Skocz do zawartości

Honda Civic, Nissan Almera czy może coś jeszcze?


Dziki_YZF
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Sprzedaję swoją furkę i będę się rozglądał za czymś innym i myślę nad hondą civic, nissanem almerką i może coś jeszcze. Proszę o opinie bo nie chce się wpierdolić na minę jak ostatnio. Autko ma mało palić i w miarę rzadko się psuć, rocznik od 96.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy ma Almere 1.4 od prawie 12 lat. Nic się nie zepsuło, nie bierze oleju. Nie można ferować wyroków na podstawie jednego samochodu w dodatku, jak piszesz, ostro traktowanym. Pracowałem w branży samochodowej przez kilka lat i nie mieliśmy nigdy żadnych problemów z Nissanami.

Niestety jak sam kupiłem Nissana (Primera P11) to mam z nim same problemy i częściej jestem w warsztacie niż z 18-letnią Renault 11.

 

Jak widać nie ma reguły. Wydaje mi się, że najwięcej zależy od użytkownika a nie od samej marki czy modelu.

 

pozdr

Edytowane przez jurjuszi

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Sprzedaję swoją furkę i będę się rozglądał za czymś innym i myślę nad hondą civic, nissanem almerką i może coś jeszcze. Proszę o opinie bo nie chce się wpierdolić na minę jak ostatnio. Autko ma mało palić i w miarę rzadko się psuć, rocznik od 96.

pozdro

 

 

akurat mam taka hondzie jak się rozglądasz....tylko ze rocznik 97 ale to ten sam typ no chyba ze chcesz 3 drzwiową ja mam 5... 1.4i 190tys km przebiegu

 

wiec jest tak...pali nie dużo ok. 5-6 L na 100km w trasie oczywiście, jazda miejska to więcej ale daje rade jak spokojnie jeździsz to zmieścisz się po mieście w 7L takie sa moje odczucia jak sie poruszam moim civikiem po mieście...

 

awaryjność...hm...mechanicznie musze powiedzieć ze nie wiele sie nie dzieje trzeba tylko pamiętać o wymianie oleju co ileś km no i świeczki żeby były odpowiednie i nie wymieniaj ich sam ani nie grzeb nic przy silniku bo na każda zmianie strasznie reaguje ten silnik...kiedyś ojczulek chciał profilaktycznie sprawdzić przerwę w świecy no i na oko poustawiał no i silnik tego nie zniósł nie równa praca itp. dopiero mikromierz i od nowa ustawiane wszystkie...także czuła jest bardzo..

 

blacharka...cóż...trzeba zwracać uwagę na progi i nadkola szczególnie tył...podobno civic tak ma...bez zaprawek w tym wieku sie chyba nie obiedzie...

 

jeszcze jedna awaria jaka miałem to nie działały mi wszystkie biegi nagrzewnicy ale usterka była prosta bo przepalił się drut oporowy usterka banalna ale nie wiadomo było co jest grane po ściągnięciu manuala do hondzi wszystko sie wyjaśniło i 5minut roboty i działa...

 

tak naprawdę jest to bardzo mało awaryjne autko ja się swojej juz pewnie nigdy nie pozbędę bo nie warto jej sprzedawać za taka cenę jaka oferują za ten rocznik a pojeździć napewno jeszcze długo pojeździ...:icon_biggrin:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rowniez polecam jak najbardziej [H] Civic. Sam posiadam Civica V generacji (93r.) HB z silnikiem 1.5 (90KM). Od zakupu zrobilem 12 000 km i nic sie nie dzieje. Bierze mi olej, ale to jednostki wysokoobrotowe wiec musi cos wziac zwlaszcza jak sie kreci czesto pod czerwona kreche, a jak tak jezdze. Autko ktore szukasz to VI generacja. Jezeli szukasz autka malo awaryjnego i ekonomicznego to polecam Civica jak najbardziej... podstawowoy silniczek to SOHC 1.4 (90KM), do ostrzejszej jazdy sa wersje z silniczkiem SOHC VTEC-E 1.5 (115KM) no i te najdrozsze i najmocniejsze to VTI VTEC DOHC 1.6 (160KM). Civic swietnie trzyma sie drogi zarowno sedan jak i HB czy coupe. Polecam ze wzgledu na ekonomicznosc przy normalnej jedzie jak i bezawaryjnosc... ja jezdze dosc nerwowo i nic kompletnie zlego sie nie dzieje z autkiem. Nalezy pamietac o wymianie oleju co 10 000 km wraz z filtrem i mozna smigac dalej. Slaby punkt jak wyzej napisano to rdzewiejace nadkola... (ja juz kupilem autko z poprawionymi nadkolami przez poprzedniego wlasciciela w niemczech) oraz branie oleju jezeli wczesniej autko bylo ostro traktowane.

