Skocz do zawartości

YPVS - sterowanie zaworem (DT 125R `97)


deszczowy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktoś się może orientuje - co steruje serwomotorem od zaworu wydechowego (ten silniczek od którego idą linki do zaworu), czy jest jakis sterownik elektroniczny czy jakieś inne ustrojstwo ...

serwomotor jest sprawny a "nie działa" ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś się może orientuje - co steruje serwomotorem od zaworu wydechowego (ten silniczek od którego idą linki do zaworu), czy jest jakis sterownik elektroniczny czy jakieś inne ustrojstwo ...

serwomotor jest sprawny a "nie działa" ...

Zainstaluj eMule'a, wpisz w szukaj dt 125 repair, jest caly manual przed chwila sprawdzalem.

Tam jest wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posprawdzaj wszystkie kable (to tak asekuracyjnie, ich łączenia itd wiadomo :) )

 

z tego co kojarze to silniczek obracający zaworem powinien wykonywać "obrót kontrolny" w momencie przekręcenia stacyjki z "on" na "off" (słychac "bzykanie" i widać obrót silniczka)

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak powinien zrobic :bigrazz: Sam mialem DT z takim zaworkiem, lecz go odlaczylem gdyz chyba sie zle otwieral :/ Co do laczenia to wiem tylko ze z obracajacego sie koleczka szly te linki do calego mechanizmu nad zaworem w takiej gumowej oslonce. Aby to dzialalo trzeba bylo podlaczyc dwa inne kable do tego silniczka. Aby sie dowiedziec gdzie to idzie nie pozostaje ci wiec nic innego jak sprawdzanie gdzie owe dwa kable ida. POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, zawór, linki i silniczek mam "ogarnięty" - zawór, linki i cała mechanika nówka ... prosto z Yamahy ... straszna kasa :-(

tylko że po przekręceniu zapłonu serwomotor (a jest sprawny) się nie rusza ... nie ma "ruchu testowego"

i stąd pytanie moje było co nim steruje ..., serwisówkę mam ... jeszcze sobie to "z emula' sciągnę ... a jak nie pomoże ...

to chyba nie obędzie się bez wizyty u dobrego "elektryka"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Do tego serwomotoru wchodza ci 2 oddzielne konektory, pierwszy jest zasilajacy i sklada sie on z 2 kabli na ktorych podane jest 12V (czarny to jest - a brazowy +) i jest to ten duzy konektor, drugim konektorem z pojedynczym kablem (czarny z zoltym paskiem) podawane sa sygnaly w jakiej pozycji i jak ma sie przestawic silnik krokowy (serwomotor), kabel ten wychodzi z tej czarnej zalanej puszki przewaznie znajdujacej sie pod zbiornikiem po prawej stronie (CDI).

 

Rozumiem ze po podlaczeniu tego wszystkiego nie dziala ci servomotor, wiec tak najpierw sprawdz przyzadem czy masz podane 12V na ten duzy konektor przy wlaczonej stacyjce i sprawnym aku, jezeli nie to czarny kabel powinien miec bezposrednie polaczenie pomiedzy - z aku a konektorem przy kablu do ktorego podlaczony jest serwomotor. Jezeli tam jest przejscie to sprawdz kabel + na odcinku stacyjka serwomotor, jezeli dziala ci swiatlo stop to polaczenie przed stacyjka jest sprawne (aku---->wszystkie inne kable---->stacyjka). Jesli na tym konektorze jest 12V to pozostaje ci tylko sprawdzic sprawnosc kabla tylko na odcinku serwo - cdi (ten pojedynczy) poniewaz cdi do prawidlowej pracy silnika musi wiedziec jakie sa obroty (a to odpowiada za ustawienie serwomotoru) to wykluczam polaczenie od CDI do silnika. W razie pytan o ustawienie zaworu to zobacz temat o odblokowywaniu DT kilka temetow nizej tam opisalem jak ustwaic zeby byla rakieta. Warto pokombinowac i podlaczyc Linki odwrotnie tzn 1 do 2 i 2 do 1 zeby zawor obracal sie do gory.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo ustaw tak zeby przymykal okno od 7 tys obrotow ale w sposob jaki opisalem w temacie oddlawiania dt i zobaczysz wtedy jaka bedzie mial torpede :banghead: poza tym nie polecam tego odlanczac bo to wlasnie ten zawor ma poprawic osiagi motoru wiec poco je pogarszac :banghead:

