Skocz do zawartości

wiatrak chłodnicy


MACIAS1989
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, znudzony zimą i nimożliwością jeżdżenia zacząłem myśleć o motorze i stwierdziłem, że podczas wysokich temperatur silnik miał zbyt wysoką temperaturę. Szczególnie podczas czekania na światłach temperatura szybko rosła.

Postanowiłem, że zamontuje wiatrak chłodzący chłodnice. Jednak nie zabardzo wiem jaki wiatrak, jak go podłączyć, żeby włączał się automatycznie?

Czy wiatrak z komputera wystarczy, aby był widoczny efekt?

Może ktoś z Was montował sobie taki wiatrak w motorze i może podzielić sie ze mna doświadczeniem? :evil:

Z góry dzięki za odpowiedzi! Pozdrawiam Maciek

Edytowane przez MACIAS1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, znudzony zimą i nimożliwością jeżdżenia zacząłem myśleć o motorze i stwierdziłem, że podczas wysokich temperatur silnik miał zbyt wysoką temperaturę. Szczególnie podczas czekania na światłach temperatura szybko rosła.

Postanowiłem, że zamontuje wiatrak chłodzący chłodnice. Jednak nie zabardzo wiem jaki wiatrak, jak go podłączyć, żeby włączał się automatycznie?

Czy wiatrak z komputera wystarczy, aby był widoczny efekt?

Może ktoś z Was montował sobie taki wiatrak w motorze i może podzielić sie ze mna doświadczeniem? :bigrazz:

Z góry dzięki za odpowiedzi! Pozdrawiam Maciek

 

dopasuj sobie inną chłodnice z wiatraczkiem od innego motora który posiada owy,a co do zakładania wiatraka od kompa to chyba nie bedzie efektu chłodzenia musi być wiekszy.Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są różnej wielkości wiatraczki.....

 

możesz przecież na kierownicy zamontować pstryczek elektryczek i w razie potrzeby będziesz go załączał, u kolegi w sendzie działało puki w błoto po kierownicę nie wjechał :icon_mrgreen:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopasuj sobie inną chłodnice z wiatraczkiem od innego motora który posiada owy,a co do zakładania wiatraka od kompa to chyba nie bedzie efektu chłodzenia musi być wiekszy.Pozdr

 

koszt nowej chłodnicyz wiatrakiem to chyba zbyt duży koszt

 

są różnej wielkości wiatraczki.....

 

możesz przecież na kierownicy zamontować pstryczek elektryczek i w razie potrzeby będziesz go załączał, u kolegi w sendzie działało puki w błoto po kierownicę nie wjechał :icon_mrgreen:

 

Włąsnie myslałem o tym. Tylko kiepsko bedzie jak zostawie na noc włączony wiatrak... W sumie rano spóźnie sie do szkoly i bede wesoły :notworthy: ale jak bede sie spieszyl gdzies to bede bardzo zly, bo motor nie ma kick startera

 

nie powinien motor ci się grzać tak gwałtownie. Nie znam tego motoru, ale czy masz termostat? jeśli tak to sprawdź go, (a było coś grzebane przy ustawieniu zapłonu?)

 

Jest tak, że gwałtownie się nie grzeje. Tylkopodczas upałów,przyjeździe w korku 20-30km/h, caly czas jedynka, dwójka, trójka i stosunkowo wysokie obroty temperatura rosła dość szybko. Wskaźnik czesto dochodził pod czerwone pole. Tak, motor posiada termostat. W tdr'ce silnik jest jak w tzr i dt :banghead:

A co do zapłonu to nie wiem, dziadek jestmechanikiemiw maju wymianiał mi tylkopierscienie i czyscił gaznik. Gdyby zapłon był źle ustawiony to silnik chodziłby nieprawidłowo? Mój chodzi bardzo dobrze.

 

Myślałemo wywaleniu termostatu, ale silnik miałbymniejszą żywotność. Powiedziałem dziadkowi, że nie chce go wywalać.

