Skocz do zawartości

GS 500 czy Zephyr 550


Rekomendowane odpowiedzi

Ja, pomijając względy estetyczne (w tym przypadku ZR550 wymiata :buttrock: ), zwrocił bym uwage na jeszcze jedna, dosc istotna kwestie - ile masz wzrostu, bo jezeli powyzej 175-180cm, to bedziesz na GS-ie wyglądał jak na motorowerze... ja ze swoimi 190cm jak na niego wsiadłem, wyglądalem jak hm.... palant?? :icon_twisted:, pozatym Kawa jest po prostu bosska, i taka ekstrawagandzka - niespotykana... sorry ale nie jestem obiektywny w tej ocenie, tak jak i Ty szalaeje za Zephyrami :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja, pomijając względy estetyczne (w tym przypadku ZR550 wymiata ;) ), zwrocił bym uwage na jeszcze jedna, dosc istotna kwestie - ile masz wzrostu, bo jezeli powyzej 175-180cm, to bedziesz na GS-ie wyglądał jak na motorowerze... ja ze swoimi 190cm jak na niego wsiadłem, wyglądalem jak hm.... palant?? :), pozatym Kawa jest po prostu bosska, i taka ekstrawagandzka - niespotykana... sorry ale nie jestem obiektywny w tej ocenie, tak jak i Ty szalaeje za Zephyrami :)

 

Już nie przesadzajcie. GS przecież nie jest małym motorem. Zephyr z wyglądu jest rzeczywiście ładniejszy, ale słyszałem niezbyt pochlebne opinie o jego silniku. Podejrzewam, że jest drogi w eksploatacji [4 gary].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zephyr kasuje wszystkie nejkedy jeżeli chodzi o dizajn. Oczywiście ocena walorów estetycznych zależna jest od gustu, ale chyba nie byłoby nadużyciem stwierdzić, że motocykl ma ponadczasową stylistykę i jest po prostu ładny. Moim zdaniem motocykl ma sprawiać przede wszystkim frajdę właścicielowi, każdy inaczej rozkłada akcenty i jednemu zależy, żeby motocykl dobrze sie prezentował i dobrze jeździł nawet jeżeli wiąże się to z obawą wystąpienia większych kosztów. Innemu nie zależy tak bardzo na wyglądzie, za to uzyskuje motocykl niekłopotliwy w serwisie, z dobrym dostępem do części GS. Po mojemu zephyr no 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym się zdecydował na łańcuch to bym brał Zephyr'a. Pomysł z GS500 jest oklepany i mi osobiście ten motocykl się nie podoba.

Ale to takie "gdybanie" ..... wybrałem kardana i polecam :cool:.

 

Poczytaj na http://www.ntv.fora.pl

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko , na twoim miejscu bym jednak sie zdecytował na Zephyrka , piękny klasyk (a GS 500 oklepany jest już tak jak VW Golf , ale nie mam nic osobiście do GSek , poczciwe moto), a że i moce w stosunku do pojemności nie duża to i chyba nie ma aż tak spieprzonej opinii jak sportowe Kawki :)

Powiem wiecej , jak stać Cie na Zephyra 750 to bym właśnie tego brał , to ma niecałe 80 koni (chyba? :rolleyes: ) ładny spokojny klasyk dla spokojnych ludzi , pali chyba nieznacznie wiecej niż 550 a widome ... moment i te sprawy :icon_mrgreen: Tylko tu rodzi sie już kolejny problem ,bo jeśli Zephyr 750 to czemu by nie CB 750 Seven Fifty ... I tak można dyskutować w nieskończoność :D Pozdrawiam. A i tak wybierzesz co będziesz uważał za słuszne :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cze. od około 7 miechów jestem swzczęśliwym posiadaczem Zephyra 550 `92. http://www.bikepics.com/pictures/698041/

http://www.bikepics.com/kawasaki/z550/92/pics.asp

 

przed zakupem Zefira miałem na oku GS 500, ale nie zdążyłem go kupić, i wcale tego nie żałuję!!!!!! GS wygląda tak jakoś zwyczajnie. Zephyr to klasyczny naked bike.