Pozdro

Edytowane przez Asmodan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawde wielkie dziski. no odlaczac nie ale jak sie nie ma tego silniczka czy czegos to wiesz:D woelkie dzisiaki za rady. poprubuje. ej a moglibyscie zapaltwic jakis schemat elektryki do dt 87 chociazby taki sze moze ktoz z was ma taka dt i recznie w paincie narysuje schematycznie byle jak?? moze za duzo chce ale bylo by spuper. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a panowie mam pytanko. Stalo by sie cos gdybym to odlaczyl i zostawil ustawione jakos nie wiem jak, moze tak zeby bylo okno calokowicie otwarte,? da sie bez tego jezdzic?

 

Nie odłączaj, sterowanie mocą będziesz miał "0-1" albo muł albo torpeda ...

właśnie dlatego naprawiam zawór ... coby działał jak należy ...

był na zablokowany "na całkowitym otwarciu" .... i dla kogoś kto potrafi jeździć jest to OK

ale tak dla "normalnej" jazdy, moc z dółu też z jest potrzebna ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Witam

Do tego serwomotoru wchodza ci 2 oddzielne konektory, pierwszy jest zasilajacy i sklada sie on z 2 kabli na ktorych podane jest 12V (czarny to jest - a brazowy +) i jest to ten duzy konektor, drugim konektorem z pojedynczym kablem (czarny z zoltym paskiem) podawane sa sygnaly w jakiej pozycji i jak ma sie przestawic silnik krokowy (serwomotor), kabel ten wychodzi z tej czarnej zalanej puszki przewaznie znajdujacej sie pod zbiornikiem po prawej stronie (CDI).

 

Rozumiem ze po podlaczeniu tego wszystkiego nie dziala ci servomotor, wiec tak najpierw sprawdz przyzadem czy masz podane 12V na ten duzy konektor przy wlaczonej stacyjce i sprawnym aku, jezeli nie to czarny kabel powinien miec bezposrednie polaczenie pomiedzy - z aku a konektorem przy kablu do ktorego podlaczony jest serwomotor. Jezeli tam jest przejscie to sprawdz kabel + na odcinku stacyjka serwomotor, jezeli dziala ci swiatlo stop to polaczenie przed stacyjka jest sprawne (aku---->wszystkie inne kable---->stacyjka). Jesli na tym konektorze jest 12V to pozostaje ci tylko sprawdzic sprawnosc kabla tylko na odcinku serwo - cdi (ten pojedynczy) poniewaz cdi do prawidlowej pracy silnika musi wiedziec jakie sa obroty (a to odpowiada za ustawienie serwomotoru) to wykluczam polaczenie od CDI do silnika. W razie pytan o ustawienie zaworu to zobacz temat o odblokowywaniu DT kilka temetow nizej tam opisalem jak ustwaic zeby byla rakieta. Warto pokombinowac i podlaczyc Linki odwrotnie tzn 1 do 2 i 2 do 1 zeby zawor obracal sie do gory.

Pozdro

Witam mam bardzo podobny problem z moją yamahą sprawdziłem wszystko i gdy serwo chce zrobić obrót kontrolny to jakby za mało siły miał sprawdziłem zasilanie i gdy przekrecam stacjke jest 7 volt i idzie w duł do zera moto jest z 2007 roku i tam mam cdi razem ze sterowaniem ypvs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...