Skocz do zawartości

UAZ-y i nie ma mocnych ;-)


Digidy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

przy zapiętym przodzie powstają naprężenia między osią przednią i tylnią i dlatego nie można jeżdzić po dobrej przyczepności. Jeżeli jeżdzi się po terenie po zakrętach ta niewielka różnica obrotów kół przednich i tylnych jest niezauważalna,

ale nie rozumiem skąd pomysł ze w układzie 4x4 koła obracaja się z jednakową prędkością??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ale nie rozumiem skąd pomysł ze w układzie 4x4 koła obracaja się z jednakową prędkością??

 

 

zrozumiałem, że jak zapinasz 4x4 to mechanizmy różnicowe są zblokowane. Kumam, że po prostu pewne niuanse sprawiają, że nie działa to całe ustrojstwo jak należy.

No bo jak jest w osobówce 4x4 np. Audi 90 Quattro?? Jeździsz tym po asfalcie 4x4 i chyba nie ma tego typu zjawisk??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko, że UAZ-y nie miały seryjnych blokad mostów.... choć tego im brakuje bo sie kiedyś przez to zakopałem...

w audi quattro jest z tego co sie orientuje to jest stały napęd i nie nie ma przełożeń terenowych wiec to zupełnie inna bajaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko, że UAZ-y nie miały seryjnych blokad mostów.... choć tego im brakuje bo sie kiedyś przez to zakopałem...

 

 

jak nie ma blokady mechanizmu, to jak sobie radzi przy różnej przyczepności? Jak rzeźbisz po śliskim to bez blokady jedno koło na maxa , a drugie stoi w miejscu :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UAZ ma dyferencjał w przednim moście i w tylnim. Normalnie (znaczy nie normalnie :icon_mrgreen: ) podczas jazdy po asfalcie jeździ się tylko z napedem na tył = 100% momentu idzie na tylni most (i w zaleznosci od przyczepnośic kręci się koło lewe lub prawe). Po wjechaniu w teren zapinasz 4x4 i wtedy moment idzie z reduktora 50% na przedni most (kręci się koło lewe lub prawe) i 50% na tylni most (kreic sie kolo lewe lub prawe). Może się zdarzyć, że będą się wtedy kręciły koła tylko pojednej stronie samochodu albo po przekątnej, ale zawsze kręci sie jedno z przodu ijedno z tyłu. Nie mozna natomiast na stałe zablokowac dyferencjału w moście , tak żeby oba koła w jednym moscie kręciły się z tą samą prędkością.

 

W samochodach z napędem 4wd wygląda to trochę inaczej bo oprócz dyfrów w mostach masz centralny mechanizm róznicowy. Jak go zablokujesz to moment jest podzielony 50/50 przód-tył. To tak z grubsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UAZ ma dyferencjał w przednim moście i w tylnim. Normalnie (znaczy nie normalnie :icon_mrgreen: ) podczas jazdy po asfalcie jeździ się tylko z napedem na tył = 100% momentu idzie na tylni most (i w zaleznosci od przyczepnośic kręci się koło lewe lub prawe). Po wjechaniu w teren zapinasz 4x4 i wtedy moment idzie z reduktora 50% na przedni most (kręci się koło lewe lub prawe) i 50% na tylni most (kreic sie kolo lewe lub prawe). Może się zdarzyć, że będą się wtedy kręciły koła tylko pojednej stronie samochodu albo po przekątnej, ale zawsze kręci sie jedno z przodu ijedno z tyłu. Nie mozna natomiast na stałe zablokowac dyferencjału w moście , tak żeby oba koła w jednym moscie kręciły się z tą samą prędkością.

 

W samochodach z napędem 4wd wygląda to trochę inaczej bo oprócz dyfrów w mostach masz centralny mechanizm róznicowy. Jak go zablokujesz to moment jest podzielony 50/50 przód-tył. To tak z grubsza.

 

Dzięki za objaśnienie. Sądziłem, że jak terenowy zwierzak to możesz blokować dyfra i jedziesz gdzie chcesz :icon_rolleyes: , bo przecież cały psikus ze ślizganiem się polega na tym, że jest mechanizm różnicowy ( w tym przypadku przeszkadzający)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zawsze można zniwelować poślizg na dyfrze hamulcami, jak koła będą miały równe obciążenie (na wciśniętym hamulcu) to nie będzie różnicy prędkości między poszczególnymi kołami, dzisiaj testowałem astrą na podjeździe i działa :bigrazz:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się zdarzyć, że będą się wtedy kręciły koła tylko pojednej stronie samochodu albo po przekątnej, ale zawsze kręci sie jedno z przodu ijedno z tyłu.

coś chyba namieszałeś

może się zdarzyć że napędzane będzie jedno koło na osi ale to nie jest powiedziane

będzie się tak działo gdy różnica obciążenia kół na osi będzie b.duża (jedno koło w błocie/na lodzie a drugie na przyczepnej nawierzchni)

 

No bo jak jest w osobówce 4x4 np. Audi 90 Quattro?? Jeździsz tym po asfalcie 4x4 i chyba nie ma tego typu zjawisk??

w audicach stosowany jest samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy torsen (maksymalna różnica w momentach/prędkościach wynosi 30/70%)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś chyba namieszałeś

może się zdarzyć że napędzane będzie jedno koło na osi ale to nie jest powiedziane

będzie się tak działo gdy różnica obciążenia kół na osi będzie b.duża (jedno koło w błocie/na lodzie a drugie na przyczepnej nawierzchni)

 

Właśnie chyba o takich ekstremalnych sytuacjach rozmawiamy. Ja dosyć często obeserwuję jak kręcą się tylko 2 koła (mimo napedu 4x4) . Potem trzeba samochód odkopac albo wyciągnąc drugim :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chyba o takich ekstremalnych sytuacjach rozmawiamy. Ja dosyć często obeserwuję jak kręcą się tylko 2 koła (mimo napedu 4x4) . Potem trzeba samochód odkopac albo wyciągnąc drugim :)

 

 

2 posty wyżej napisałem że można sobie hamulcami pomóc, przetestuj sam, działa

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odświeżę troszkę temat. Jestem zwolennikiem jazdy w terenie, czy to motocyklem czy samochodem, a UAZy uwielbiam :banghead: Udało mi się natknąć na taką Rosyjską gierkę. Jestem w trakcie jej ściągania.

 

Nazywa się UAZ 4x4

 

Tutaj oficjalna stronka gierki: http://4x4game.ru/

 

Tutaj link jakby ktoś chciał ściągnąć: http://peb.pl/sportowe-wyscigowe/134476-ra...re-uaz-4x4.html

 

Ściąganie możliwe przy zmiennym IP, czyli np. użytkownicy Neostrady mogą ściągnąć ponieważ po rozłączeniu i ponownym połączeniu Neostrady mamy już inny adres IP. Czyli klikamy na pierwszą część, ściągamy, jak już się ściągnie to rozłączamy połączenie Neostrady, nawiązujemy je ponownie i wtedy możemy ściągnąć kolejną część. A to wszystko dlatego że gierka wrzucona jest w 23 częściach na darmowy serwer rapidshare.de

 

Tu patch angielski http://uploaded.de/?id=us993s -tylko plik podmieniamy!

Edytowane przez djsolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...