 

Polecam Civica.

 

Wiecej info na temat ----> www.civicklub.pl oraz www.hondapl.org

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez the-one
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja polecam almerę 1.4 (~90KM) , po 130 tys silnik nóweczka, nie mówiąc o świetnym zawieszeniu. Przy 110tys wymagała jedynie wymiany sprzęgła.

Mowa o roczniku 97.

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, Civic jest ładnym autem ale nie tak bezawaryjnym jak Almera. Może jeszcze pomyśl o Mazdzie 323, bo to mogę Ci polecić jako naprawdę bezawaryjny samochód. Mam Mazdę od ponad 5 lat i nic się nie psuje, zero usterek. Honda bardziej rzuca się w oczy, a części do niej są droższe niż do Almery czy Mazdy. Jeżeli chcesz mieć coś z silnikiem 1.4 to Almera jest najlepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rowniez polecam jak najbardziej [H] Civic. Sam posiadam Civica V generacji (93r.) HB z silnikiem 1.5 (90KM).

Jezeli szukasz autka malo awaryjnego i ekonomicznego to polecam Civica jak najbardziej... podstawowoy silniczek to SOHC 1.4 (90KM), do ostrzejszej jazdy sa wersje z silniczkiem SOHC VTEC-E 1.5 (115KM) no i te najdrozsze i najmocniejsze to VTI VTEC DOHC 1.6 (160KM).

 

Polecam Civica.

 

Wlasnie syn kupil straszliwego grata Civic HB z 90r z wstawionym tym ostatnim silnikiem po 70 tys przebiegu.

Autko fruwa, ale jeszcze nad nim pracujemy.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też posiadam Civica z 94r. z silnikiem 1.5, moje ma przejechane tylko 60tys.mil. Nie mam z nim żadnych problemów, teraz go sprzedaje a jego nastepca też będzie z pod znaku Hondy. Jak na 90 narowistych kucyków to autko fruwa i czesto mam spięcia na światłach, a wyglada tak: http://www.bikepics.com/pictures/648740/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie syn kupil straszliwego grata Civic HB z 90r z wstawionym tym ostatnim silnikiem po 70 tys przebiegu.

Autko fruwa, ale jeszcze nad nim pracujemy.

 

Adam M.

 

Civici maja to do siebie ze sa kupowane przez mlode osoby czesto do lansu i wyrzycia ... pewnie dlatego autko dorżniete, ciezko znalezc auto w naprawde dobrym stanie... chyba najlepiej szukac sedanow, bo sa najmniej uzywane przez mlodych ludzi. Silniki w Civicach sa bardzo wytrzymale zarowno SOHC jak i DOHC.

Civic o ktorym pisze Adam to IV gen - tzw. "Żelazko" ze wzgledu na ksztalt autka... mniej odporne na rdze niz nastepna generacja.

 

Co do czesci to nie jest zle. Na www.moto.sklep.pl jak i www.hipol.pl mozna znalezc tanie zamienniki, ale wiadomo ze niektore czesci jak uszczelki silnika, uszczelniacze zaworow itp. najlepiej kupowac w ASO (gdzie akurat mam znajomego ktory zalatwia i montuje mi wszystko ze znizkami).

