Skocz do zawartości

Zalewanie świec podczas mycia


Lukasz89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Myje motocykl dosyc czesto (srenio raz na kwartal), cisnieniowo, na myjni recznej. W testach wielokrotnie powtarzano przypadlosc zalewania swiec Bandytow podczas jazdy w deszczu.

 

Zarowno moja B6 jak i B12 nigdy nie mialy problemow z zalaniem elektryki. Po umyciu moto, zgodnie z zaslyszana rada od "kolegow po fachu", zawsze jak najszybciej uruchamiam silnik, wycierajac do sucha kanape,zegary i lusterka, pozwalam mu sie dobrze nagrzac, by resztki wody wyparowaly :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w B6 ale w moim B12 ten problem nie występuje.Po myciu nie było takiej sytuacji żeby nie palił mi na któryś gar.Pozdrawiam

Problem nie wystepuje bo masz dobre przewody wysokiego napięcia i faje :) - świece też mają duże znaczenie jak są podpalone lub mają mikropęknięcia to też będą przebijać. Jak temu zaradzić ano ktoś pisał wcześniej o środkach wypierających wilgoć ale to tylko półśrodek - ale dobre i cokolwiek gdy trzeba wydać kasę na nowe przewody i świece - nie mniej polecam drugie rozwiązanie. Ale zanim to uczynicie to najpierw test czy aby na pewno to wina świec i przewodów - metoda amatorsko-garazowa - :D spryskać wodą przewody i świece odpalić moto w garażu i zgasić światło (dobrze jak jest noc im ciemniej tym lepiej :D) - jak widzimy choinkę na przewodach i świecach to wiemy o co chodzi - jeżeli jest wszysko ok. tzn nie ma choinki, to należy szukać w innych elementach układu zapłonowego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narobiłem sobie... Woda nalała sie pod fajki, a ja świece odkręciłem i wlała sie do cylindrów :buttrock: Świece mi wodą zarzuciło i iskry wcale nie miałem dlatego nie palił, teraz świeczki sie suszą na piecu i myśle że problemu już nie bedzie :banghead:

Romet Kadet -> Wsk 125 -> Bandit 600 -> Intruder 1400 -> Dr 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, świece wygrzane, wody w nich na bank juz nie ma, a iskry niet :buttrock: Mam nadzieję ze nie zalałem wodą jakichś elementów zapłonu bo to mogą być jaja... Akumulator troche osłabł, czy to może być przyczyna braku iskry? Kręci jeszcze żwawo ale słychać że już sie zmęczył, dzisiaj juz chyba nie bede motonga ruszał ale jutro biore sie ostro za odpalanie bo moze byc tak jak Breżniew napisał że mi tuleje pordzewieją.

Jak kręciłem rozrusznikiem to ze 2 razy przeskoczyła błękitna wątła iskra. Gdzie jeszcze moge szukać przyczyn? Na razie wykluczam zalanie modułu (bo ta pucha do której wchodzą przewody wys. napięcia to moduł no nie?) bo nie chce sobie psuć świątecznego nastroju :| Gdzie jeszcze szukać? Zdjąłem jedną fajkę i osuszyłem łączenie przewodu z nią i nic to nie dało...

Romet Kadet -> Wsk 125 -> Bandit 600 -> Intruder 1400 -> Dr 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podładuj akumulator, wygrzej świece nad palnikiem w kuchni ale porządnie , a cewki , przewody i fajki wysokiego napiecia mozesz wysuszyć opalarka lub mocna suszarka do włosów. Przed wykręceniem świec wydmuchaj wodę jesli jeszcze jest z zagłębien w głowicy przy swiecach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w glowicy powinien by tzw baypas, otworek do odprowadzania wody z okolic swiec, sprzawdz czy jest drozny. A druga sprawa to fajki swiec powinny byc zabezpieczone taka guma przed dostaniem sie wody - umnie tego nie ma i jak wloze karchera pod zbiornik to moge zapomniec o odpaleniu ,sciagam faje przedmucham sprezarka i pali odrazu .Podobnie mialem jak zachcialo mi sie jezdzic po jeziorku, jechalem w wodzie do lydek ( stojac na nogach w wodzie) woda fajnie chlapala w kolo ,ale po wyjechaniu z wody moto zaczelo przerywac i gasnac - przedmuchanie fajki pomoglo.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mycie motocykli myjka cisnieniowa to calkowity brak wyobrazni.

Wilgoc dostaje sie nie tylko do lozysk tocznych np w kolach, ale w polaczenia elektryczne specjalnie z masa,( bo nie sa zabezpieczane zadnymi oslonami ) i z czasem powoduje ich korozje i problemy elektryczne moto.

Wsadzanie pistoletu myjki pod zbiornik uznal bym za szczyt tego braku wyobrazni - zagrozone sa cewki i modul zaplonowy.

