Skocz do zawartości

Regulacja gaźnika za pomocą wakuometrów


Bajo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 Podłaczamy maszynerię (wakuometr)

2 Regulujemy każdy gaźnik osobno tak jak w jedno cylindrowcu czyli śrubą od składu mieszanki podnosimy podciśnienie w gażniku (obroty rosną) potem opuszczamy przepustnicę i z powrotem to samo aż kolejna regulacja nie przyniesie efektu i gaźnik zaczyna warjować wtedy wracamy do poprzedniego ustawienia (poczytaj sobie instrukcję obsługi regulacji gaźnika w np Jawie ts 350). Przy tak ustawionym gaźniku mamy pewność że skład mieszanki jes odpowiedni czyli raczej za bogaty niż za ubogi.

3 Kiedy ustawimy już tak wszystkie gaźniki przystępujemy do synchronizacji. W silniku rzędowym ustawiamy najpierw jedna parę gażników (podciśnienia sa tekie same) robi się to za pomocą ustawienia przepustnic wzglądem siebie.

4 Ustawiamy drugą parę

5 Ustawiamy pary względe siebie

6 Ot i cała regulacja

7 Oczywiście przed całą tą zabawą gaźniki muszą być dokładnie wyczyszczone i przedmuchane spręźonym powietrzem Każdą dyszę należy przedmuchać sprężąnym powietrzem. Nie używać żadnych drutów itp. Żeby wykręcić dyszę nalęży dobrać odpowiedni śrubokręt zasada jakoś to będzie zemści się zniszczonym gaźnikiem. sprawdzić membranę czy nie jest uszkodzona jeżeli jest musimy wymienić na nową. Króćce ssące musza byc szczelne i nie sparciałe. To samo z króćcami od filtra powietrza. No i jeszcze podciśnieniowy kranik. Kiedyś mordowałem się parę dni za nim wpadłem na to że gaźnik dostaje lewe paliwo właśnie przez membranę podciśnieniowego gaźnika. No i filtr powietrza najlepiej nowy

 

Po takim zabiegu mój GSX pali 5L na 100km przy prędkosci ok 110-120 km/h ma dobrą dynamikę (sprzegło nie daje rady za resztą:banghead:) Jeżeli ktoś uważa że coś pokręciłem chętnie posłucham krytycznych rad.

Aha po ustawieniu gaźników gwałtownie odkręć gaz silnik powinen bez problemu wejść na górne obroty. nie może być żadnych dziur ani zadławień a z rur powinien wydostać się czarny dymek. Jeżeli będzie koloru siwego reguluj jeszcze raz bo mieszanka jest za uboga i popalisz zawory lub nawet tłoki widziałem na własne oczy coś takiego. Niebieski dym oznacza że silnik jest już słaby i pali olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"6 Ot i cala regulacja."

Chyba zartujesz, to co opisales to bardzo pobiezna regulacja wolnych obrotow i rownie pobieznie synchronizacje.

Nie we wszystkich motocyklach wartosci podcisnienia maja byc jednakowe, miedzy innymi w twoim GSX wartosc podcisnienia gaznikow zewnetrznych ustawia sie wyzej niz wewnetrznych.

Najlepiej uzyc fabrycznej serwisowki.

Prawidlowa regulacja gaznikow polega na regulacji na max otwarciu przepustnicy ( dysze obr max ) , 1/3 do 3/4 otwarcia ( iglica i rozpylacz ), wolnych obrotow ( sruby regulacji skladu mieszanki ) i poziomu paliwa.

Oprocz tego samo przejscie z wolnych wyzej regulujemy wielkoscia "usmiechu" przepustnic. Kiedys opisalem sposob zgrubnej regulacji w warunkach "polowych" przez odczyt koloru swiec - powinienes znalezc opcja "szukaj".

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

(((Prawidlowa regulacja gaznikow polega na regulacji na max otwarciu przepustnicy ( dysze obr max ) , 1/3 do 3/4 otwarcia ( iglica i rozpylacz ), wolnych obrotow ( sruby regulacji skladu mieszanki ) i poziomu paliwa.)))

co do końcowej części wypowiedzi to zgadzam się całkowicie ale jeżeli chodzi o iglicę i rozpylacz to nie proponujesz chyba przestawiania zawleczki na rowkach w iglicy. Moim skromnym zdaniem ma to sens tylko w sytuacji kiedy stosujemy nie orginalne filtry powietrza np. stożkowe. Wprzeciwnym wypadku proponuje trzymać się ustawień fabrycznych. A jeżeli chodzi o ustawienie gaźników na wysokich obrotach to nie spotkałem się jeszcze aby wskazania wakuometrów na wysokich obrotach różniły się znacząco od tych na wolnych obrotach linijki zawsze chodziły równo. A gdyby nawet nie były to ja osobiście wolę zgubic parę koni na wysokich obrotach ale miec za to równo pracujący silnik na niskich obrotach np. czekając na światłach.

Jeżeli chodzi o ustawienie poziomu paliwa to :biggrin: zapomniałem.

A po za tym wszystko co tu piszę to przemyślenia samouka więc mogę się mylić i jeżeli ktos ma jakieś uwagi to chętnie posłucham tylko prosiłbym konkretnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zle mnmie zrozumiales, ja nie pisze o synchronizacji na wysokich obrotach, tyko regulacji wysokich i srednich obrotow - tych pierwszych przez dobranie najlepszej dyszy obrotow max, tych drugich przez ustawienie iglicy.

Pamietaj ze elementy gaznika, tak samo jak reszta motocykla zuzywa sie z czasem i ustawienia fabryczne dobre dla nowego motocykla, nie odpowiadaja za dobrze silnikowi ktory przejechal 100 tys km ( a wiele starych japonczykow ma takie i wyzsze przebiegi ). Oprocz tego polscy uzytkownicy kochaja wypruwanie wydechow, stozkowe filtry powietrza i tym podobne usprawnienia, kazdy z takich zabiegow wymaga regulacji gaznikow od podstaw do nowo zaistnialej sytuacji.

Wiem ze niewiele osob to robi, ale nie zmienia to faktu ze powinno byc to zrobione.

Wracajac do synchronizacji to robi sie ja na wolnych po to zeby silnik mial rowne wejscie na wyzsze obroty i tylko do tego jest ona potrzebna.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...