Skocz do zawartości

Dźwięk amerykanskich V8


guziq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę chyba się główny wątek zagubił. Zaczęły się prezentacje, a nikt do końca niw wyjaśnił, co jest takiego szczególnego w amerykańskich silnikach.

Jak już było, są to silniki o stosunkowo niskiej kompresji (na stacjach benzynowych w stanach standardowe paliwo, to 91 oktan. Jest dostępne nawet "słabsze", a to o największej liczbie oktan, ma ich 93. Poza tym są to silniki długoskokowe, czyli osiągają stosunkowo niskie obroty. I posiadają ogromne masy wirujące. Przy rozrządzie typu OHV, pojemności rzędu pół litra na cylinder, zasilaniu gaźnikiem, rozdzielonym układzie wydechowym, one po prostu MUSZĄ tak brzmieć.

A tak na marginesie. Fajnie też brzmi silnik z zaporożca. V4, chłodzony powietrzem. Jeździłem kiedyś tym cudem i silnik op nagrzaniu (po całkowitym remoncie) miał piękne niskie obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi sie marzy ford capri kmIII 2,8i v6 z dodatkami od mkII

 

cos jak tu

 

http://www.capri.pl/image/car/8/23322

Tutaj straszy rocznik:

http://www.capri.pl/image/car/476/49386

Brzmi tez fajnie:

http://video.google.com/videoplay?docid=34...17&q=ford+capri

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Mialem Taunusa V6 i nie powiem, fajnie chodzil, gdy chodzil :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...