Bandzior Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Myje motocykl dosyc czesto (srenio raz na kwartal), cisnieniowo, na myjni recznej. W testach wielokrotnie powtarzano przypadlosc zalewania swiec Bandytow podczas jazdy w deszczu. Zarowno moja B6 jak i B12 nigdy nie mialy problemow z zalaniem elektryki. Po umyciu moto, zgodnie z zaslyszana rada od "kolegow po fachu", zawsze jak najszybciej uruchamiam silnik, wycierajac do sucha kanape,zegary i lusterka, pozwalam mu sie dobrze nagrzac, by resztki wody wyparowaly :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dargo Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Nie wiem jak jest w B6 ale w moim B12 ten problem nie występuje.Po myciu nie było takiej sytuacji żeby nie palił mi na któryś gar.PozdrawiamProblem nie wystepuje bo masz dobre przewody wysokiego napięcia i faje :) - świece też mają duże znaczenie jak są podpalone lub mają mikropęknięcia to też będą przebijać. Jak temu zaradzić ano ktoś pisał wcześniej o środkach wypierających wilgoć ale to tylko półśrodek - ale dobre i cokolwiek gdy trzeba wydać kasę na nowe przewody i świece - nie mniej polecam drugie rozwiązanie. Ale zanim to uczynicie to najpierw test czy aby na pewno to wina świec i przewodów - metoda amatorsko-garazowa - :D spryskać wodą przewody i świece odpalić moto w garażu i zgasić światło (dobrze jak jest noc im ciemniej tym lepiej :D) - jak widzimy choinkę na przewodach i świecach to wiemy o co chodzi - jeżeli jest wszysko ok. tzn nie ma choinki, to należy szukać w innych elementach układu zapłonowego. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micza 125 Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Ja tam sprzęta myłem, odpalałem po staniu na deszczu itp itd i problemów nigdy nie miałem. Moto jest z '95 r. Popsikaj sobie po złączach WD 40, powkładaj porządnie te gumowe osłony no i może pora na nowe świeczki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz89 Opublikowano 25 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Narobiłem sobie... Woda nalała sie pod fajki, a ja świece odkręciłem i wlała sie do cylindrów :buttrock: Świece mi wodą zarzuciło i iskry wcale nie miałem dlatego nie palił, teraz świeczki sie suszą na piecu i myśle że problemu już nie bedzie :banghead: Cytuj Romet Kadet -> Wsk 125 -> Bandit 600 -> Intruder 1400 -> Dr 800 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Gorzej jak pordzewieja ci tuleje cylindrowe od tej wody co wleciała. Lepiej jak najszybciej odpal sprzęta i go rozgrzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz89 Opublikowano 25 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Kurde, świece wygrzane, wody w nich na bank juz nie ma, a iskry niet :buttrock: Mam nadzieję ze nie zalałem wodą jakichś elementów zapłonu bo to mogą być jaja... Akumulator troche osłabł, czy to może być przyczyna braku iskry? Kręci jeszcze żwawo ale słychać że już sie zmęczył, dzisiaj juz chyba nie bede motonga ruszał ale jutro biore sie ostro za odpalanie bo moze byc tak jak Breżniew napisał że mi tuleje pordzewieją. Jak kręciłem rozrusznikiem to ze 2 razy przeskoczyła błękitna wątła iskra. Gdzie jeszcze moge szukać przyczyn? Na razie wykluczam zalanie modułu (bo ta pucha do której wchodzą przewody wys. napięcia to moduł no nie?) bo nie chce sobie psuć świątecznego nastroju :| Gdzie jeszcze szukać? Zdjąłem jedną fajkę i osuszyłem łączenie przewodu z nią i nic to nie dało... Cytuj Romet Kadet -> Wsk 125 -> Bandit 600 -> Intruder 1400 -> Dr 800 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Podładuj akumulator, wygrzej świece nad palnikiem w kuchni ale porządnie , a cewki , przewody i fajki wysokiego napiecia mozesz wysuszyć opalarka lub mocna suszarka do włosów. Przed wykręceniem świec wydmuchaj wodę jesli jeszcze jest z zagłębien w głowicy przy swiecach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 w glowicy powinien by tzw baypas, otworek do odprowadzania wody z okolic swiec, sprzawdz czy jest drozny. A druga sprawa to fajki swiec powinny byc zabezpieczone taka guma przed dostaniem sie wody - umnie tego nie ma i jak wloze karchera pod zbiornik to moge zapomniec o odpaleniu ,sciagam faje przedmucham sprezarka i pali odrazu .Podobnie mialem jak zachcialo mi sie jezdzic po jeziorku, jechalem w wodzie do lydek ( stojac na nogach w wodzie) woda fajnie chlapala w kolo ,ale po wyjechaniu z wody moto zaczelo przerywac i gasnac - przedmuchanie fajki pomoglo. