Digidy Opublikowano 13 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 przy zapiętym przodzie powstają naprężenia między osią przednią i tylnią i dlatego nie można jeżdzić po dobrej przyczepności. Jeżeli jeżdzi się po terenie po zakrętach ta niewielka różnica obrotów kół przednich i tylnych jest niezauważalna, ale nie rozumiem skąd pomysł ze w układzie 4x4 koła obracaja się z jednakową prędkością?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodzio Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 ale nie rozumiem skąd pomysł ze w układzie 4x4 koła obracaja się z jednakową prędkością?? zrozumiałem, że jak zapinasz 4x4 to mechanizmy różnicowe są zblokowane. Kumam, że po prostu pewne niuanse sprawiają, że nie działa to całe ustrojstwo jak należy.No bo jak jest w osobówce 4x4 np. Audi 90 Quattro?? Jeździsz tym po asfalcie 4x4 i chyba nie ma tego typu zjawisk?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Digidy Opublikowano 13 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 tylko, że UAZ-y nie miały seryjnych blokad mostów.... choć tego im brakuje bo sie kiedyś przez to zakopałem...w audi quattro jest z tego co sie orientuje to jest stały napęd i nie nie ma przełożeń terenowych wiec to zupełnie inna bajaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodzio Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 tylko, że UAZ-y nie miały seryjnych blokad mostów.... choć tego im brakuje bo sie kiedyś przez to zakopałem... jak nie ma blokady mechanizmu, to jak sobie radzi przy różnej przyczepności? Jak rzeźbisz po śliskim to bez blokady jedno koło na maxa , a drugie stoi w miejscu :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 UAZ ma dyferencjał w przednim moście i w tylnim. Normalnie (znaczy nie normalnie :icon_mrgreen: ) podczas jazdy po asfalcie jeździ się tylko z napedem na tył = 100% momentu idzie na tylni most (i w zaleznosci od przyczepnośic kręci się koło lewe lub prawe). Po wjechaniu w teren zapinasz 4x4 i wtedy moment idzie z reduktora 50% na przedni most (kręci się koło lewe lub prawe) i 50% na tylni most (kreic sie kolo lewe lub prawe). Może się zdarzyć, że będą się wtedy kręciły koła tylko pojednej stronie samochodu albo po przekątnej, ale zawsze kręci sie jedno z przodu ijedno z tyłu. Nie mozna natomiast na stałe zablokowac dyferencjału w moście , tak żeby oba koła w jednym moscie kręciły się z tą samą prędkością. W samochodach z napędem 4wd wygląda to trochę inaczej bo oprócz dyfrów w mostach masz centralny mechanizm róznicowy. Jak go zablokujesz to moment jest podzielony 50/50 przód-tył. To tak z grubsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodzio Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 UAZ ma dyferencjał w przednim moście i w tylnim. Normalnie (znaczy nie normalnie :icon_mrgreen: ) podczas jazdy po asfalcie jeździ się tylko z napedem na tył = 100% momentu idzie na tylni most (i w zaleznosci od przyczepnośic kręci się koło lewe lub prawe). Po wjechaniu w teren zapinasz 4x4 i wtedy moment idzie z reduktora 50% na przedni most (kręci się koło lewe lub prawe) i 50% na tylni most (kreic sie kolo lewe lub prawe). Może się zdarzyć, że będą się wtedy kręciły koła tylko pojednej stronie samochodu albo po przekątnej, ale zawsze kręci sie jedno z przodu ijedno z tyłu. Nie mozna natomiast na stałe zablokowac dyferencjału w moście , tak żeby oba koła w jednym moscie kręciły się z tą samą prędkością. W samochodach z napędem 4wd wygląda to trochę inaczej bo oprócz dyfrów w mostach masz centralny mechanizm róznicowy. Jak go zablokujesz to moment jest podzielony 50/50 przód-tył. To tak z grubsza. Dzięki za objaśnienie. Sądziłem, że jak terenowy zwierzak to możesz blokować dyfra i jedziesz gdzie chcesz :icon_rolleyes: , bo przecież cały psikus ze ślizganiem się polega na tym, że jest mechanizm różnicowy ( w tym przypadku przeszkadzający) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 zawsze można zniwelować poślizg na dyfrze hamulcami, jak koła będą miały równe obciążenie (na wciśniętym hamulcu) to nie będzie różnicy prędkości między poszczególnymi kołami, dzisiaj testowałem astrą na podjeździe i działa :bigrazz: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Może się zdarzyć, że będą się wtedy kręciły koła tylko pojednej stronie samochodu albo po przekątnej, ale zawsze kręci sie jedno z przodu ijedno z tyłu.coś chyba namieszałeśmoże się zdarzyć że napędzane będzie jedno koło na osi ale to nie jest powiedzianebędzie się tak działo gdy różnica obciążenia kół na osi będzie b.duża (jedno koło w błocie/na lodzie a drugie na przyczepnej nawierzchni) No bo jak jest w osobówce 4x4 np. Audi 90 Quattro?? Jeździsz tym po asfalcie 4x4 i chyba nie ma tego typu zjawisk??w audicach stosowany jest samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy torsen (maksymalna różnica w momentach/prędkościach wynosi 30/70%) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 coś chyba namieszałeśmoże się zdarzyć że napędzane będzie jedno koło na osi ale to nie jest powiedzianebędzie się tak działo gdy różnica obciążenia kół na osi będzie b.duża (jedno koło w błocie/na lodzie a drugie na przyczepnej nawierzchni) Właśnie chyba o takich ekstremalnych sytuacjach rozmawiamy. Ja dosyć często obeserwuję jak kręcą się tylko 2 koła (mimo napedu 4x4) . Potem trzeba samochód odkopac albo wyciągnąc drugim :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 Właśnie chyba o takich ekstremalnych sytuacjach rozmawiamy. Ja dosyć często obeserwuję jak kręcą się tylko 2 koła (mimo napedu 4x4) . Potem trzeba samochód odkopac albo wyciągnąc drugim :) 2 posty wyżej napisałem że można sobie hamulcami pomóc, przetestuj sam, działa Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Niva w ciezkim terenie to nie bardzo , ze wzgledu na brak ramy. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badyl Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 (edytowane) Odświeżę troszkę temat. Jestem zwolennikiem jazdy w terenie, czy to motocyklem czy samochodem, a UAZy uwielbiam :banghead: Udało mi się natknąć na taką Rosyjską gierkę. Jestem w trakcie jej ściągania. Nazywa się UAZ 4x4 Tutaj oficjalna stronka gierki: http://4x4game.ru/ Tutaj link jakby ktoś chciał ściągnąć: http://peb.pl/sportowe-wyscigowe/134476-ra...re-uaz-4x4.html Ściąganie możliwe przy zmiennym IP, czyli np. użytkownicy Neostrady mogą ściągnąć ponieważ po rozłączeniu i ponownym połączeniu Neostrady mamy już inny adres IP. Czyli klikamy na pierwszą część, ściągamy, jak już się ściągnie to rozłączamy połączenie Neostrady, nawiązujemy je ponownie i wtedy możemy ściągnąć kolejną część. A to wszystko dlatego że gierka wrzucona jest w 23 częściach na darmowy serwer rapidshare.de Tu patch angielski http://uploaded.de/?id=us993s -tylko plik podmieniamy! Edytowane 17 Lipca 2007 przez djsolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 czym tą gierce uruchomić ? wywala mi ciągle błąd o programie emulującym :evil: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badyl Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Jakiego programu używasz? Ja odpalałem wszystko przez Daemona... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 ani alcoholem ani deamonem :banghead: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.