M4NIEK Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Witam!Nurtuje mnie pytanie, czy końcówki kierownicy mają jakiś wpływ na powstawanie i tłumienie shimmy?Czy ciężarki o większej masie powodują mniejsze prawdopodobieństwo powstania shimmy?Jaką masę zalecają do CBR 600F4i?Nie stać mnie w tej chwili na amor skrętu więc stąd to pytanie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 co prawda skuter to nie to samo co cbr ale u mnie po założeniu ciężarków przestały drgać lusterka, telepanie kierownicą po wjechaniu w jakąś dziurę w okolicach 100km/h nie zmieniło się :bigrazz: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Nie maja zadnego znaczenia dla shimmy, tlumia drgania kierownicy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witas Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 U mnie w Bandicie jak zalozylem ciezarki to nieznacznie zmniejszylo sie drganie lusterek, ale ogromna rozniece zrobilo wywazenie przedniego kola, wiec moze sproboj to zrobic, moze tez pomoc na shimmy :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 10 Lutego 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Ciężarki na kierownicy odpowiadają za tłumienie drgań powodowanych przez silnik. Z tłumieniem niedoskonałości przedniego zawieszenia mają niewiele wspólnego. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Dominik tu byłbym skłonny się z Tobą niezgodzić. Powód jest prosty: jeśli byśmy wiedzieli jaka siła powoduje shimmy to można by wyeliminować przez zastosowanie odpowiednio dużych ciężarków, tak z czystej mechaniki wynika że każda masa ma swoją częstotliwość drgań, im większa masa tym większa siła potrzebna na wzbudzenie drgań w danej masie... , ALE!!! amorek skrętu o wiele lepiej się sprawdzi. Masa ciężarków musiała by mieć na oko coś koło 1kg na sztukę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Witam!Nurtuje mnie pytanie, czy końcówki kierownicy mają jakiś wpływ na powstawanie i tłumienie shimmy?Czy ciężarki o większej masie powodują mniejsze prawdopodobieństwo powstania shimmy?Jaką masę zalecają do CBR 600F4i?Nie stać mnie w tej chwili na amor skrętu więc stąd to pytanie :buttrock: A już chciałem napisać zamontuj sobie amortyzator skrętu i będzie OK! Na początku nie musisz inwestować w Ohlinsa są tańsze produkty.To czy będziesz miał te ciężarki (zakładam, że masa będzie odpowiednia do tych OEM, bo przecież ktoś w mądry sposób to bliczył, że mają być takie i tyle) i tak nie uchroni cię o ewentyalnego shimmy jakie możesz złapać na nierównej drodzę podczas ostrego przyspieszania.Może powinienem napisać, że ciężarek OEM nie da gwarancji że nie złapiesz shimmy.Z tego co wiem F4i nie ma zbyt ostrej geometrii tak więc nie powinna łapać - jak jeździsz "normalnie".Jeśli wybierasz się na tor to gorąco namawiam na amortyzator. A propos,Masa - proponuję zaglądnąć do instrukcji fabrycznej, a jeśli tam nie ma informacji o masie to panowie z "ASO Motocykli Honda" powinni pomóc. Jest jak dobrze pamiętam na forum jest co najmniej jeden. Powinien podpowiedzieć nie? Pozdrawiam, Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 11 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 (edytowane) dzieki za zainteresowanie :crossy: z poprzednich tematów zaóważyłem, że niektórzy na forum mają przy sportowych moto ciężarki nawet 400g jeden, a do mojego moto w serwisówce nie znalazłem :buttrock: A już chciałem napisać zamontuj sobie amortyzator skrętu i będzie OK! Na początku nie musisz inwestować w Ohlinsa są tańsze produkty.To czy będziesz miał te ciężarki (zakładam, że masa będzie odpowiednia do tych OEM, bo przecież ktoś w mądry sposób to bliczył, że mają być takie i tyle) i tak nie uchroni cię o ewentyalnego shimmy jakie możesz złapać na nierównej drodzę podczas ostrego przyspieszania.Może powinienem napisać, że ciężarek OEM nie da gwarancji że nie złapiesz shimmy.Z tego co wiem F4i nie ma zbyt ostrej geometrii tak więc nie powinna łapać - jak jeździsz "normalnie".Jeśli wybierasz się na tor to gorąco namawiam na amortyzator. A propos,Masa - proponuję zaglądnąć do instrukcji fabrycznej, a jeśli tam nie ma informacji o masie to panowie z "ASO Motocykli Honda" powinni pomóc. Jest jak dobrze pamiętam na forum jest co najmniej jeden. Powinien podpowiedzieć nie? Pozdrawiam, Jarek Shimmy (oczywiście nie jakieś do ograniczników, bo pewnie bym leżał) złapałem dwa razy i obydwa przypadki przy odkręcaniu na lekkich łukach (+ nierówności) i prędkości ok. 80-100 km/hA jaki amorek według was ma najlepszy stosunek jakość/cena, a raczej cena/jakość ;) Edytowane 11 Lutego 2007 przez M4NIEK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.