Skocz do zawartości

Koło magnesowe strasznie się nagrzewa.... ????


Magik8888
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Czy koło magnesowe musi sie nagrzewać ?? ostatnio po jeździe coś mnie tknęło żeby odkręcić dekiel i looknąć do niego i nie mogłem się do niego dotknąć bo aż pażyło....

Czy to musi tak być ???

Coś kiedyś czytałem że u kogoś w ktm lc4 tak było to dorobili jakiś kabelek masujący do tego aparatu z cewkami, bo była za słaba masa i dlatego sie grzało. prawda to ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a magnesy nie poodklejają się od tak dużej temperatury ?? że sie nagrzewa to spoko ale żeby aż tak ?:| przecież ono ma z jakieś 60 stopni

60 stopni to jest graniczna temperatura przy której dajesz radę utrzymać koło bez bólu. Jarek_s robił przeróbkę o której pisałeś czyli dodatkowy kabel do połączenia mas, popytaj go na PW. A to niejest tak przypadkiem że to koło nagrzewa się od cewek? Może to cewki są takie gorące?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jezeli magneto w husce sie tak nagrzewa to znak ze jest słabo !! Mowisz o jakims stelatrzu ?? Niedawno odezwał sie do mnie 4umowicz ktory kupił VORa jakis rok ponad 2000 chyba 2002 to ma zapłon od Huski podczas jazdy sie odkleiło !! W husce to koło to bardzo słaby punkt motocykla!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne masz zapłon szwedzki, SEM. Rzeczywiście Jarkowi S mocno się nagrzewało koło magnesowe. Rozwalił sobie dwa - popękały magnesy, od temperatury. Człowiek, który mu to naprawiał, pociągnąl dodatkowy, masowy kabel od głowicy, do ramy. I problem się juz nie pojawił. Nie rozumiem tego fenomenu, bo jak może masy nie być!!

Ale zadziałało, wiec spróbuj u siebie.

Pozdrawiam

Edytowane przez BartekJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak-to prawda co BartekJ powiedział. Temperatura na obudowie wzrastała grubo powyżej 100 stopni-jak kropla wody spadła na iskrownik, to robił się wrzątek-podczas gdy reszta silnika miała swoją normalną temperaturę. W środku iskrownika musiało szaleć piekło-załatwiłem dokładnie 2 wirniki z magnesami, i przy okazji temperatura załatwiła mi świezo założony simmering na wale korbowym.

Na pewno nie było to tarcie magnesów o cewki, bo sprawdzałem to wnikliwie. Na magnesach nie było śladów od ocierania, jedynie ukruszenia takie "na wskroś".

Tak jak wcześniej koledzy pisali-dodatkowy kabel masowy z miejsca obnizył mi temperature iskrownika o dobre kilkadziesiąt stopni, i od dwóch lat problem z grzniem się, i pękaniem od temperatury magnesów przestał istnieć. Nie mam pojęcia dlaczego tak się stało, ale pomogło.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magik888 ma zapłon firmy DUCATI ktory nie jest moim zdaniem zbyt udany !! W czym by go nie załozyli są z nim problemy :icon_biggrin: Ja w sumie zmieniłem na SEMa i swieca starcza mi na jeden dzien jazdy wiec tez 0 pytan :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magik888 ma zapłon firmy DUCATI ktory nie jest moim zdaniem zbyt udany !! W czym by go nie załozyli są z nim problemy :icon_razz: Ja w sumie zmieniłem na SEMa i swieca starcza mi na jeden dzien jazdy wiec tez 0 pytan :icon_eek:

 

,,swieca starcza mi na jeden dzien jazdy wiec tez 0 pytan" to na tym układzie zapłonowym SEM swieca tak mało wytrzymuje(a to co sie dzieje dostaje przebicia czy sie przepala?) przeciez ten układ ma wiekszość tych starszych KTMów i tam nic zbytnio sie nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...