Robaj Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Witam!Mam pytanie...Co warto zrobić żeby moja xr szła lepiej niż teraz?Nie jest to za młody model bo 87r. ale wierze w jego możliwości!I mam nadzieje że bez zbytnich komplikacji da siętroche dodać mocy.Szykuje się powoli do robienia głowicy bo mam prawdo podobnie do kitu uszczelniacze i prowadnice zaworw i jak już będe miał rozebrany silnik to może zrobię wszystko za jednym zamachem...Doradzi mi ktoś?Pozdrawiam i z gory dziękuje! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 zmien gaznik na taki z pompka przyspieszajaca i z płaska przepustnica roznice odczujesz od raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajoss Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Zmień wydech na jakiś tuningowy. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 (edytowane) wymien tlok na kuty ( mozna trafic na tloki zwiekszajace stopien sprezania) , tak jak zolteczek napisal wiekszy mechaniczny gaznik z pompka + zestaw dynojet, przelotowy tlumik, mozna delkatnie zebrac z glowicy i cylindra - zwiekszy stopien sprezania , wypolerowac kanaly w glowicy. A najlepiej sprzedaj i kup cos mocniejszego np LC4 620/640 , XR 650 R , albo cos wyczynowego z 400- 520 ccm . Edytowane 25 Grudnia 2006 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Najpierw trzeba naprawic ten silnik, zanim zaczniesz podnoszenie mocy, chyba ze od razu chcesz zaiwestowac w tlok o wyzszym sprezaniu, tyle ze w singlu pociagnie to za soba wieksze wibracje i krotsza trwalosc walu.Ja bym odbudowal to na oryginalnym tloku i pierscieniach, zmienil gaznik na lepszy ( mechaniczny ) i zastosowal wydech z przelotowym tlumikiem, oraz zastosowal fitr powietrza o wiekszym przeplywie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 (edytowane) Poczytaj sobie na forum Xt i TT Silniki podobne więc i modyfikacje są podobne. Nie radze zakładać tłoka powiekszającego spręzanie bo w tak starym motorze wał rozleci Ci sie szybciej niż zdążysz wszystko dotrzeć. Na tamtym forum opisany był przypadek ze moto wytrzymało 4 miesiące po takiej przeróbce..Jak chcesz mieć wiecej mocy to zrób po prostu szlif i kup nowy tłok np. Proxa. Nie ma co ładować wielkiej kasy na przeróbki bo taniej Cie wyjdzie kupno jakiejś mocniejszej maszynyPozdrawiam Mikołaj Edytowane 25 Grudnia 2006 przez Stifler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Stifler ma racje , EXC 520 to ty z tego nidy nie zrobisz i jak wyremontowany silnik w stanie igla ci nie wystarcza ,to zmien koze. Wyjdzie taniej niz tjujning enduro na hard enduro, z trudnymi do przewidzenie skutkami. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszczu Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Ja niestety małopolska ale cos podpowiem. Napewno opłaca sie wkładać kase w ten silnik? Nie lepiej kupić nowe moto? A jeśli nie to chyba pierwsza rzeczą, która może coś zmienić bez większego ryzyka to wydech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 Oryginalny XR 600 w pelni sprawny ma spod kola 38,7 KM- czy to malo?Przzzy duzych kosztach(wymiana gaznika+ wydech) zyskasz moze ze 4 KM przy czym moment silnika moze Ci sie podniesc blizej max obrotow- a to srednio jest przydatne w terenie.Wieksze przerobki tego silnika sa mozliwe( w wyscigach SoS- jezdzily z moca ok. 60 KM - ale i przerobki wieksze), ale to bardzo duze koszty(zmiana pojemnosci inny korbowod, wal, tlok,cylkinder, gaznik, wydech, przerobiona glowica- a zywotnosc silnika zczyna byc liczona w godzinach jak w 2-suwie.Pozdr. Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robaj Opublikowano 26 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 Dzięki za rady:),czyli tak jak myślałem że najlepiej będzie wymienić sobie gażniki.Ale to dopiero po zrobieniu głowicy.Narazie się ucze i za dużych funduszów nie mam,ale jak będe miał okazje kupić od znajomego silnik od xr 650 to prawdopodobnie go wezme.Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 a wlozysz go do ramy ?? a pozatym to silnik od dominatora wiec nie spodziewaj sie znacznego przyrostu mocy ( max 4 konie ) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 I tu niespodzianka- faktycznie spod kola 0,5 KM mniej niz oryginalny XR 600:-)).Ramy podobne jednak nie takie same- na sile da sie upchnac- tylko po co?A ten 650 na 100% sprawny?Jak jezdzony byl na slabym oleju i wymiany(co 1500) rzadko lub wcale, o luzach zaworowych co 1500 km nie wspomne- jezdzony caly czas w okolicach max obrotow na nierozgrzanym silniku to sie nie ma co dziwic ze i tu gora silnika moze byc padnieta, albo niedlugo padnie. Pozdr. Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 wolal bym zainwestowac w ten co masz - tlok , glowica , tlumik , dysze w gazniku ewentualnie gaznik ( ale XR ma chyba 2 gaziory ?, wiec tu byl klopot ) 50 koni to chyba dopuszczczalna garnica mocy aby silnik nie dostal w dupe , przy 140 kilo wagi to niezly zapierdalacz dla amatora. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robaj Opublikowano 27 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 w sumie też racja...jak zrobie sobie mojego porządnie to przynajmniej będe wiedział że troche na nim pojeżdżę!A te gaźniki wychodziły w jakiś poźniejszych xr?Czy mam szukać od jakiś innych moto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 szukaj mechanicznego z pompka przyspieszajaca np: takie jak w LC4 Mikuni Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.