Skocz do zawartości

wymiana uszczelniaczy


KUD?Y
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.jak dokonuje sie wymiany uszczelniaczy w motocyklach z przednim zawieszeniem typu ubside-down????jak tego dokonać?co jest potrzebne? prosze o pomoc

 

 

Troche pracy cię czeka,jeśli zgadłem jaki masz rodzaj tych ups-ów to są tam śruby na dole trzymające tłoczek musisz złapać u góry za śrubę i dolną odkręcić powinno puścić i lagi powinny się już rozdzielić. potem to już z górki. Tam zimering jest na górnel ladze więc zejść łatwo zejdzie ale jak już będziesz składał to uważaj żebyś nie przycioł, oczywiście miej gotowy olej do wymiany, ilość to już musisz sprawdzić w specyfikacji- jeśli nie masz to możesz zlać z lagi ( jeśli jest druga dobra ) i zmierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przylaczam sie do tego postu. Wlasnie jestem w trakcie wymiany uszczelniaczy typu UPSide-Down w mojej CBR 954 i mam troche klopot.

Rozkrecilem dolna srube, lagi sie rozlaczyly, wyjalem uszczelniacz ale mam problem ze zdjeciem gory tzn nie moge odkrecic gornej niebieskiej sruby. Albo jest tak mocno to zakrecone albo ja robie cos nie tak.

Czy moze ktos powiedziec jaka jest kolejnosc odkrecania gory? Czym trzymacie lage zeby sie nie porysowala?

Bede wdzieczny za instrukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było tak że odkręciłem górną śrube zamykającą i lagi wysuneły sie około 20 cm w dół, ale nie rozdzieliły.w środku jest długa szpilka która w połowie ma tłoczek muniemożliwiający przejście szpilki przez otwór w dolnej cześci lagi........jest to oczywiście mowa o lewej rurze nośnej w której nie ma sprężyny a z prawą jest jeszcze gorzej..... :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było tak że odkręciłem górną śrube zamykającą i lagi wysuneły sie około 20 cm w dół, ale nie rozdzieliły.w środku jest długa szpilka która w połowie ma tłoczek muniemożliwiający przejście szpilki przez otwór w dolnej cześci lagi........jest to oczywiście mowa o lewej rurze nośnej w której nie ma sprężyny a z prawą jest jeszcze gorzej..... :icon_twisted:

Wiec u mnie jest odwrotnie, musisz odkrecic dolna srube imbusowa i wtedy energicznie pociagnac wtedy sie rozejda lagi.

Powiedz jak odkreciles gorna srube krok po kroku oraz gdzie byly zamocowane lagi? W polce czy w imadle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie u mnie ma dolnych śrub imbusowych, jest tylko śruba spustowa na dole z boku powyżej mocowania ośki... a górne śruby zamykające wiadomo że odkręcałem w półkach które obejmują rure nosna do okoła równomiernie więc nie dojdzie do uszkodzenia tak jak by to wystąpiło mocując je w imadle....u góry pod śruba jest duży oring to wszystko jest pewnie jeszcze fabrycvznie mocno skręcone...wiec użyj troszke więcej sily a powinno pójść...pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec u mnie jest odwrotnie, musisz odkrecic dolna srube imbusowa i wtedy energicznie pociagnac wtedy sie rozejda lagi.

Powiedz jak odkreciles gorna srube krok po kroku oraz gdzie byly zamocowane lagi? W polce czy w imadle?

Tą śrubę odkręca się "normalnie", podłóż tylko szmatkę pod klucz żeby nie porysować śruby. Ja odkręcałem tą śrubę, gdy laga była jeszcze w półkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczyścić trzeba jakąś czystą szmatką bez żadnych zanieczyszczeń,ale precież w środku powinny pozostać tylko resztki oleju....można to też zmyc jakimś odtłuszczaczem lub benzyną ekstrakcyjną.ale przy montażu pamiętać trzeba o nawilżeniu całej powieżchni lag olejem żeby nie doszło do zarysowań... A co do odpowietrzania to nie mam pojęcia,ja nie mam swoich zawiasów aż tak zawansowanych technicznie...:banghead: pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczyścić trzeba jakąś czystą szmatką bez żadnych zanieczyszczeń,ale precież w środku powinny pozostać tylko resztki oleju....można to też zmyc jakimś odtłuszczaczem lub benzyną ekstrakcyjną.ale przy montażu pamiętać trzeba o nawilżeniu całej powieżchni lag olejem żeby nie doszło do zarysowań... A co do odpowietrzania to nie mam pojęcia,ja nie mam swoich zawiasów aż tak zawansowanych technicznie...:banghead: pozdro

Chodzi mi o to co wpierw skecamy, co potem, kiedy odpowietrzamy i kiedy skrecamy gorna srube?

Znalazlem instrukcje ale ona nie jest do amorkow upside-down:

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,1976940.html

nie ma takiej instrukcji do zawieszenia upside-down? A moze opisze to ktos kto wymienial uszczelniacze w 954?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...