 

Gdybys decydowal sie na kupno Civica to na civicklub.pl nie polecanym sprzedawca jest ten gosc z Gorzowa Wlkp. ktory w stalej ofercie ma sprowadzane Hondziny. Kupujac Honde polecam zabrac kogos kto dobrze zna dane auto i model.

 

Pozdrawiam i namawiam do zakupu Hondy. Przez te auto nabralem respektu do trwalosci i solidnosci Hondy i moim nastepnym motocyklem napewno bedzie Honda :flesje:

 

A tu maly cytat ze strony civicklub.pl na temat awaryjnosci aut;

 

"Brytyjskie niezależne stowarzyszenie specjalistów ubezpieczeniowych - "Warrany Direct" - opublikowało najnowszy ranking niezawodności pojazdów.

Badaniom poddano 450 tys. aut, w wieku od 3 do 9 lat, użytkowanych w Anglii i na terenie Stanów Zjednoczonych. W klasyfikacji znalazły się 33 marki samochdów.

Jak można było się spodziewać, najmniej awaryjnymi okazały się i tym razem auta japońskie.

Pierwsze miejsce zajęła Mazda (8,04%), drugie - Honda (8,90%), trzecie - Toyota z wynikiem 15,78%.

Wartym też zauważenia jest wysokie, piąte miejsce koreańskiej marki KIA.

A oto całe zestawienie (wartość w nawiasie oznacza odsetek samochodów z usterkami):

 

 

1. Mazda (8,04%)

2. Honda (8,90%)

3. Toyota (15,78%)

4. Mitsubishi (17,04%)

5. Kia (17,39%)

6. Subaru (18,46%)

7. Nissan (18,86%)

8. Lexus (20,05%)

9. Mini (21,90%)

10. Citroen (25,98%)

11. Daewoo (26,30%)

12. Hyundai (26,36%)

13. Peugeot (26,59%)

14. Ford (26,76%)

15. Suzuki (27,20%)

16. Porsche (27,48%)

17. Fiat (28,49%)

18. BMW (28,64%)

19. Vauxhall (28,77%)

20. Mercedes (29,90%)

21. Rover (30,12%)

22. Volvo (31,28%)

23. Volksvagen (31,44%)

24. Jaguar (32,05%)

25. Skoda (32,12%)

26. Chrysler (34,90%)

27. Audi (36,74%)

28. Seat (36,87%)

29. Renault (36,87%)

30. Alfa Romeo (39,13%)

31. Saab (41,59%)

32. Land Rover (44,21%)

33. Jeep (46,36%)

 

źródło: interia.pl "

Edytowane przez the-one
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Civici maja to do siebie ze sa kupowane przez mlode osoby czesto do lansu i wyrzycia ... pewnie dlatego autko dorżniete, ciezko znalezc auto w naprawde dobrym stanie... chyba najlepiej szukac sedanow, bo sa najmniej uzywane przez mlodych ludzi. Silniki w Civicach sa bardzo wytrzymale zarowno SOHC jak i DOHC.

Civic o ktorym pisze Adam to IV gen - tzw. "Żelazko" ze wzgledu na ksztalt autka... mniej odporne na rdze niz nastepna generacja.

 

No nie, moj syn nie jest juz nastolatkiem, a na Civica zdecydowal sie glownie ze wzgledow finansowych - 3 lata jezdzenia Nissanem Maxima uswiadomily mu ze nie stac go na utrzymywanie samochodu klasy sredniej - wyzszej. Poza tym zrobienie jakiegokolwiek drobiazgu w Maximie to zawsze kupa roboty z powodu fatalnych dostepow. Civic to rzecz prosta jak kij, tyle ze nadwozie wymaga powaznej ingerencji blacharza :D

Drugi powod to ten silnik - VTec DOHC Hondy z moca 160 KM i praktycznie nie do zarzniecia w dodatku z w miare niskim przebiegiem. No ale roboty zawsze troche sie znajdzie, specjalnie w pojezdzie kupionym za $400 ;)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie, moj syn nie jest juz nastolatkiem

