyk

motul o kótym piszesz najprawdopodbniej jest mineralny ale jeśli nie bedziesz używał motocykla w ekstremalnie niskich temperaturach to będzie wystarczający

śladowe ilości benzyny w oleju nie powinny niczemu zaszkodzić jeśli nie masz zamiaru odpalać go do chwili zmiany oliwki

ja swoją tt zalewam mineralnym aralem 20W50

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasadniczo dla dr600 polecany jest olej 10W40 czyli wynikałoby z tego że półsyntetyk

motul o kótym piszesz najprawdopodbniej jest mineralny ale jeśli nie bedziesz używał motocykla w ekstremalnie niskich temperaturach to będzie wystarczający

śladowe ilości benzyny w oleju nie powinny niczemu zaszkodzić jeśli nie masz zamiaru odpalać go do chwili zmiany oliwki

ja swoją tt zalewam mineralnym aralem 20W50

 

Tak, to mineralny. Nie mam zamiaru jezdzic w minusowych temperaturach, ani w jakis ekstremalnie wysokich, myslalem o mineralu bo motocykl ma juz pare lat i mineral to chyba dobre wyjscie dla niego?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobre wyjscie to polsyntetyk , mineral lejesz jak silnik jest na wykonczeniu i chcesz sie doturlac do najblizszego remontu.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym mineralnym musze sie niezgodzić... W Xt600 serwisówka podaje ze powinien być olej mineralny.. Minerał dobrej firmy jest czasem lepszy niż beznazwowy syntetyk.. Czasy sie zmieniły i teraz bezproblemowo wymienia sie z minerała na syntetyk a kiedyś taki zabieg zakończyłby sie śmiercią silnika. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mineralnego to ja nawet do kosiarki nie leje. W silniku motocyklowym minimum to półsyntetyk, który i tak w sumie jest mineralem tylko troche ulepszonym. Nawet niektóre oleje które mają napisane FULL Syntetic to też mineralae tylko hydrokrakowane.

 

Nie żebym był niemiły ale na tym sie kończy Twoja wiedza?? Poczytaj wiecej o olejach to sie dowiesz, że minerał nie jest wcale zły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OCZYSZCZALNIA!!!

Po kilku wyczerpujących tematach o olejach, znów pojawia się mitologia podwórkowo-partyzancka.

Szkoda serwera na takie bzdury jak niektórzy wypisują...

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, ja pamietam te tematy o olejach, chodziło mi tylko o to, czy do DRa akurat bedzie dobry mineral, czy półsyntetyk. Skoro tak mówicie, to wezme półsyntetyka motula, w instrukcji jest napisane ze 10W40. Aha, co to znaczy ze minerala zalewam jak chce sie dotoczyc do remontu? To co, te oleje sa dla jakis złomów? Mam nadzieje ze to kolejny mit jeszcze z PRL :bigrazz:

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, ja pamietam te tematy o olejach, chodziło mi tylko o to, czy do DRa akurat bedzie dobry mineral, czy półsyntetyk. Skoro tak mówicie, to wezme półsyntetyka motula, w instrukcji jest napisane ze 10W40. Aha, co to znaczy ze minerala zalewam jak chce sie dotoczyc do remontu? To co, te oleje sa dla jakis złomów? Mam nadzieje ze to kolejny mit jeszcze z PRL :notworthy:

 

Skoro minerał byłby tylko dla złomów to takie firmy jak castrol, mobil czy motul nie produkowały by tego rodzaju olejów bo nikt by ich nie kupił z racji ceny a tak sie składa, że zależnie od tego jak moto jest użytkowane, w jakich warunkach, trzeba rozważyć jakiego nalać oleju. Podobnie było z tym czy można nalać samochodowego, czy powstaje nagar, czy można kupować używane opony itp.... Nie ma co sie kłucić bo i tak z tego nic nie wyniknie bo jako Polacy zawsze bedziemy chciali przedstawić swoje "racje" i nikt nie odpuści. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stifler. O olejach to ja troche czytałem i wiem tyle że własności olejów mineralnch nie można praktycznie porównać do prawdziwych olei syntetycznych. W przypadku gdy węzeł tarcia pod danym obciążeniem smarowany olejem mineralnym będzie dymił i zacierał się to drugi pod takim samym obciążeniem smarowany syntetykiem będzie pracował płynnie. A z tymi hydrokrakowanymi to chodziło mi oto że np. taka firma jak Castrol i za nią wiele innych nabija nas konsumentów w butelke pisząc na opakowaniu Full syntetyk a lejąc tam ulepszonego minerala. Mieli za to sprawę w stanach, która jakimś cudem wygrali i od tego czasu nikt niczego się nie boi i piszą na opakowaniach co chcą. Nie będę już się wypowiadał w tym temacie bo będzie kłótnia bez końca, każdy ma swoje zdanie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze w enduro takim jak dr 600 jakos oleju nie ma duzego znaczenia ze wzgledu na male wysilenie silnika i zakres uzywanych obrotow , ale w silniku kreconym do 16 tys obr , raczej uzywal bym full syntetyka. Chodzi oto ze mineral szybko traci swoje wlasciwosci , a syntetyk ma je znacznie dluzej.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasadniczo dla dr600 polecany jest olej 10W40 czyli wynikałoby z tego że półsyntetyk

motul o kótym piszesz najprawdopodbniej jest mineralny ale jeśli nie bedziesz używał motocykla w ekstremalnie niskich temperaturach to będzie wystarczający

śladowe ilości benzyny w oleju nie powinny niczemu zaszkodzić jeśli nie masz zamiaru odpalać go do chwili zmiany oliwki

ja swoją tt zalewam mineralnym aralem 20W50

Mam ten sam problem,ze czuje benzyne w oleju.Nie zakręciłem kranika.Czy mogę go odpalić,czy nie i wylać olej ?

Co mam zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem,ze czuje benzyne w oleju.Nie zakręciłem kranika.Czy mogę go odpalić,czy nie i wylać olej ?

Co mam zrobić?

 

Koniecznie zmien olej i sprawdz szczelność kranika w pozycji OFF (jesli taką masz, a jesli nie to w pozycji RES albo ON) oraz zaworków iglicowych - jesli nie czujesz sie na siłach, to zrób to lub zleć przy okazji czyszczenia gaźników. Olej na pewno zmien, z filtrem oczywiscie. Na pewno nie odpalaj w takim stanie

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...