Skocz do zawartości

UAZ-y i nie ma mocnych ;-)


Digidy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kumpel miał Uaza z 2 litrowym dieslem od Mercedesa... iście szatańska maszyna...miała klimat i fajnie taplała się w błotku... Własnie zapakowanie silnika diesla do Uaza podobno nie jest zbyt trudne...a wydatnie obniża koszty eksploatacji... kumpel miał 2 litry, ale najlepiej sprawdzały się podobno 2,5 litrówki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem Wołgę. Chorowałem na Uaza. Ale po walce z rdzą w mojej Gaz-24 przeszła mi ochota na ruskie sprzęty. Niestety z blacharką nie dam rady wygrać. A po za tym te sprzety mają duszę i można się w nich zakochać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  karol1001 napisał:

http://www.uaz.ru/eng/models/nm/315195/gallery/ - może ktoś jest chętny na UAZa nuffke sztuke :banghead: Teraz nosi dumną nazwe SUV'a :P

 

No na tym zdjęciu to prawie ja G Klasa mercedesa :biggrin:

Ale czpki z głów panowie UAZ i NIVA to przyzwoite samochody terenowe nie jak jakieś tam Vitary czy inne..

 

Pozdrowiania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Włodzio napisał:

Witam,

zawsze mnie ciekawiło ile benzyny wciągnie taki UAZ, na asfalcie i w terenie??

Pozdrawiam

 

 

A to to wyliczy :icon_biggrin: Teoretycznie po asfalcie z rozłączonymi sprzegiełkami powinien zmiescić się w 13 l/100 km. W terenie normy nie ma :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Pompka napisał:

A to to wyliczy :biggrin: Teoretycznie po asfalcie z rozłączonymi sprzegiełkami powinien zmiescić się w 13 l/100 km. W terenie normy nie ma :biggrin:

 

Rozumiem, że przy napędzie na jedną oś?? Prawdę mówiąc głosowałem za 15l. Te marne 13 to mój świętej pamięci 125p 1300 brał po mieście :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kochany uaz tak przy spokojnej jezdzie spali 15L, spokojnej czyli do 60 km/h a przy exterem 80-90 kolo 18L, jest to potwierdzone kilkoma wypadami jakie odbylem uazem, w zabawie w terenie to norma jest od 22 w gore, srednio zawsze kolo 30. Dodam ze to auto nie jedzie na drodze wiec trzeba liczyc powyzej tych 22 :biggrin: Jak by to powiedziec to auto ma tak zestrojony uklad kierowniczy ze na drodze one jedzie tam gdzie chce a nie tam gdzie my chcemy (luzy fabryczne) kontrole odzyskujemy dopiero po zjechaniu z drogi :biggrin:

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, z napędem tylko na jedną oś. Na czarnym nie wolno jeździc z napędem 4x4. W terenie potrafił mi zuzyc 30 l gazu na powiedzmy godzinę ostrej jazdy (tak z 10-max 20 km :icon_arrow: ). Ale frajda jest niezła, zwłaszcza jak się zimą objeżdza po poboczu/rowie zakopane w śniegu osobóki albo jak się gdzieś jedzie z kumplami* "na skróty" - fajne mają miny.

 

 

 

* - koniecznie z kumplami i szpadlem bo jak się zagrzebiemy to koledzy pchają :icon_arrow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Włodzio napisał:

a dlaczego na asfalcie tylko na jedną oś??

 

 

ruska zmota -UAZ -nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego, a więc układ napędowy nie potrafi kompensować różnicy odległości pokonywanych przez poszczególne koła w zakrętach. Jazda z zapiętym 4x4 na przyczepnej nawierzchni skutkuje dużymi naprężeniami w układzie napędowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Digidy napisał:

ruska zmota -UAZ -nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego, a więc układ napędowy nie potrafi kompensować różnicy odległości pokonywanych przez poszczególne koła w zakrętach. Jazda z zapiętym 4x4 na przyczepnej nawierzchni skutkuje dużymi naprężeniami w układzie napędowym.

 

czyli rozumiem, że przy 4x4 wszystkie koła obracają się z jednakową prędkością, nawet osi tylnej. Przy napędzie tylko na tył działa normalnie mechanizm różnicowy. Coś takiego ??

Człowiek uczy się przez całe życie :icon_razz:

Wyobrażałem sobie , że w takim 4x4 trzeba dodatkowo zablokować mechanizmy różnicowe.

Edytowane przez Włodzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Włodzio napisał:

czyli rozumiem, że przy 4x4 wszystkie koła obracają się z jednakową prędkością, nawet osi tylnej. Przy napędzie tylko na tył działa normalnie mechanizm różnicowy. Coś takiego ??

Człowiek uczy się przez całe życie ;)

Wyobrażałem sobie , że w takim 4x4 trzeba dodatkowo zablokować mechanizmy różnicowe.

 

nie !! UAZ to nie wóz drabiniasty i posiada mechanizm różnicowy -każde koło ma niezależną prędkość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Digidy napisał:

nie !! UAZ to nie wóz drabiniasty i posiada mechanizm różnicowy -każde koło ma niezależną prędkość

 

no dobra. Jedziesz na tylną oś - mechanizm działa, dołączasz przód i co???

no chyba , że działa tak po rusku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...