Skocz do zawartości

swieca


matez
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Budowa motocykla może znacznie utrudnić dostęp do świec zapłonowych lub sprawić, że wykręcenie świecy przy użyciu uniwersalnego klucza do świec, jest niewykonalne. Należy wówczas zastosować specjalny klucz do świec znajdujący się w narzędziowym zestawie fabrycznym. Świece mocno "zapieczone" najlepiej wykręcać przy użyciu specjalnej nasadki przeznaczonej do współpracy z "pokrętką" klasycznych kluczy nasadowych. Tradycyjny klucz rurkowy może ulec zniszczeniu przy próbie wykręcenia "zapieczonej" świecy, uszkadzając przy okazji samą świecę, głowicę, a nawet ręce mechanika. Wyjątkowo oporne świece można luzować przy mocno nagrzanym silniku.

Przed przystąpieniem do wykręcenia świecy zapłonowej umieszczonej w głębokim otworze głowicy (takie umieszczenie jest popularne w silnikach chłodzonych cieczą i w głowicach dwuwałkowych), trzeba usunąć wszelkie zanieczyszczenia, które mogłyby dostać się do wnętrza cylindra. Najwygodniej posłużyć się w tym celu, silnym strumieniem wody, a następnie osuszyć miejsce zamocowania świecy, strumieniem sprężonego powietrza. Odkręcamy w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara. Pozdrawiam

 

http://ag.bocznica.org/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy moze mi ktos powiedziec czym do jasnej cholery wykrecic swiece w KLR 250 pozyczalem najrozniejsze klucze i ni hu hu albo za grube scianki albo cos innego ... moze jest jakis inny sposob niz klucz ??

hehe no ja też miałem problem z wykręceniem świecy zaden klucz nie chciał podejść ponieważ swieca znajdowała sie głęboko dopiero musiałem zrobić odpowiedni klucz to wtedy sie wykręciło,i tobie też tak radzę jesli masz możliwość(warunki) a jak nie to poproś kogoś być ci mógł dorobić,Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no ostatnio miałemw mojej XL 500 podobny problem..

otóż standardowe klucze używane w samochodach i popyularnych pierdopędach(komar, wsk) mają2 kalsy rozmiaru: 16 i bodajże 22 mm... bo takie własnie są popularne świece (iskra, ngk, GM etc)

 

możliwe więc, że masz świecę w standardzie japoskim firmy Denso, które to często są na klucz 18 (lub 17, nie pamiętam dokładnie) który cholernie ciężko dostać...

ja dopasowałem klucz nasadowy od zestawu kluczy do pilarki spalinowej Husquvarna.. po jednej stronie tulei był klucz do świec.. po drugiej bodajże do odkręcania prowadnicy- i to był właśnie 18mm..

 

jeśli masz taką możliwość to zmierz jakąś suwmiarką albo innym gadżetem na ile mm masz tą świecę... i wtedy dopiero szukaj klucza

 

powodzenia :biggrin:

Edytowane przez Lysy5g1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpowiem żebyś szukał takiego klucza w sklepach samochodowych, u ojca w aucie nie dość że klucz ma rozmiar 16 to jeszcze musi być zajebiście anemiczny żeby wlazł do dziury + przedłużka :biggrin:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...