 

Miałem jeszcze jeden pomysł. Napiłować w cylindrze płytkie rowki pilnikiem, aby zwiększyć jego powierzchnię. Wtedy powietrze chłodziłoby skuteczniej cylinder, takie chłodzenie wodno-powietrzne:bigrazz:, ale nie wiem czy jest to dobry pomysł:banghead:

Edytowane przez MACIAS1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wtedy podpinasz sie pod stacyjke czyli jak stacyjka sie wlaczy to napiecie idzie do wiatraka i jesli pstryczek zostawisz wlaczony i z stacyjki wyciagniesz kluczyk to wtedy wiatrak nie bedzie sie krecil ja musialem tak sie podpiac pod kierunki zeby mialy napiecie poniewaz bylo cos namieszane ze napiecie nie dochodzilo do przerywacza w dt

 

osobiscie ja stalem dt w korku bo robili droge z 10 min i wczesniej latalem w terenie wiec sie zgrzala i stalem z odpalonym silnikiem to wskazowka nie doszla na czerwone pole wiec nie powinna sie zagrzac tez tdrka ale odrazu jak puscili to zrobilem przelotowke zeby ostygla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wtedy podpinasz sie pod stacyjke czyli jak stacyjka sie wlaczy to napiecie idzie do wiatraka i jesli pstryczek zostawisz wlaczony i z stacyjki wyciagniesz kluczyk to wtedy wiatrak nie bedzie sie krecil ja musialem tak sie podpiac pod kierunki zeby mialy napiecie poniewaz bylo cos namieszane ze napiecie nie dochodzilo do przerywacza w dt

 

osobiscie ja stalem dt w korku bo robili droge z 10 min i wczesniej latalem w terenie wiec sie zgrzala i stalem z odpalonym silnikiem to wskazowka nie doszla na czerwone pole wiec nie powinna sie zagrzac tez tdrka ale odrazu jak puscili to zrobilem przelotowke zeby ostygla

 

właśnie myśle o podłączeniuwiatraka np pod włącznik zapłonu. Ale czy jest jakiś sposób, żeby podłączyć wiatrak tak, aby włączał się, gdy temperatura wzrośnie niebezpiecznie wysoko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież chyba bedziesz słyszał jak wyłączysz silnika a mimo to coś buczy czyli niewyłączony wiatrak,

i chyba sie domyślisz ze jest nie wyłączony wiatrak,

 

no właśnie nie jestem tego taki pewny,jak sie zamyśle,albo bede spieszył do domu na ulubiony serial :buttrock: to zapomne owiatraku... myślałem o kontrolce, jakiejś diodzie przy zegarach, ale jak wstawie za mocna to bedzie mi po gałach w nocydawała, a słabej diody w dzień nie zobacze...

 

myślałem też o przerobieniu wskaźnika temperatury, żeby po przesunieciu się na pewną wysokość zamykał obwód i uruchamiał wiatrak, powiedzmy na 10min...

tylko jak to zrobic? :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komplikujesz sobie zycie, przesadzasz... daj sobie jakis wiatrak, podepnij pod stacyjke, i wtedy niezapomnisz. PROSTE , tak pozatym, nie powinny sie grzac. Raczej termostat jest jebni*ty, albo cos nie tak z chlodnica.

Pozdrawiam

"a jak sprawdzic termostat?"

Wsadz go do zimnej potem do cieplej wody i zobacz czy dobrze pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komplikujesz sobie zycie, przesadzasz... daj sobie jakis wiatrak, podepnij pod stacyjke, i wtedy niezapomnisz. PROSTE , tak pozatym, nie powinny sie grzac. Raczej termostat jest jebni*ty, albo cos nie tak z chlodnica.

Pozdrawiam

"a jak sprawdzic termostat?"

Wsadz go do zimnej potem do cieplej wody i zobacz czy dobrze pracuje.

 

a jeżeli moto sie przegrzewa to weż i całkowicie wyjmij termostat i bedziesz wtedy widział czy jest jakiś efekt czy nie ale jak nie bedzie termostatu to nie powinien sie przegrzewać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wtedy na zimnym jest obieg, i przez to dluzej sie bedzie nagrzewal, a jak dlugo na zimnym bedzie smigac, to napewno w jakims stopniu skroci sie zywotnosc silnika... chyba ze tylko w terenie nim jezdzisz, a raczej tak, wiec w sumie mozna tak zrobic ... nie istnieje cos takiego jak "sportowy termostat" specjalny do crossow/enduro ? :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba najlepiej bedzie pod stacyjke :icon_twisted:

A jakma być zamontowany wiatrak? oczywiście bedzie powmiędzy chłodnicą a silnikiem, zebynie był widoczny. Tylko czy ma wyciągać powietrze z chłodnicy, czy dmuchać na chłodnice?

 

Jeżdże głównie po mieście, czasami krótkie odcinki tracy, a w teren wjeżdżam tylko jak musze. Tzndo tej pory wjeżdzałem, bo miałem łyse opony i ciężko było :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...