Skocz do zawartości

Obrotomierz mechaniczny, wolno reaguje


Litrus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki o to problem:

Mam obrotomierz mechaniczny.

Gniazda w nim i w silniku nie sa wyrobione.

Linka jest nowa.

Kiedy krece go np na luzie, to czuje ze juz jest max a dopiero wskazowka sie podnosi i musialbym z 1,5 sek czekac zeby pokazalo wlasciwe obroty.

Niewiem czy "ten typ tak ma" .

Da sie to jakos zniwelowac ?

Z gory dzieki za odp

Pozdrawiam :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy przy schodzeniu z obrotów tez reaguje z opóźnieniem??moze z mechanizem cos nie tak.u mnie w Rg jak miałem mało oleju w skrzyni,to jak go odpaliłem to dopiero po ok.1,5-2 sekund obrotomierz zaczynał działac,ale jak już działał to bez opóźnień :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn jak go pokrece do 7 tys i zmienie bieg i dam gaz to pomalu opada i jak pomalu sie z "czolga" do tych obrotow ktore sa w danym momencie to lapie i idzie spowrotem do gory ale liczylem na to ze jak na luzie pokrece go to bedzie jak na filmiku z obrotomierzem w DT 200 czyli wskazowka lata jak glupia ... juz sie zimno robi ale nakrecilbym telefonem jak ten obrotomierz pokazuje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam sie czy to nie jest tak zwane tłumienie ktore wystepuje podobnie u mnie w liczniku... jak ostro wyhamuje z 60 to jak stane to jeszcze skazowka spada ... mozliwe ?

Kogos moze smieszyc ze wybrzydzam ale jak juz jest ten obrotek to niech dobrze pokazuje :notworthy: bajer jak bajer ale zawsze lepiej jak dobrze dziala ..

Pozdrawiam :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to wyrobił Ci sie już ten mechanizm. prędkościomierz i obrotomierz działa na takiej samej zasadzie. czyli są takie blaszki bardzo blisko siebie wytwarza sie pole(chyba magnetyczne) i wskazówka sie podnosi. najprawdopodobniej to jest przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że może być to jak już ktoś wyżej wspomniał "tłumik" wahań, który ma za zadanie ustabilizować wskazówkę obrotomierza przed drganiem i odchyłach (żeby po prostu nie skakała) ale mogę się mylić to zależy od konstrukcji obrotomierza, fakt że jak naoliwisz linkę i tulejkę/łożysko w obrotomierzu to nie zaszkodzi a nawet wydłuży żywotność obrotomierza i linki.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagralem jak pokazuje ten obrotomierz... niestety glupi jestem i to bylo jakies 20 minut po jezdzie wiec silnik ostygl i zawsze przez jakas minute ma problemy z wejsciem na obroty, ale mniej wiecej widac problem ... wydaje mi sie ze ten obrotomierz tak ma.

Spodziewalem sie takiej reakcji jak na obrotomierzu od DT 200 ktory na youtube jest takze, i tam ta wskazowka lata jak glupia.

Pozdrawiam

Czy moglby jakis posiadacz dt 80 lc2 nakrecic chociaz komorka, tak jak w moim przypadku, dzialanie swojego obrotomierza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...