Bajo Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 Witam. Przepraszam za pytanie laika. Na czym polega regulacja gaźników za pomocą wakuometrów?? Jak się to robi?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,2720482.html Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 Synchronizacja gaznikow, o ktorej pisze powyzej Pawel jest tylko koncowym etapem ich regulacji - jezeli oczywiscie zaczynamy od baterii rozregulowanych gaznikow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 18 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Synchronizacja gaznikow, o ktorej pisze powyzej Pawel jest tylko koncowym etapem ich regulacji - jezeli oczywiscie zaczynamy od baterii rozregulowanych gaznikow. Adam M.A jak wygląda cały proces?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Heheheh i liczysz ze ktoś tutaj to opisze? W przypadku sprawnych, czystych, nierozkalibrowanych gaźników w sprawnym motocyklu bez drakońskich przeróbek wydechu i dolotu to co zostało napisane to i tak dużo. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chichio Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Fajne gazniki K-TRIC. Pawel, to moje? :icon_twisted::D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 A wiesz co? Chyba tak :icon_twisted:, ale na pewno ZR-7 Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 1 Podłaczamy maszynerię (wakuometr)2 Regulujemy każdy gaźnik osobno tak jak w jedno cylindrowcu czyli śrubą od składu mieszanki podnosimy podciśnienie w gażniku (obroty rosną) potem opuszczamy przepustnicę i z powrotem to samo aż kolejna regulacja nie przyniesie efektu i gaźnik zaczyna warjować wtedy wracamy do poprzedniego ustawienia (poczytaj sobie instrukcję obsługi regulacji gaźnika w np Jawie ts 350). Przy tak ustawionym gaźniku mamy pewność że skład mieszanki jes odpowiedni czyli raczej za bogaty niż za ubogi. 3 Kiedy ustawimy już tak wszystkie gaźniki przystępujemy do synchronizacji. W silniku rzędowym ustawiamy najpierw jedna parę gażników (podciśnienia sa tekie same) robi się to za pomocą ustawienia przepustnic wzglądem siebie. 4 Ustawiamy drugą parę 5 Ustawiamy pary względe siebie6 Ot i cała regulacja7 Oczywiście przed całą tą zabawą gaźniki muszą być dokładnie wyczyszczone i przedmuchane spręźonym powietrzem Każdą dyszę należy przedmuchać sprężąnym powietrzem. Nie używać żadnych drutów itp. Żeby wykręcić dyszę nalęży dobrać odpowiedni śrubokręt zasada jakoś to będzie zemści się zniszczonym gaźnikiem. sprawdzić membranę czy nie jest uszkodzona jeżeli jest musimy wymienić na nową. Króćce ssące musza byc szczelne i nie sparciałe. To samo z króćcami od filtra powietrza. No i jeszcze podciśnieniowy kranik. Kiedyś mordowałem się parę dni za nim wpadłem na to że gaźnik dostaje lewe paliwo właśnie przez membranę podciśnieniowego gaźnika. No i filtr powietrza najlepiej nowy Po takim zabiegu mój GSX pali 5L na 100km przy prędkosci ok 110-120 km/h ma dobrą dynamikę (sprzegło nie daje rady za resztą:banghead:) Jeżeli ktoś uważa że coś pokręciłem chętnie posłucham krytycznych rad.Aha po ustawieniu gaźników gwałtownie odkręć gaz silnik powinen bez problemu wejść na górne obroty. nie może być żadnych dziur ani zadławień a z rur powinien wydostać się czarny dymek. Jeżeli będzie koloru siwego reguluj jeszcze raz bo mieszanka jest za uboga i popalisz zawory lub nawet tłoki widziałem na własne oczy coś takiego. Niebieski dym oznacza że silnik jest już słaby i pali olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 "6 Ot i cala regulacja."Chyba zartujesz, to co opisales to bardzo pobiezna regulacja wolnych obrotow i rownie pobieznie synchronizacje.Nie we wszystkich motocyklach wartosci podcisnienia maja byc jednakowe, miedzy innymi w twoim GSX wartosc podcisnienia gaznikow zewnetrznych ustawia sie wyzej niz wewnetrznych.Najlepiej uzyc fabrycznej serwisowki.Prawidlowa regulacja gaznikow polega na regulacji na max otwarciu przepustnicy ( dysze obr max ) , 1/3 do 3/4 otwarcia ( iglica i rozpylacz ), wolnych obrotow ( sruby regulacji skladu mieszanki ) i poziomu paliwa.Oprocz tego samo przejscie z wolnych wyzej regulujemy wielkoscia "usmiechu" przepustnic. Kiedys opisalem sposob zgrubnej regulacji w warunkach "polowych" przez odczyt koloru swiec - powinienes znalezc opcja "szukaj". Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Witam ponownie(((Prawidlowa regulacja gaznikow polega na regulacji na max otwarciu przepustnicy ( dysze obr max ) , 1/3 do 3/4 otwarcia ( iglica i rozpylacz ), wolnych obrotow ( sruby regulacji skladu mieszanki ) i poziomu paliwa.)))co do końcowej części wypowiedzi to zgadzam się całkowicie ale jeżeli chodzi o iglicę i rozpylacz to nie proponujesz chyba przestawiania zawleczki na rowkach w iglicy. Moim skromnym zdaniem ma to sens tylko w sytuacji kiedy stosujemy nie orginalne filtry powietrza np. stożkowe. Wprzeciwnym wypadku proponuje trzymać się ustawień fabrycznych. A jeżeli chodzi o ustawienie gaźników na wysokich obrotach to nie spotkałem się jeszcze aby wskazania wakuometrów na wysokich obrotach różniły się znacząco od tych na wolnych obrotach linijki zawsze chodziły równo. A gdyby nawet nie były to ja osobiście wolę zgubic parę koni na wysokich obrotach ale miec za to równo pracujący silnik na niskich obrotach np. czekając na światłach. Jeżeli chodzi o ustawienie poziomu paliwa to :biggrin: zapomniałem.A po za tym wszystko co tu piszę to przemyślenia samouka więc mogę się mylić i jeżeli ktos ma jakieś uwagi to chętnie posłucham tylko prosiłbym konkretnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Chyba zle mnmie zrozumiales, ja nie pisze o synchronizacji na wysokich obrotach, tyko regulacji wysokich i srednich obrotow - tych pierwszych przez dobranie najlepszej dyszy obrotow max, tych drugich przez ustawienie iglicy.Pamietaj ze elementy gaznika, tak samo jak reszta motocykla zuzywa sie z czasem i ustawienia fabryczne dobre dla nowego motocykla, nie odpowiadaja za dobrze silnikowi ktory przejechal 100 tys km ( a wiele starych japonczykow ma takie i wyzsze przebiegi ). Oprocz tego polscy uzytkownicy kochaja wypruwanie wydechow, stozkowe filtry powietrza i tym podobne usprawnienia, kazdy z takich zabiegow wymaga regulacji gaznikow od podstaw do nowo zaistnialej sytuacji.Wiem ze niewiele osob to robi, ale nie zmienia to faktu ze powinno byc to zrobione.Wracajac do synchronizacji to robi sie ja na wolnych po to zeby silnik mial rowne wejscie na wyzsze obroty i tylko do tego jest ona potrzebna. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.