Motocykl myje sie woda z weza ogrodowego - wieksze cisnienie nie jest do niczego potrzebne.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

enduro lub crossa z blota ciezko myc czyms innym jak myjka cisnieniowa. To ze wkaldam myjke poid zbiornik to w przenosni - nie wkaldam jej calkiem, tylko strumien wody rozchlapuje sie z dolu zbiornika - myje tak od 2 lat i nic sie nie dzieje

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji sie zapytam ;) Mam w kraniku pozycje: off, pri i res. Czy moze byc cały czas na rezerwie? Mam wskaźnik paliwa i nie potrzebuje miec rezerwy w zbiorniku. Co oznacza pri? I czy musze zakręcać kranik gdy zgasze moto?

Romet Kadet -> Wsk 125 -> Bandit 600 -> Intruder 1400 -> Dr 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji sie zapytam ;) Mam w kraniku pozycje: off, pri i res. Czy moze byc cały czas na rezerwie? Mam wskaźnik paliwa i nie potrzebuje miec rezerwy w zbiorniku. Co oznacza pri? I czy musze zakręcać kranik gdy zgasze moto?

 

W kraniku masz 3 pozycje ON nie OFF - ustawiasz w czasie normalnej eksploatacji. W tym połozeniu kranik sam otwiera dopływ paliwa po uruchomieniu silnika.

Res - rezerwa ,tak samo otwiera sie samoczynnie po odpaleniu.

Pri - słuzy do zalania gaznikow jesli były oproznione z paliwa np po czyszczeniu lub gdy zabraklo paliwa. Po przelaniu ok 1 min przestawiasz na ON.Na pri nie wolno zostawiać bo zalejesz moto lub paliwo moze pociec jeśli zaworki iglicowe są słabe w gaznikach.

Na rezerwie lepiej nie jeżdzij jak nie chcesz pchac sprzęta do stacji paliw. Wskażnik moze żle wskazywac i wtedy bieda. Głupi tego nie wymyslił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece przed chwilą sprawdzałem iskrownikiem z kuchenki gazowej i są ok. Zastanawiam sie tylko czy przerwa nie jest za duża, ile powinna wynosić?

To ile powinna wynosić przerwa na świecy masz zakodowane w symbolu świecy. Podaj symbol wybity na świecy (np. B8ES). Jeżeli to świeca NGK to tu masz przetłumaczenia poszczególnych symboli:

(B) (CPR) (6) (E) (S) - (11)

Mamy 6 pól.

 

 

Pole 1: oznacza średnicę gwintu

 

A = 18mm B = 14mm C = 10mm D = 12mm

 

 

Pole 2: Konstrukcja

 

C = wielkość śruby(klucza do przykręcania świecy) 16mm

 

P = wysunięty izolator

 

R = świeca typu "Resistor"

 

U = świece o iskrze częściowo powierzchniowej

 

Z = świeca tłumiąca spalanie ukryte

 

S = świeca ekranowana

 

 

Pole 3: Przedział temperaturowy

 

2 = "gorąca", aż do 10 = "zimna". Jedynki nie ma.

 

 

Pole 4: Długość gwintu

 

E = 19mm

 

F = świeca bez gwintu (stożkowa)

 

H = 12.7mm

 

L = 11.2mm

 

 

Jeżeli to pole jest puste i świeca ma średnicę gwintu 18mm jego długość=12mm, a jeżeli świeca ma średnica 14mm to długość 9,5mm.

 

 

Pole 5: Detale konstrukcyjne i sposób spalania

 

A, B = świece specjalne,

 

C = specjalna elektroda zewnętrzna,

 

G = świeca typu "racing"

 

GV = świeca "racing" z elektrodą typu V (elektroda zew. ma kształt języka węża)

 

H = połowa długości gwintu

 

K = dwie elektrody zewnętrzne

 

L = świeca o 2 razy niższej ciepłocie

 

LM = świeca do kosiarki!!!!!!!!!!!!!!!

 

M = świeca 2 elektrodowa do Mazdy (silnik Wankla)

 

N = specjalna elektroda zewnętrzna

 

P = elektroda centralna platynowana

 

Q = 4 elektrody zewnętrzne

 

R = elektroda typu delta dla BMW

 

S = standartowa elektroda centralna 2.6mm

 

T = 3 elektrody zewnętrzne

 

V = elektroda centralna platynowana (bardzo cienka średnica)

 

VX = elektroda centralna platynowana (high performance)

 

W = elektroda wolframowa

 

X = szczelina typu "booster" tak jak GV

 

Y = wyżłobiony rowek w elektrodzie centralnej

 

 

Pole 6: Szerokość szczeliny (przeliczamy razy 0,1mm)

 

Może być: 8, 9, 10, 11,(12 nie ma), 13, 14, 15, 20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...