 

Nie mialem tu na mysli Twojego syna, ewentualnie poprzedniego wlasiciela :) . Nie wiem jak w Kanadzie, ale w Polsce czy Niemczech te autka sa przewaznie uzywane dosc extremalnie... sam jezdze dosc ostro ale bez palenia gumy czy uzycia recznego, do palenia gumy autko zupelnie sie nie nadaje poniewaz konstrukcja jest lekka i przod podskakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mialem tu na mysli Twojego syna, ewentualnie poprzedniego wlasiciela :buttrock: . Nie wiem jak w Kanadzie, ale w Polsce czy Niemczech te autka sa przewaznie uzywane dosc extremalnie... sam jezdze dosc ostro ale bez palenia gumy czy uzycia recznego, do palenia gumy autko zupelnie sie nie nadaje poniewaz konstrukcja jest lekka i przod podskakuje.

 

 

 

ale w zimie na recznym czemu nie :P zawsze jak jest ladny sniezek albo lodzik to reczny idzie w ruch w mojej hondzinie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam będę kupował coś takiego - Corolla, Almera albo Civic.

 

Patrzyłem na najnowsze badanie usterkowości TUV. Wszystkie z nich prezentują się znacznie lepiej niż średnia. Ale Corolla nie ma praktycznie konkurenta w ich zestawieniach - i to nie tylko ogółem ale także w prawie każdej kategorii (w tym korozja czy silnik).

 

Dane z raportu TUV 2007 (procent aut z usterkami powaznymi):

 

Samochody 4-5 lat (średnia 10,7%):

Corolla 8,4 %

Almera 8,5 %

Civic 9,8%

 

Samochody 6-7 lat (śr. 15,8%):

Corolla 8,9%

Almera 9,1%

Civic 12.9%

 

Samochody 8-9 lat (śr. 21,4%):

Corolla 11,4%

Almera 13,3%

Civic 15,3%

 

Typowe niedociągnięcia wg tego raportu:

Almera - nieco więcej niż średnia łapie to auto korozja (7-9 letnie), czasami szwankuje elektryka (5 letnie), czasami hamulce (5 letnie). Generalnie modele nowsze (od 2001 nowa wersja była) są nieco gorsze niż te z lat 95-2000.

Honda Civic - raport wspomina o o problemach z Hamulacami w nowszych modelach (3-5 lat), za to korozyjnie jest to model znakomity (9 letnie mają poważnie problemy z korozją tylko w uwaga 0,5% egzemplarzy !!!), silnik i zawiechy - lepiej niż średnia, ale do corollli trochę jej brakuje.

Toyota Corolla - killer jeśli chodzi o wyniki - chyb najlepszy przekrojowo samochód w całym teście wieloletnim (186 aut łącznie ocenianych) jeżeli chodzi o usterkowość: korozja 9 letnich 1%, 7 letnich 0,1% !; problemy z napędem i zawiechami dwa razy rzadziej niż niezła pod tym względem Civic; problemy z elektryką (pięta achillesowa wielu aut) - tu znacznie poniżej średniej (czyli dobrze :) ; czasami problemy z hamulcami (tarcze i klocki) - stwierdzono takie u 1,8% aut 5 letnich, za to 7 letnie lepiej - 1,6%.

 

Mój typ - corolla - tylko używki bardzo drogie, a model sprzed 2001 nie za piękny ('oczy'). wiem, że to trochę inny rynek etc, ale jak na razie wiele osób mi potwierdziło te spostrzeżenia.

 

PS: Mam pełny raport TUV za 2007 - można go dostać np w Empiku w postaci specjalnego numeru 'AutoBild', niestety tylko po niemiecku. Wyciąg z niego - nie taki szczegółowy, prezentuje w odcinkach polski 'Auto Świat' - były już auta 2-3 letnie. W najbliższy poniedziałek 4-5 letnie itd.

Edytowane przez mario33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...