MOTOWARIAT Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Dokładnie i po sprawie a co do prądu i czasu ładowania powinno być opisane na aku, czyli dwie opcje STD czyli standart mniejszym prądem a dłużej oraz QUICK na szybko większym prądem ale krócej czasowo.... tak jak piszesz dzisiaj wyjąłem aku z moto i pisze STD-prądem 1.2 A ladować od 5-10h Quick 5-ma amperami 1h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastergit Opublikowano 18 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Dzięki za pomoc !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cenderr Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 A ja jeszcze mam pytanie odnośnie wypowiedzi Don Corleone i Olsen'a. Jak to zrobić aby aku się z alternatora trochę podładowało? Przecież to trzeba było by pojeździć gdzieś dłużej...tzn ile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Czas ładowania przy takim prądzie jest liczony jako 10 - godzinny a nie 4 , 5 czy 6 godz.Jeśli prąd ładowania będzie mniejszy to automatycznie czas do pełnego ładowania sie wydłuzy.Jeśli masz prostownik samochodowy i chcesz nim naładować akumulator o pojemnosci 9 -11Ah to w szereg z akumulatorem i prostownikiem włączasz zarówke 12V10W . Dzięki niej nie przeładujesz akumulatora i nie przekroczysz pradu max ładowamia. Jeśli pojemność aku będzie mniejsza np 5Ah to zarowka 12V5W.Ja doładowujac aku okresowo w swoim motocyklu jak i samochodzie zawsze stosuje żarówke jako zabezpieczenie przed przeładowaniem . Korzystam z prostownika produkcji CCCP bez mozliwosci dokładnej regulacji prądu. Zarowka spełnia tez funkcje wskażnika naładowania. Im wiekszy prąd jest pobierany przez rozładowany aku tym jaśniej świeci. W momencie pełnego naładowania żarówka praktycznie sie tylko lekko żarzy. No z tym ładowaniem przez 10h to trochę racji masz ale z doświadczenia wiem, że wystarczy tak jak pisałem wyżej i akumulator jest w pełni naładowany.Takie ładowanie przez 10h to się stosuje na pierwsze ładowanie dla akumulatorów suchych po zalaniu elektrolitem. Jednakże jeśli ktoś będzie doładowywał przez 10h i odpowiednim prądem to nic złego się nie stanie bo jak akumulator się naładuje to prostownik niewiele prądu już dostarcza, bo różnica potencjałów się wyrównuje..Czas ładowania akumulatora zależy od prądu jakim ładujemy, stanu naładowania akumulatora i jego sprawności.Ten pomysł z podłączeniem żarówki szeregowo z ruskim prostownikiem jest jak najbardziej ok, gdy nie mamy prostownika do akumulatorów o małej pojemności.Łopatologicznie dla nieprzekonanych co do żarówki to prosta zasada, czym żarówka ma cieńszy drucik w środku (włókno) tym mniej prądu trafi do naszego akumulatora.Tak więc im mniejszy akumulator, tym słabsza żarówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Olsen co tam masz za ładowarke? Czy to jest ta co moze być podłączona do aku przez całą zime? Słyszałem coś kiedys o takich że podłącza sie ją w jesień i odłącza na wiosne. Niby ma wbudowany jakiś włącznik czasowy i sama sie właącza i rozłącza. Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 A ja jeszcze mam pytanie odnośnie wypowiedzi Don Corleone i Olsen'a. Jak to zrobić aby aku się z alternatora trochę podładowało? Przecież to trzeba było by pojeździć gdzieś dłużej...tzn ile? No jak chcesz tylko podładować to popyrkaj gdzieś przez godzinkę i wystarczy a jak masz rozładowany to by trzeba było troche pojeździć, najlepiej na trasie, taki wypad ze 100km i akumulator będzie szczęśliwy :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Jeszcze jedno pytanie odnośnie tej żarówki. Nie jestem orłem jeśli chodzi o elektryke. Ta żarówke to gdzie podłączyć? Między przewodem z prostownika + a akumulatorem i + zaciskiem? I jeszcze jedno. Logiczie jeśli mam aku 12v i 14 Ah i chce go naładować w 5 godzin to musze wpiąć żarówke 28W ? Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Jeszcze jedno pytanie odnośnie tej żarówki. Nie jestem orłem jeśli chodzi o elektryke. Ta żarówke to gdzie podłączyć? Między przewodem z prostownika + a akumulatorem i + zaciskiem? I jeszcze jedno. Logiczie jeśli mam aku 12v i 14 Ah i chce go naładować w 5 godzin to musze wpiąć żarówke 28W ? Zarowke podłaczasz między plusem prostownika a plusem aku w szereg. Źle policzyłes moc zarowki. Zalecany prąd ładowania 10h dla twojego akumulatora to 1,4A. Moc zarówki to 12Vx1,4A=16,8W. Poniewaz nie ma takiego typoszeregu zastosuj 21W . Po prostu naładujesz go w krótszym czasie. Będzie to widac po zarówce. Gdy sie naładuje to po prostu ledwo będzie sie zarzyc. Możesz tez dać 10W i ładować dłuzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Coś niezbyt zgadza sie z tymi obliczeniami. Po podłączeniu zarówki halogenowej 55W amperomież pokazuje 1,35 W, czyli ok Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubey Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 witam. ja mam pytanie troche w druga strone:mam prostownik z tych sprytnych, automatycznych, z mikroprocesorem. prad ladowania 1,5A, akumulatory 7-17Ah - to jej dane taktyczno-technicze. I teraz pytanie: dlaczego podana jest maksymalna pojemnosc aku? czy jak podlacze do niej baterie od forda granady (70Ah;))) to co? bede ladowal np 3 doby, ale naladuje czy tes cos spieprze (ladowarke raczej nie, bo ma zabezpiecznia...)bede wdzieczny za dywagacje. jezeli oczywiscie ktos sie zna.pozdrawiamdubps. wiem, lepiej kupic odpowiedni prostownik, ale jednak upieram sie przy tym pytaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drogowiec Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Nic nie spieprzysz. Co najwyżej nie doładujesz do końca, bo Ci cierpliwości nie starczy. Kiedyś, w czasach, kiedy się nie kupowało, tylko zdobywało takie rzeczy jak akumulator, to ładowanie małym prądem odsiarczało nieźle akumulator. Nowoczesnym aku też nie zaszkodzi ładowanie malutkim prądem. Pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 witam. ja mam pytanie troche w druga strone:mam prostownik z tych sprytnych, automatycznych, z mikroprocesorem. prad ladowania 1,5A, akumulatory 7-17Ah - to jej dane taktyczno-technicze. I teraz pytanie: dlaczego podana jest maksymalna pojemnosc aku? czy jak podlacze do niej baterie od forda granady (70Ah;))) to co? bede ladowal np 3 doby, ale naladuje czy tes cos spieprze (ladowarke raczej nie, bo ma zabezpiecznia...)bede wdzieczny za dywagacje. jezeli oczywiscie ktos sie zna.pozdrawiamdubps. wiem, lepiej kupic odpowiedni prostownik, ale jednak upieram sie przy tym pytaniu...Będzie to mniej więcej tak, jakbyś wlewał wodę wiadrem do beczki, z tym że przez lejek z filtrem do herbaty :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubey Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 spoks, dzieki za odpowiedzi, choc bylo to pytanie troche z serii "kupilem gixera, a zostal mi jeszcze lancuch z wueski. czy jak popracuje troche diaksem to jakos podejdzie?" :icon_mrgreen:)))))mnie sie nie spieszy, wiec podladuje, a w swieta podlacze pod "duzy" prostownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Coś niezbyt zgadza sie z tymi obliczeniami. Po podłączeniu zarówki halogenowej 55W amperomież pokazuje 1,35 W, czyli ok Bo tylko tyle pradu pobiera aku w tej chwili. Gdyby był całkowicie rozładowany to było by wiecej. Podłącz sama zarówke 55W do prostownika z amperomierzem to prąd będzie nie 1,35 tylko 4,58A czyli za duzo na ładowanie aku motocyklowego z taka zarowka..Ale to twój aku i twoj wybor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Bo tylko tyle pradu pobiera aku w tej chwili. Gdyby był całkowicie rozładowany to było by wiecej. Podłącz sama zarówke 55W do prostownika z amperomierzem to prąd będzie nie 1,35 tylko 4,58A czyli za duzo na ładowanie aku motocyklowego z taka zarowka..Ale to twój aku i twoj wybor.Zgadza sie :icon_razz: . Byłem przed chwilą sprawdzic i pomierzyć wszystko. Żarówka 21W pobiera dokładnie 1,57A. Czyli przez nią musze ladować aku koło 9 godzin. Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.