ReBeLlion Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 (edytowane) witam mam male pytanie. Jestem zrazony tylko jedna i wylacznie ta rzecza w mojej kawie, a mianowicie liczniekiem w ktorym obrotomierz jest cyfrowy. Jestem ciekawy czy z pomoca dobrego elektronika daloby rade zamienic ten licznik z licznikiem np od yamahy r6 lub jakies suzi gsxR 600. Prosze o odpowiedz ludzi ktorzi mi pomoga:D z gory dzieki. Pozdroo Edytowane 7 Stycznia 2007 przez ReBeLlion Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
creazyiwan Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 nie wiem czy ci to pomoze ale ale wiem ze idze zmienic z analogowego na eleektronik wiec w 2 strone tez sie da bo elektronik jest na jakis elektromagnez pewnie i bedziesz musial wywalic too i zastapic jakims slimakiem lub czyms takim pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ReBeLlion Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 zawsze cos:) dzieki za porade. Pozdrawiam; :biggrin: :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 widze z mamy podobny gust , liczniki elektroniczne sa przeokropne - busa ma piekne zagary :biggrin: 2 wielkie patelnie ) licznik ma wbudowany jakis silnik , a odczytuje sygnal z modulu zaplonowego. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 generalnie moze wystarczy tylko podpiac analogowy i po krzyku. na pewno nie bedziesz musial nic zmieniac w silniku, bo informacja idzie od modulu. ale zebym tego byl pewny musialbys wrzucic schemat instalki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 (edytowane) nie odpowiem ci jak ekspert, bo ani nie jestem elektromechanikiem ani nie robilem niczego podobnego.Moim zdaniem nie bedzie problemu z tym ze zegary powinny pochodzić z motocykla o podobnycm silniku, tj. 4 w rzędzie. Jednak nie muszą bo jeśli impulsy do sterowania obrotomierzem wysylane są przez specjalny czujnik to pasowaly by od kazdego typu motocykla. W nowych sprzętach takie czujniki potrzebne są modułom zaplonowym więc raczej w ten sposob sterowany jest obrotomierz.Tak wogule to uważam ze cyfrowe zegary to siara. Edytowane 7 Stycznia 2007 przez Tuzmen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 (edytowane) Chyba nie dawno był temat o podłączaniu obrotomierza uniwersalnego.Trzy kabelki:1 masa2 zasilanie3 sygnał sterującyCo do sterowania to podłącza się je do modułu, do cewki zapłonowej lub nawet owija się nim przewód WN.Zależy to od typu obrotomierza.Wniosek jest taki, że na pewno się da.Pozdrawiam Edytowane 7 Stycznia 2007 przez sebazaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 W Hayabusie obydwa liczniki są cyfrowe, mimo że wyglądają na analogowe :) Także nie można się sugerować że jak ma wskazówkę to musi być na linkę - oczywiście nie mówię o starszych sprzętach. Przy nowym motocyklu zamiana jest możliwa, ale trzeba uważać bo przypomina mi się sytuacja, jak ktoś podmienił zegary z jednego moto do drugiego innej firmy - już nie pamiętam (dwa japcoki - też rzędowa 4, więc w teorii ta sama ilość impulsów na obrót wału) i licznik działał, ale wskazywał źle obroty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 8 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 W Hayabusie obydwa liczniki są cyfrowe, mimo że wyglądają na analogowena pewno nie są cyfrowe!!!!! Cyfrowy to taki ktory ma wyswietlacz Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 w busie liczniki sa elektroniczne ale nie cyfrowe (tzn ma 2 male wyswietlacze ale do juz inna bajka) - mylisz troszke pojecia. w moim antyku obrotomierz jest elektroniczny ,wiec to z stare sprzety mialy wsszysto na linke to nie do konca sie zgodze. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 8 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 (edytowane) Że mają wskazówki to wcale nie znaczy, że nie są cyfrowo sterowane. Mówiąc cyfrowe/analogowe miałem na myśli sposób ich sterowania a nie wygląd - nie wyraziłem się jasno,przepraszam. P.S. z tymi starszymi sprzętami to nie była jakaś reguła - u mnie też prędkość jest na linkę a obroty elektronicznie ;) Edytowane 8 Stycznia 2007 przez twizzter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.