Greedo Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Witam. Mam zamiar niedługo zmienić olej w DR, czy Motul 20W50 bedzie do niego dobry? Motocykl stał z bardzo małą ilością benzyny i niestety właczonym kranikiem na PRI w garażu, czy nic sie nie stanie jesli nie zmienie oleju od razu a bedzie tylko w takim stanie stał? (podejrzewam benzyne w oleju, chodzi mi tylko o postój, nie bede w tym stanie jezdził) Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 (edytowane) zasadniczo dla dr600 polecany jest olej 10W40 czyli wynikałoby z tego że półsyntetykmotul o kótym piszesz najprawdopodbniej jest mineralny ale jeśli nie bedziesz używał motocykla w ekstremalnie niskich temperaturach to będzie wystarczającyśladowe ilości benzyny w oleju nie powinny niczemu zaszkodzić jeśli nie masz zamiaru odpalać go do chwili zmiany oliwkija swoją tt zalewam mineralnym aralem 20W50 Edytowane 14 Lutego 2007 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 zasadniczo dla dr600 polecany jest olej 10W40 czyli wynikałoby z tego że półsyntetykmotul o kótym piszesz najprawdopodbniej jest mineralny ale jeśli nie bedziesz używał motocykla w ekstremalnie niskich temperaturach to będzie wystarczającyśladowe ilości benzyny w oleju nie powinny niczemu zaszkodzić jeśli nie masz zamiaru odpalać go do chwili zmiany oliwkija swoją tt zalewam mineralnym aralem 20W50 Tak, to mineralny. Nie mam zamiaru jezdzic w minusowych temperaturach, ani w jakis ekstremalnie wysokich, myslalem o mineralu bo motocykl ma juz pare lat i mineral to chyba dobre wyjscie dla niego? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 dobre wyjscie to polsyntetyk , mineral lejesz jak silnik jest na wykonczeniu i chcesz sie doturlac do najblizszego remontu. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Z tym mineralnym musze sie niezgodzić... W Xt600 serwisówka podaje ze powinien być olej mineralny.. Minerał dobrej firmy jest czasem lepszy niż beznazwowy syntetyk.. Czasy sie zmieniły i teraz bezproblemowo wymienia sie z minerała na syntetyk a kiedyś taki zabieg zakończyłby sie śmiercią silnika. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koniaczek Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Sie mata, wlej motula polsyntetyk, jest wart swojej ceny. Po smiganiu na nim XJa cos o tym wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Mineralnego to ja nawet do kosiarki nie leje. W silniku motocyklowym minimum to półsyntetyk, który i tak w sumie jest mineralem tylko troche ulepszonym. Nawet niektóre oleje które mają napisane FULL Syntetic to też mineralae tylko hydrokrakowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Mineralnego to ja nawet do kosiarki nie leje. W silniku motocyklowym minimum to półsyntetyk, który i tak w sumie jest mineralem tylko troche ulepszonym. Nawet niektóre oleje które mają napisane FULL Syntetic to też mineralae tylko hydrokrakowane. Nie żebym był niemiły ale na tym sie kończy Twoja wiedza?? Poczytaj wiecej o olejach to sie dowiesz, że minerał nie jest wcale zły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 OCZYSZCZALNIA!!!Po kilku wyczerpujących tematach o olejach, znów pojawia się mitologia podwórkowo-partyzancka.Szkoda serwera na takie bzdury jak niektórzy wypisują... Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Tomek, ja pamietam te tematy o olejach, chodziło mi tylko o to, czy do DRa akurat bedzie dobry mineral, czy półsyntetyk. Skoro tak mówicie, to wezme półsyntetyka motula, w instrukcji jest napisane ze 10W40. Aha, co to znaczy ze minerala zalewam jak chce sie dotoczyc do remontu? To co, te oleje sa dla jakis złomów? Mam nadzieje ze to kolejny mit jeszcze z PRL :bigrazz: Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Tomek, ja pamietam te tematy o olejach, chodziło mi tylko o to, czy do DRa akurat bedzie dobry mineral, czy półsyntetyk. Skoro tak mówicie, to wezme półsyntetyka motula, w instrukcji jest napisane ze 10W40. Aha, co to znaczy ze minerala zalewam jak chce sie dotoczyc do remontu? To co, te oleje sa dla jakis złomów? Mam nadzieje ze to kolejny mit jeszcze z PRL :notworthy: Skoro minerał byłby tylko dla złomów to takie firmy jak castrol, mobil czy motul nie produkowały by tego rodzaju olejów bo nikt by ich nie kupił z racji ceny a tak sie składa, że zależnie od tego jak moto jest użytkowane, w jakich warunkach, trzeba rozważyć jakiego nalać oleju. Podobnie było z tym czy można nalać samochodowego, czy powstaje nagar, czy można kupować używane opony itp.... Nie ma co sie kłucić bo i tak z tego nic nie wyniknie bo jako Polacy zawsze bedziemy chciali przedstawić swoje "racje" i nikt nie odpuści. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Stifler. O olejach to ja troche czytałem i wiem tyle że własności olejów mineralnch nie można praktycznie porównać do prawdziwych olei syntetycznych. W przypadku gdy węzeł tarcia pod danym obciążeniem smarowany olejem mineralnym będzie dymił i zacierał się to drugi pod takim samym obciążeniem smarowany syntetykiem będzie pracował płynnie. A z tymi hydrokrakowanymi to chodziło mi oto że np. taka firma jak Castrol i za nią wiele innych nabija nas konsumentów w butelke pisząc na opakowaniu Full syntetyk a lejąc tam ulepszonego minerala. Mieli za to sprawę w stanach, która jakimś cudem wygrali i od tego czasu nikt niczego się nie boi i piszą na opakowaniach co chcą. Nie będę już się wypowiadał w tym temacie bo będzie kłótnia bez końca, każdy ma swoje zdanie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 moze w enduro takim jak dr 600 jakos oleju nie ma duzego znaczenia ze wzgledu na male wysilenie silnika i zakres uzywanych obrotow , ale w silniku kreconym do 16 tys obr , raczej uzywal bym full syntetyka. Chodzi oto ze mineral szybko traci swoje wlasciwosci , a syntetyk ma je znacznie dluzej. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taju25 Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 zasadniczo dla dr600 polecany jest olej 10W40 czyli wynikałoby z tego że półsyntetykmotul o kótym piszesz najprawdopodbniej jest mineralny ale jeśli nie bedziesz używał motocykla w ekstremalnie niskich temperaturach to będzie wystarczającyśladowe ilości benzyny w oleju nie powinny niczemu zaszkodzić jeśli nie masz zamiaru odpalać go do chwili zmiany oliwkija swoją tt zalewam mineralnym aralem 20W50Mam ten sam problem,ze czuje benzyne w oleju.Nie zakręciłem kranika.Czy mogę go odpalić,czy nie i wylać olej ?Co mam zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Mam ten sam problem,ze czuje benzyne w oleju.Nie zakręciłem kranika.Czy mogę go odpalić,czy nie i wylać olej ?Co mam zrobić? Koniecznie zmien olej i sprawdz szczelność kranika w pozycji OFF (jesli taką masz, a jesli nie to w pozycji RES albo ON) oraz zaworków iglicowych - jesli nie czujesz sie na siłach, to zrób to lub zleć przy okazji czyszczenia gaźników. Olej na pewno zmien, z filtrem oczywiscie. Na pewno nie odpalaj w takim stanie Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.