Skocz do zawartości

Brak ładowania-po wymianie regulatora


marek op
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Sprawa wygląda tak,kumpel kupil marudera z 98 roku z zjaranym regulatorem,zamówił sobie nowy w niemieckim serwisie-dodam że stary mial następujacy numer SH535C-123.1 po dwóch tygodniach przyszedł nowy o symbolu SH535C-124.1 ale jest tak zwany ZONK :D ładowanie akumulatora wygląda tak że gdy zwiększa obroty to prąd ładowania spada .Regler był zamawiany w serwisie suzuki i jest niby do tego motocykla no ale jest NOWY i nieładuje-sprawdzaliśmy generator i prąd na fazach jest identyczny ! więc raczej będzie to wina reglera-no i teraz chodzi mi oto czy te ostatnie cyferki z symbolu reglera mają jakieś znaczenie? czy czasem niejest to regulator do alternatora obcowzbudnego tzn. do takiego ktury nie posiada magneta.

A czy czy czasem moze byc przyczyną coś innego? np. brak jakiejs masy? Z góry dzieki za jakiekolwiek sugestie i rady które mogą cokolwiek wnieść w tej sprawie.

 

 

SZCZESLIWEGO NOWEGO ROKU !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, przy braku kontaktu w instalacji wogole by nie ladowal, albo ladowal slabo w calym zakresie gdyby np kostka laczaca z altkiem byla zgrzana.

Odeslijcie spowrotem z reklamacja. Dobrze przedtem przedzwonic i zawiadomic o klopotach.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regler był zamawiany w serwisie suzuki i jest niby do tego motocykla no ale jest NOWY i nieładuje-sprawdzaliśmy generator i prąd na fazach jest identyczny

 

prad nie powinien byc identyczny. powinno byc te samo napiecie, ale rozne bieguny. mialem niedawno problem z prostownikiem (tez nowym) podlaczylem go identycznie jak na schemacie. ale moje cewki byly zainstalowane odwrotnie - po sprostowaniu oswietlenie dzialalo, ale juz nie ladowal, i nie dzialal modul cdi.

starczylo zmienic bieguny faz na prostowniku

jaki masz generator? jedna cewka, dwie takie same, czy moze dwie rozne(oddzielne oswietlenie, oddzielna iskra...)

 

 

sprawdziliscie tez prad wychodzacy z prostownika, czy tylko generator? i jakie jest napiecie na stykach akumulatora bez, i z ladowaniem?

 

ja bym wstrzymal sie jeszcze z reklamacja, dopoki nie ma pewnosci ze to prostownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki masz generator? jedna cewka, dwie takie same, czy moze dwie rozne(oddzielne oswietlenie, oddzielna iskra...)

 

O ile mnie pamięć nie myli, to maruder jak większość podobnych dzapańskich motocykli ma alternator (generator prądu trójfazowego) i zdaje się samowzbudny.... tak jak pisał Adam, raczej coś z tym reglerem jest nie tak, skoro alternator podaje takie samo napięcie na wszystkich fazach (oczywiście kwestia wysokości tego napięcia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jest takie samo na wszystkich parach przewodow ( trzech ) i miesci sie w granicach 70 - 90V to raczej tu wszystko jest dobrze.

Czasami nowe czesci tez sa walniete, na moich oczach 2 nowe reglery do VMaxa nie zadzialaly.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generator produkuje prod do okolo nawet 85 v na kazdej fazie.

Zas ten regulator gdy jest podlonczony to na wolnych obrotach daje prad w granicy 13,5 v zas gdy

zwieksza sie obroty silnika to napiecie maleje,niemówiac juz ze po właczeniu swiatel jest juz calkowite 11v tzn. tyle ile akumulator ma przy wlonczonych swiatlach bez wlonczonego silnika.

Jeszcze sprostuje tylko że numer tego reglera jest taki ; 45C01

SH535C-12

6.6271

 

cos czuje ze te magiki ze sklepu wcisneli mu regulator nie do tego motocykla.

 

Moze ktos wie gdzie mozna by dorwac jakies shematy ideowe do tego reglera ktory teraz podalem

 

No ten marauder ma po prostu magneto i uklad stalych cewek z kturych wyhodza 3 fazy-one idą do reglera i zaraz z niego trafia prad na aku. Zas cewki i swiatla sa zasilane bezposrednio z produ akumulatora a nie z rzadnej cewki-tzn.nie bezposrednio-wkoncu to nie komarek :buttrock:

 

Mam jeszcze jedno pytanko; kumpel napoczatku kupil taki regler made in taiwan :notworthy: tak po prost zeby umiec smigac moto w trakcie czekania na regler (mial czekac na niego ok 2 miechow w polskim serwisie) no i ten regler ladowal ok ale tylo do pewnych obrotow, tzn.tak na oko powyzej 100/h :rolleyes: napiecie skakalo nawet do 20v,interesuje mie co moglo byc tego przyczyna czy czsem nie byl on za slaby wiadomo ze marauder 800 ma alt. o mocy OK 200 wat czy cos takiego-co o tym sadzicie?

Edytowane przez marek op
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generator produkuje prod do okolo 85 v na kazdej fazie.

Zas ten regulator gdy jest podlonczony to na wolnych obrotach daje prad w granicy 13,5 v zas gdy

zwieksza sie obroty silnika to napiecie maleje,niemówiac juz ze po właczeniu swiatel jest juz calkowite 11v tzn. tyle ile akumulator ma przy wlonczonych swiatlach bez wlonczonego silnika.

