Skocz do zawartości

obrotomierz analogowy


ReBeLlion
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam male pytanie. Jestem zrazony tylko jedna i wylacznie ta rzecza w mojej kawie, a mianowicie liczniekiem w ktorym obrotomierz jest cyfrowy. Jestem ciekawy czy z pomoca dobrego elektronika daloby rade zamienic ten licznik z licznikiem np od yamahy r6 lub jakies suzi gsxR 600. Prosze o odpowiedz ludzi ktorzi mi pomoga:D z gory dzieki. Pozdroo

Edytowane przez ReBeLlion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze z mamy podobny gust , liczniki elektroniczne sa przeokropne - busa ma piekne zagary :biggrin: 2 wielkie patelnie )

 

licznik ma wbudowany jakis silnik , a odczytuje sygnal z modulu zaplonowego.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie odpowiem ci jak ekspert, bo ani nie jestem elektromechanikiem ani nie robilem niczego podobnego.

Moim zdaniem nie bedzie problemu z tym ze zegary powinny pochodzić z motocykla o podobnycm silniku, tj. 4 w rzędzie. Jednak nie muszą bo jeśli impulsy do sterowania obrotomierzem wysylane są przez specjalny czujnik to pasowaly by od kazdego typu motocykla. W nowych sprzętach takie czujniki potrzebne są modułom zaplonowym więc raczej w ten sposob sterowany jest obrotomierz.

Tak wogule to uważam ze cyfrowe zegary to siara.

Edytowane przez Tuzmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie dawno był temat o podłączaniu obrotomierza uniwersalnego.

Trzy kabelki:

1 masa

2 zasilanie

3 sygnał sterujący

Co do sterowania to podłącza się je do modułu, do cewki zapłonowej lub nawet owija się nim przewód WN.

Zależy to od typu obrotomierza.

Wniosek jest taki, że na pewno się da.

Pozdrawiam

Edytowane przez sebazaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Hayabusie obydwa liczniki są cyfrowe, mimo że wyglądają na analogowe :) Także nie można się sugerować że jak ma wskazówkę to musi być na linkę - oczywiście nie mówię o starszych sprzętach. Przy nowym motocyklu zamiana jest możliwa, ale trzeba uważać bo przypomina mi się sytuacja, jak ktoś podmienił zegary z jednego moto do drugiego innej firmy - już nie pamiętam (dwa japcoki - też rzędowa 4, więc w teorii ta sama ilość impulsów na obrót wału) i licznik działał, ale wskazywał źle obroty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w busie liczniki sa elektroniczne ale nie cyfrowe (tzn ma 2 male wyswietlacze ale do juz inna bajka) - mylisz troszke pojecia.

 

w moim antyku obrotomierz jest elektroniczny ,wiec to z stare sprzety mialy wsszysto na linke to nie do konca sie zgodze.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że mają wskazówki to wcale nie znaczy, że nie są cyfrowo sterowane. Mówiąc cyfrowe/analogowe miałem na myśli sposób ich sterowania a nie wygląd - nie wyraziłem się jasno,przepraszam.

 

P.S. z tymi starszymi sprzętami to nie była jakaś reguła - u mnie też prędkość jest na linkę a obroty elektronicznie ;)

Edytowane przez twizzter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...