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Mycie motocykli myjka cisnieniowa to calkowity brak wyobrazni.Wilgoc dostaje sie nie tylko do lozysk tocznych np w kolach, ale w polaczenia elektryczne specjalnie z masa,( bo nie sa zabezpieczane zadnymi oslonami ) i z czasem powoduje ich korozje i problemy elektryczne moto.Wsadzanie pistoletu myjki pod zbiornik uznal bym za szczyt tego braku wyobrazni - zagrozone sa cewki i modul zaplonowy.Motocykl myje sie woda z weza ogrodowego - wieksze cisnienie nie jest do niczego potrzebne. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 (edytowane) enduro lub crossa z blota ciezko myc czyms innym jak myjka cisnieniowa. To ze wkaldam myjke poid zbiornik to w przenosni - nie wkaldam jej calkiem, tylko strumien wody rozchlapuje sie z dolu zbiornika - myje tak od 2 lat i nic sie nie dzieje Edytowane 26 Grudnia 2006 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz89 Opublikowano 26 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 Tak przy okazji sie zapytam ;) Mam w kraniku pozycje: off, pri i res. Czy moze byc cały czas na rezerwie? Mam wskaźnik paliwa i nie potrzebuje miec rezerwy w zbiorniku. Co oznacza pri? I czy musze zakręcać kranik gdy zgasze moto? Cytuj Romet Kadet -> Wsk 125 -> Bandit 600 -> Intruder 1400 -> Dr 800 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 może być cały czas na res, kranika możesz nie zakręcać na krótsze postoje Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 Tak przy okazji sie zapytam ;) Mam w kraniku pozycje: off, pri i res. Czy moze byc cały czas na rezerwie? Mam wskaźnik paliwa i nie potrzebuje miec rezerwy w zbiorniku. Co oznacza pri? I czy musze zakręcać kranik gdy zgasze moto? W kraniku masz 3 pozycje ON nie OFF - ustawiasz w czasie normalnej eksploatacji. W tym połozeniu kranik sam otwiera dopływ paliwa po uruchomieniu silnika.Res - rezerwa ,tak samo otwiera sie samoczynnie po odpaleniu.Pri - słuzy do zalania gaznikow jesli były oproznione z paliwa np po czyszczeniu lub gdy zabraklo paliwa. Po przelaniu ok 1 min przestawiasz na ON.Na pri nie wolno zostawiać bo zalejesz moto lub paliwo moze pociec jeśli zaworki iglicowe są słabe w gaznikach.Na rezerwie lepiej nie jeżdzij jak nie chcesz pchac sprzęta do stacji paliw. Wskażnik moze żle wskazywac i wtedy bieda. Głupi tego nie wymyslił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz89 Opublikowano 26 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 Świece przed chwilą sprawdzałem iskrownikiem z kuchenki gazowej i są ok. Zastanawiam sie tylko czy przerwa nie jest za duża, ile powinna wynosić? Cytuj Romet Kadet -> Wsk 125 -> Bandit 600 -> Intruder 1400 -> Dr 800 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 Świece przed chwilą sprawdzałem iskrownikiem z kuchenki gazowej i są ok. Zastanawiam sie tylko czy przerwa nie jest za duża, ile powinna wynosić?To ile powinna wynosić przerwa na świecy masz zakodowane w symbolu świecy. Podaj symbol wybity na świecy (np. B8ES). Jeżeli to świeca NGK to tu masz przetłumaczenia poszczególnych symboli:(B) (CPR) (6) (E) (S) - (11)Mamy 6 pól. Pole 1: oznacza średnicę gwintu A = 18mm B = 14mm C = 10mm D = 12mm Pole 2: Konstrukcja C = wielkość śruby(klucza do przykręcania świecy) 16mm P = wysunięty izolator R = świeca typu "Resistor" U = świece o iskrze częściowo powierzchniowej Z = świeca tłumiąca spalanie ukryte S = świeca ekranowana Pole 3: Przedział temperaturowy 2 = "gorąca", aż do 10 = "zimna". Jedynki nie ma. Pole 4: Długość gwintu E = 19mm F = świeca bez gwintu (stożkowa) H = 12.7mm L = 11.2mm Jeżeli to pole jest puste i świeca ma średnicę gwintu 18mm jego długość=12mm, a jeżeli świeca ma średnica 14mm to długość 9,5mm. Pole 5: Detale konstrukcyjne i sposób spalania A, B = świece specjalne, C = specjalna elektroda zewnętrzna, G = świeca typu "racing" GV = świeca "racing" z elektrodą typu V (elektroda zew. ma kształt języka węża) H = połowa długości gwintu K = dwie elektrody zewnętrzne L = świeca o 2 razy niższej ciepłocie LM = świeca do kosiarki!!!!!!!!!!!!!!! M = świeca 2 elektrodowa do Mazdy (silnik Wankla) N = specjalna elektroda zewnętrzna P = elektroda centralna platynowana Q = 4 elektrody zewnętrzne R = elektroda typu delta dla BMW S = standartowa elektroda centralna 2.6mm T = 3 elektrody zewnętrzne V = elektroda centralna platynowana (bardzo cienka średnica) VX = elektroda centralna platynowana (high performance) W = elektroda wolframowa X = szczelina typu "booster" tak jak GV Y = wyżłobiony rowek w elektrodzie centralnej Pole 6: Szerokość szczeliny (przeliczamy razy 0,1mm) Może być: 8, 9, 10, 11,(12 nie ma), 13, 14, 15, 20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.