 

Zalety:

-klasyczny naked bike, klasyczny disajn

-świetne hamulce- przód 2 tarcze

-niezbyt popylarny, więc wyróznia sie na drogach

-liniowy przebieg mocy, 50KM w zupełności wystarcza jak na pierwsze poważne moto- tak jak to jest w moim przypadku

-nie ma "dołków" mocy, silnik ciągnie praktycznie od 2000tys obrotów aż do czerownego pola

-przy delikatnej jeździe spala bezproblemu poniżej 5 l/100km

-porównywalna cena

-ciasno zestopniowane 4 pierwsze biegi, co powoduje, że ZR jest niezłym sprinterem- hehehe żebyście widzieli miny użytkowników 100konnych przecinaków, gdy nie wiele odstawałem im ruszając spod swiateł- no tak liniowy przebieg mocy.

-nisko połozony środek ciężkości

-chłodzenie silnika wspomagane potężną chłodnicą oleju

 

Wady:

-lepiej nie jeździć na silniku nie rozgrzanym w wystarczający sposób (szczególnie przy ostrej jeździe)- odbija się to szczególnie na stanie uszczelniaczy zaworowych.

-nerwowo reaguje na cięgno ssania-raz wchodzi na wysokoie obroty, to raz gaśnie- problem tez został wyeliminowany po 1995r, kiedy to wprowadzono podgrzewane gaźniki. jednak odrobina wprawy wystarczy, żeby sprawnie posługiwac się cięgnem ssania w ZR.

-w niektórych egzemplarzach silnik klekocze na wolnych obrotach, szcególnie na zimym silniku- przy ciepłym oznaki te ustepuja. spowodowane to jest wyciągnięciem się łańcuszka wstepnego przeniesienia napędu.

 

Pomimo wad, Zephyry słyną z dużej wytrzymałości silników- potrafią bez problemów przejechać 100tyskm bez remontu.

 

Bardzo się cieszę, że nie kupiłem gs (bez obrazy dla jego użytkowników)- a już mało brakowało, ale gdy pierwszy raz zobaczyłem Kawę na żywo, myslałem że padne z podniecenia. :icon_rolleyes:

 

Ale jak wiadomo, co sie komu podoba. Ja bym Ci proponował jednak Zefira, GS jest taki jakiś pospolity. No ale to tylko moje zdanie. No i co 4 gary to nie 2. :biggrin:

 

Mówi się, że motocykle Kawasaki pracują jakby ktoś wsypał im do silnika wiadro śróbek. Widać taki ich urok. Przynajmniej czuje się, że ten silnik pracuje, a nie ma sie wrażenia jakby się siedziało na kosiarce.

 

A co najważniejsze, to Twój góst. Kupujesz pierwsze moto, więc nie musi mieć od razu ponad 100KM. Pomyśl co będzie jeśli kupisz moto pod wpływem emocji, a po pewnym czasie siądziesz z browarem w garażu i powiesz: kur co ja kupiłem, to jest nudne, oklepane, zwykłe. Pamiętaj, motocykl to kupa kasy (sam sprzedałem Mazdę 323F żeby Zefira kupic- sie starzy wk**wili- auto było moje). To nie motocykle są niebezpieczne, tylko ludzie gdy ich używają.

 

KAWASAKI RZUCA W KRZAKI

 

Artur K. pozdro

Edytowane przez gandżo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinienes sobie posiedziec na GS i Zephyr. wez ten na którym czujesz sie lepiej i ten któru bardziej ci sie podoba. w dzisiejszych czasach niema problemu z czesciami do obu tych motocykli serwis bedziesz odwiedzal w zaleznosci na jakiego poprzedniego wlasciciela (wlascicieli) motocykla trafiles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kermadec - madre slowa!!! Reverka poza ciekawym wygladem laczy bezawaryjnosc i wygode obslugi. Moc nie za duza, kardan, dzwiek V-ki, cena przystepna (czasami identyczna co GS czy Zephyr) a wersja w kolorze czerwonym z bialymi felusiami poprostu miodzio :icon_exclaim: Opcja warta do zastanowienia.

 

A jezeli juz TYLKO zephyr vs. GS --->Zephyr

Edytowane przez ruthi7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...