lukaszooo Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 mialem robiony szlif cylindra i nowy tlok vertexa i na 6l benzyny wlalem jakies 40ml oleju moze 50ml no i dymi ostro wiec sie pytam czy to szkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 mialem robiony szlif cylindra i nowy tlok vertexa i na 6l benzyny wlalem jakies 40ml oleju moze 50ml no i dymi ostro wiec sie pytam czy to szkodzi a masz jeszcze dozownik ? bo jak nie to trochę mało tego oleju :icon_twisted: , przy braku dozownika powinieneś wlać conajmniej 120ml na te 6L kopcenie nic nie szkodzi Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 mam i to nawet sprawny :biggrin: slyszalem ze jak leje sie duzo oleju to trzeba dlugo docierac czy to jest prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 Tak, to prawda. Im więcej oleju w benzynie tym trudniej zerwać film olejowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 czyli jak naleje duzo oleju to moge szybciej jezdzic i sie nie zatrze nawet na dotarciu ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Ja poprzedni zestaw tuningowy (Malossi 70 ccm) w skuterze docierałem na półsyntetyku, gdyż mi tak zalecono, a po dotarciu lałem już cały czas pełen syntetyk. Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 czyli jak naleje duzo oleju to moge szybciej jezdzic i sie nie zatrze nawet na dotarciu ??? by lukaszooo To zależy, dużo szybciej to nie nie możesz, a to dlatego że z początku tłok i pierścienie są bardzies spasowane, i są narażone na duże obciążenia termiczne. Jak moto będzie obciążone to pierścienie mogą się zakleszczyć. Niewiele szybciej (np. 10 km/h) to nie powinno się nic stać. Ważne jest tylko by na początku go nie przegrzewać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 ja w moto nie mam napisanej tymp. na termometrze tylko jest podzielone na kolory i staram sie aby bie wychodzil z niebieskiego pola :) a nie przegrzewać to znaczy nie wiecej niz 40 stopni moze mi ktos powiedziec jaka jest temp w RS50 jak wskazowka jest na srodku pola???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 na mineralnym, i kropka. Syntetyk bardzo dobrze zmniejsza tarcie, co zwiększa gigantycznie czas docierania tłok-cylinder. Dokladnie tak ! pozdr. :) Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Teorie w kwestii docierania są różne: Jedni doradzają docierać na mineralnym a inni na syntetyku. Nie wiem czy ktoś przeprowadzał jakieś badania naukowe w tym temacie, ale na pewno nie jeden "docierający"ma własne w miarę obiektywne doświadczenia. Ja też mogę podzielić się swoimi obserwacjami w tym temacie A konkretnie: W ubiegłym roku na początku lata Junior docierał komarka po remoncie - szlif cylindrów, nowe łożyska, simeringi itd.Chcieliśmy zrobić to po "nowoczesnemu" więc zakupiliśmy pełen syntetyk Castrola za ok40 zeta i zaczęliśmy delikatną jazdę. A że było dość gorąco trzeba było dość często robić postoje na chłodzenie bo albo szlif zrobiony był nieco za ciasno albo tłoczek nieco "puchł". Trwało to kilka dni i nic się nie zmieniało. Można było przejechać góra ok. 2 kilometry i już zaczynał "łapać". Straciliśmy cierpliwość- no bo ile czasu można docierać?? ;) Wylaliśmy mieszankę z Castrolem i wlaliśmy mieszankę z mineralnym.Na takiej mieszance moto "łapało" dopiero po kilku kilometrach szybkiej jazdy. Następnie po kilku przejażdżkach zamiana i do baku wędruje znów mieszanka z Castrolem. I co sie okazuje: moto znów "podłapuje" po 2 kilometrach raz za razem :) Znów zamiana. Ale teraz na mieszankę z półsyntetykiem z Orlena.I znów można sobie troszkę pojeździć tak jak na mineralnym Ponowna zmiana na pełen syntetyk i znów "podłapywanie" po 2km :clap: Więc po kilku takich zamianach na przestrzeni kilku dni zakończyliśmy doświadczenia i już do końca Junior docierał na półsyntetyku z Orlena. Czy znajdzie się jakiś naukowiec i fachowiec który wytłumaczy dokładnie dlaczego nie dało się docierać Komarka na tym syntetyku Castrola??? Jedyna zauważalna zaleta jazdy Komarkiem na tym syntetyku to "odleciany" zapach spalin :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gutek_rapier Opublikowano 9 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Nom zapach spalin tego castrola r2 jest poprostu piękny:D flesje.gif Nom zapach spalin tego castrola r2 jest po prostu piękny :) flesje.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.