Skocz do zawartości

Eksploatacja skutera


MaCieJek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Otóż od 3 lat jeżdżę skuterem PEUGEOT SV 50(93r. :( ). Za pół roku powinienem mieć nowe moto, ale póki co jeszcze będę śmigać, a po mnie pewnie jeszcze brat :buttrock: . Przez 3 lata nic w nim nie wymieniałem, ani razu się nie zepsuł, nic w nim nigdy nie naprawiałem :biggrin: , ale ostatnio zauważam pewne różnice w przyspieszeniu i prędkości. 60km/h to nie była zabójcza prędkość, ale teraz nawet tego nie mogę osiągnąć. Chciałbym was bracia motocykliści prosić o pomoc, co mam wymienić, co naprawić, co zrobić by chodził tak jak dawniej? PoZdro :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki przebieg?

 

Prawdopodobnie masz już dosc doje(b-ch)any tłok :(

Przydałoby sie go wymienic i zrobic szlif :buttrock:

 

Po za tym w zobacz w jakim stanie jest pasek napędowy :buttrock:

 

Pozdrawiam

 

no Qóba ma racje silenik pewno już ma małą kompresje i jest przez to już słaby być moze można by było wymienić tłok(z dostaniem na odpowiedni wymiar nie powinno byc problemu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg: 14 000 km

 

No z deczka mnie nastraszyliście, jakieś pół roku temu robiłem mały przeglądzik i pasek był ok, jest zima i będę musiał go dokładnie przejrzeć

 

Najlepsze rozwiązanie to pewnie będzie sprzedaż, bo szkoda w niego inwestować :icon_mrgreen:

PoZdrO

Edytowane przez MaCieJek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Otóż od 3 lat jeżdżę skuterem PEUGEOT SV 50(93r. :notworthy: ). Za pół roku powinienem mieć nowe moto, ale póki co jeszcze będę śmigać, a po mnie pewnie jeszcze brat :bigrazz: . Przez 3 lata nic w nim nie wymieniałem, ani razu się nie zepsuł, nic w nim nigdy nie naprawiałem :bigrazz: , ale ostatnio zauważam pewne różnice w przyspieszeniu i prędkości. 60km/h to nie była zabójcza prędkość, ale teraz nawet tego nie mogę osiągnąć. Chciałbym was bracia motocykliści prosić o pomoc, co mam wymienić, co naprawić, co zrobić by chodził tak jak dawniej? PoZdro :bigrazz:

Przebieg: 14 000 km

Może rolki się zużyły i dlatego gorzej ciągnie? Bo jakoś nie sądzę, aby przy przebiegu 14.000 km układ tłok-cylinder uległ takiemu zużyciu, żeby osiągi drastycznie spadły - oczywiście przy założeniu, że licznik nie był kręcony i jest to przebieg rzeczywisty (podejrzewam, że nie masz skutera od nowości, więc pewności mieć nie możesz; dodam, że moja SV-ka '97 ma większy przebieg). A w ogóle skuter jest odblokowany? Do jakiej prędkości się rozpędzał, zanim osiągi się pogorszyły?

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może rolki się zużyły i dlatego gorzej ciągnie? Bo jakoś nie sądzę, aby przy przebiegu 14.000 km układ tłok-cylinder uległ takiemu zużyciu, żeby osiągi drastycznie spadły - oczywiście przy założeniu, że licznik nie był kręcony i jest to przebieg rzeczywisty (podejrzewam, że nie masz skutera od nowości, więc pewności mieć nie możesz; dodam, że moja SV-ka '97 ma większy przebieg). A w ogóle skuter jest odblokowany? Do jakiej prędkości się rozpędzał, zanim osiągi się pogorszyły?

 

Nie wiem czy jest odblokowany i jak go odblokować(?), ciągnął 60 km/h spokojnie na prostej, równej drodze, teraz idzie około 50km/h i czuje, ze wolniej przyspiesza :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze co to sprawdzilbym rolki, i zmienil, bo to chyba bedzie najtansza proba... pozycz od kogos lub kup przyrzad do mierzenia kompresji, sprawdz jaka jest i napisz, to wterdy bedzie wiadomo czy tlok dobry czy nie... ale w sumie kumpel ma 0,4 albo 0,3 a dobrze mu jezdzi :icon_twisted: Piaggio zip chyba 2001-2002 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wreszcie rozebrałem wariator :icon_mrgreen: , a tak wyglądają moje rolki:

 

http://img252.imageshack.us/my.php?image=rolkirf9.jpg

 

Całe są wysmarowane smarem, niektóre wydają się być trochę zniekształcone? Mam je wymienić? Ile mogą kosztować? No i czy wstawić takie same jak były czy może cięższe albo lżejsze tak aby v-max wzrósł? :icon_twisted:

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest odblokowany i jak go odblokować(?), ciągnął 60 km/h spokojnie na prostej, równej drodze, teraz idzie około 50km/h i czuje, ze wolniej przyspiesza :crossy: .

Hm, mój SV na fabrycznym silniku rozpędza się do ponad 80 km/h licznikowych; na kicie tuningowym latał jeszcze szybciej. Może rozejrzyj się za jakimś serwisem specjalizującym się w skuterach w Twojej okolicy i niech Ci go oddławią?

 

No i czy wstawić takie same jak były czy może cięższe albo lżejsze tak aby v-max wzrósł? :buttrock:

Najlepiej byłoby poeksperymentować z rolkami o różnej wadze. Jak wstawisz za ciężkie, to skuter może będzie nawet osiągał jakąś przyzwoitą prędkość, ale będzie się wolno rozpędzał, a pod górę ledwo ciągnął. Z kolei jak założysz za lekkie, będzie wyrywał spod świateł niczym strzała mieląc pasek klinowy :wink: , ale ucierpi na tym prędkość maksymalna.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...