Skocz do zawartości

Zawory w Kawie ZZR 600


paolo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ale jak to dziala ?? przeciez ugniatajac zawor, naciskamy na plytke zaworowa - to w takim razie jak ja wyjac skoro jest docisnieta do szklanki ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo ze starymi Kawami chlodzonymi powietrzem z serii Z i KZ, i to wlasnie glownie do nich zrobiony zostal lata temu ten "uginacz", ktory zreszta mam do dzisiaj.

 

Adam M.

 

 

Niestety, te kawy (przynajmniej kz550 '83) mają płytki pod szklankami, ostatnio przerabiałem temat regulacji zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedza moja pochodzi z książki o KZ1000 i 1100 wydawnictwa Clymer.

Nie mogę tego teraz sprawdzić, ale na 100% tak jest to opisane z rysunkiem w książce, tylko teraz zwątpiłem i nie jestem pewien czy chodziło o silnik 1100 czy którąś z odmian modelu 1000. Sprawdzę po Niedzieli.

Co do mniejszych, to kolega ma mniejszego kz (chyba 550) i tam płytki są rzeczywiście pod szklankami.

W sumie ciekawe co spowodowało, że płytki zawędrowały w miejsce tak utrudniające ich wymianę?

Chodziło o koszty produkcji? Zmniejszenie masy bezwładności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmniejszenie masy bezwladności raczej nie, ponieważ nie jest to element wirujący, a bezwladność wyst ępuje tu tylko w ruchu wzdłuż mechanizmu zaworowego,

myślę że Adam M. ma rację, chodzi pewnie o jak najmniejszą ingerencję obcych firm w serwis... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo ze starymi Kawami chlodzonymi powietrzem z serii Z i KZ, i to wlasnie glownie do nich zrobiony zostal lata temu ten "uginacz", ktory zreszta mam do dzisiaj.

 

Adam M.

 

A ja w Spectre miałem płytki w szklankach :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja swoich nie robilem ( nie bylo potrzeby ), a moj Clymer podaje ze jedyny silnik majacy plytke pod szklanka to silnik ZX 1100 A. Z kolei ten silnik wystepuje tylko w wersji Standart i GPZ ( z wtryskiem ) natomiast Spectre mialo silnik ZX 1100 D.

Tak ze albo jest to pomylka serwisowki, albo miales inny silnik w tej Spectre.;)

Patrze na ten sam rysunek, o ktorym pisze Gobert i roznica jest minimalna, byly jakies roznice w ksztalcie samej szklanki oczywiscie, zeby trzymac plytke na wierzchu, lub pod szklanka.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam odswiezam temat mam pytanie, otoz w mojej kawie zzr600 przed serwisem tylko w niewielkim stopniu bylo slychac zawory. Po serwisie przez jakies 200 kilometrow wszystko bylo ok. , ale kiedy zrobilem traske taka na 260 kilosow ciaglej jazdy, kiedy to sprzet ostro dostawal, na ktoryms z kolei postoju uslyszalem zawory i to nie tak cichutko, tylko niezly raban :eek: ......Ten stan sie teraz tak utrzymuje i teraz pytanie , czy robic cos z tym czy zostawic w spokoju :) Zawory byly ustawiane 1200 kilometrow wczesniej w serwisie mnie zapewniali ze wszystko cacy, chyba ze to ja jestem taki przewrazliwiony :biggrin: Dzieki za odpowiedzi :) i do zobaczenia w trasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...