Jeszcze sprostuje tylko że numer tego reglera jest taki ; 45C01

SH535C-12

6.6271

 

cos czuje ze te magiki ze sklepu wcisneli mu regulator nie do tego motocykla.

 

Moze ktos wie gdzie mozna by dorwac jakies shematy ideowe do tego reglera ktory teraz podalem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcisneli ci regulator uszkodzony, a nie do innego motocykla.

Wszystkie reglery Shindengen sa identyczne elektronicznie a roznia sie tylko systemami podlaczen, ja np mam hondowski SH532-12 wmontowany w moje Suzuki, gdzie dziala b.dobrze.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja może z innej beczki.

Skąd wiesz, że ładowanie spada wraz z wzrostem obrotów?

Padł aku lub po dodaniu gazu przygasają światła, czy od razu po wymianie zmierzyłeś napięcie.

Zmierzam do tego, że czasem miernik cyfrowy głupieje przy pomiarze ładowania.

Tyrystorowy regulator jak i układ zapłonowy produkują sporo zakłóceń.

Kilka razy zdarzyło mi się, że nie mogłem zmierzyć ładowania bo miernik "głupiał".

Warto sprawdzić innym miernikiem, najlepiej analogowym.

Jest on mniej dokładny ale odporny na zakłócenia.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja może z innej beczki.

Skąd wiesz, że ładowanie spada wraz z wzrostem obrotów?

Padł aku lub po dodaniu gazu przygasają światła, czy od razu po wymianie zmierzyłeś napięcie.

Zmierzam do tego, że czasem miernik cyfrowy głupieje przy pomiarze ładowania.

Tyrystorowy regulator jak i układ zapłonowy produkują sporo zakłóceń.

Kilka razy zdarzyło mi się, że nie mogłem zmierzyć ładowania bo miernik "głupiał".

Warto sprawdzić innym miernikiem, najlepiej analogowym.

Jest on mniej dokładny ale odporny na zakłócenia.

Pozdrawiam.

 

 

No sprawdzalem miernikiem,ale on pokazuje dokladnie,przy tym typie silnika niema az takich zaklucen.

A te nowe mierniki juz tak nieglupieja :buttrock: jak te stare.

a wogule gdyby ten regulator byl zepsuty to chyba wogule by nieladowal,czy nie ?

 

Aha :bigrazz: jeszczo jedne pytanko ;

Kumpel najpierw kupil sobie taki tymczasowy regulator -made in taiwan- ;) tak zeby tylko smigac moto

w trakcie czekania na ten orginal ktury zamowil.

No i niby bylo wszystko OK do czasu gdy siadlo AKU ;( ,okazalo sie bowiem ze ów wynalazek laduje aku na wolnych obrotach wzorowo ale........ gdy obroty wzrastaja do takich przy 100/h to daje mu nawet 20v,zastanawia mnie co moglobyc tego przyczyna, czy czasem ten regulator nie byl za slaby bo wiadomo ze marauder ma alternator ze stalymi magnesami (magneto) o mocy ok 250 wat no i poprostu niewytrzymywal napiecia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele reglerow pasuje do roznych motocykli - nie ma w tym nic dziwnego.

Tajwanski regler dlatego zwiekszal napiecie pradu razem z obrotami, ze nie mial ogranicznika napiecia, czyli mogl byc stosowany tylko tam gdzie napiecie bylo ograniczane konstrukcja pradnicy, czy instalacji.

Druga mozliwosc, ze kolega nie podlaczyl jednego kabelka :)

Jesli chodzi o jego uszkodzony regler to jest to dosc typowe uszkodzenie, wystepujace rownie czesto jak calowity pad reglera, ktory dodatkowo naraza na uszkodzenie zarowno alternator jak i modul zaplonowy.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele reglerow pasuje do roznych motocykli - nie ma w tym nic dziwnego.

Tajwanski regler dlatego zwiekszal napiecie pradu razem z obrotami, ze nie mial ogranicznika napiecia, czyli mogl byc stosowany tylko tam gdzie napiecie bylo ograniczane konstrukcja pradnicy, czy instalacji.

Druga mozliwosc, ze kolega nie podlaczyl jednego kabelka :)

Jesli chodzi o jego uszkodzony regler to jest to dosc typowe uszkodzenie, wystepujace rownie czesto jak calowity pad reglera, ktory dodatkowo naraza na uszkodzenie zarowno alternator jak i modul zaplonowy.

 

Adam M.

 

Kabelki akurat byly podpiete wszystkie :D zarówno orginal jak i taiwan mialy tylko 5 przewodów; 3 zolte +czarny+czerwony.

Szkoda tylko że po zakupie okazuje sie ze cos na co wydales 128 euro to kupa złomu :icon_mrgreen: ale jest jeszcze szasa na jego oddanie-po prostu ten muj kumpel jest w goracej wodzie kompany ale to akurat niejest az taka wada ;)

 

Moze ktos z was uzywa jakiegos dobrego zamiennika tego orginalnego reglera ,oczywiscie do tego typu alternatora, jesli tak to prosilbym o jakies namiary na strone internetowa producenta czy sklepu.

 

Aha aten taiwanski zamiennik mial na opakowaniu wydrukowane logo w ksztalcie liter "ZL" no i pisalo "JIN YI PRECISION ELECTRIC CO., LTD." może ktos zna ten produkt-firme albo stronke w necie bo ja za rzadne skarby tej firmy w necie wygrzebac nieumie :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...