Bajo Opublikowano 20 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 (edytowane) Czy wystarczyłyby same łożyska czy wał też trzeba by było wymienić?? W instrukcji cylindra pisze tylko o łożyskach, że trzeba wymienić jak są w złym stanie, a jak są w dobrym to też mogą ale nie muszą ulec uszkodzeniu w skutek zwiększonych wymagań. No ale wał po tym przebiegu chyba też nie jest już jak nowy?? co o tym myślicie?? Czy te łożyska byłyby dobre?? - http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?c...e20ef22b000fc18 Pytanie nr.2 Sportowy wał podobno podnosi sprężanie co dałby mi taki??http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?c...e20ef22b000fc18 Czy to dobry wał?? Ktoś ma lub spotkał się z nim?? Bo w tej klasie wytrzymałości raczej tani. Aha ktoś wyżej napisał 2h i masz spokój. Przecież żeby wymienić łożyska wału trzeba chyba wyjąć i rozpołowić silnik (jeżeli nie to mnie poprawcie). Jak to możliwe?? Edytowane 20 Grudnia 2006 przez Bajo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Łożyska będą dobre. Wał wystarczy, że oddasz do regeneracji, a wcześniej kupisz komplet naprawczy (korbę, łożysko i sworzeń wału).Pytanie nr.2 Sportowy wał podobno podnosi sprężanie co dałby mi taki??A to ciekawe. Niby jak wał ma podnieść sprężanie? Jaką on tutaj odgrywa rolę, ano nijaką, napewno sprężania nie podniesie. Za to ma wypełniacze czyli powinien lepiej, i na wyższe wkręcać się obroty o ile ten twój standardowy ich nie ma.Korbę da radę urwać ale to raczej w wyczynie, a nie w simaku zwykłym(pewnie da radę w takim po tuningu z korbą jak listek). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 20 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Łożyska będą dobre. Wał wystarczy, że oddasz do regeneracji, a wcześniej kupisz komplet naprawczy (korbę, łożysko i sworzeń wału). A to ciekawe. Niby jak wał ma podnieść sprężanie? Jaką on tutaj odgrywa rolę, ano nijaką, napewno sprężania nie podniesie. Za to ma wypełniacze czyli powinien lepiej, i na wyższe wkręcać się obroty o ile ten twój standardowy ich nie ma.Korbę da radę urwać ale to raczej w wyczynie, a nie w simaku zwykłym(pewnie da radę w takim po tuningu z korbą jak listek).Sprężanie wstępne czy jakoś tak to się nazywa, w każdym razie chodzi o to aby mieszankę bardziej sprężyć pod tłokiem. Aha skuter to Malaguti F-15 (jakoś zapomniałem napisać). Silnik minarelli czyli taki jak ma np. Yamaha Aerox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 sportowy wał jest bardziej wyważony i może kręcić dużo wyższe obroty bez obawy że się złamie.wyjęcie silnika ze skuta to jest kwestia 30 min pomijając zdjęcie plastików Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 21 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 sportowy wał jest bardziej wyważony i może kręcić dużo wyższe obroty bez obawy że się złamie.wyjęcie silnika ze skuta to jest kwestia 30 min pomijając zdjęcie plastikówkwestia 30min czyli co dokładnie muszę odłączyć?? Najpierw kable potem gaźnik, amortyzator, potem tą główną śrubę?? coś pominąłem?? Ile czasu trwa rozkręcenie tego silnika i jakie narzędzia są potrzebne?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 elektryka, gaźnik wysuwasz tylko z krućców , odkręcasz ośki trzymające blok i silnik wyjeżdża( w przypadku powietrzaka), przy chłodzeniu cieczą trzeba jeszcze węże odpiąć. w moim aby rozpołowić silnik wystarczyło zdjąć cylinder, odkręcić stojan i wariator a następnie odkręcić blok od strony stojana , kolejnym krokiem było podgrzanie okolic łożysk opalarką i wybicie ich przy pomocy drewnianego kołka i młotka silnik w skucie jest bardzo prosty do złożenia, nie masz tam skrzyni biegów i innych dodatkowych mechanizmów Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 22 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 elektryka, gaźnik wysuwasz tylko z krućców , odkręcasz ośki trzymające blok i silnik wyjeżdża( w przypadku powietrzaka), przy chłodzeniu cieczą trzeba jeszcze węże odpiąć. w moim aby rozpołowić silnik wystarczyło zdjąć cylinder, odkręcić stojan i wariator a następnie odkręcić blok od strony stojana , kolejnym krokiem było podgrzanie okolic łożysk opalarką i wybicie ich przy pomocy drewnianego kołka i młotka silnik w skucie jest bardzo prosty do złożenia, nie masz tam skrzyni biegów i innych dodatkowych mechanizmówOK silnik jak wyjąć wiem. Teraz rozpołowienie silnika. Rozebranie od strony przekładni bezstopniowej to pestka. Prosiłbym jeszcze o napisanie tylko od drugiej strony jak rozebrać. Chodzi np. o zapłon jak to zdjąć żeby założyć tak samo i nie przestawić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 u mnie stojan przykręca się w jednym miejscu bez jakich kolwiek regulacji Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 22 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 (edytowane) Dobra to jeszcze do jakiej mniej więcej temperatury podgrzać żeby łożyska wyjąć i włożyć nowe (można podgrzewać palnikiem??). Aha i jeszcze jedno - posmarować czymś simmeringi przy zakładaniu (silikon czy cuś) czy wkładać tak jak jest?? Aha i na co uważać ,żeby zapłonu nie przestawić?? Edytowane 22 Grudnia 2006 przez Bajo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 podgrzewasz opalarką (gorące powietrze), wewnętrzną część simmeringu smarujesz delikatnie olejem, zewnętrzna cześć ma być sucha.Przed zdjęciem zapłonu zrób np. zdjęcia czy zaznacz markerem pozycję jeśli masz regulowane wyprzedzenie Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 24 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2006 (edytowane) Wielke Dzięki za odpowiedzi i chyba biorę sie do roboty na zimę. :) Wesołych Świąt Aha czy nie orientuje się ktoś jakie uszczelki będą mi potrzebne? Czy między 2 połówkami silnika jest jakaś uszczelka? Edytowane 24 Grudnia 2006 przez Bajo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 to już musisz sam stwierdzić, u mnie jest bez uszczelki Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalloKS Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 jak ja rozbierałem silnik od aprilii (silnik minarelli powietrzak ze stojącym cylindrem) to nie było uszczelki między karterami,tylko była minimala warstewka jakby kleju takiego jasno zielonego ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 26 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 czy zamiast tej "warstewki" mogę dać silikon?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaju3 Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 elo mam pytanie. chcialbym zalozyc do siebie cylinder 70lub 80ccm. Mam silnik am6. Tyle ze nie mam kasy na nowy wal korbowy... czy moj stary wytrzyma doslownie 100km pzrejechalem po remoncie. powymieniane lozyska w silniku itp... Odrazu mowie ze nie mam zamiru go oszczedzac... W tej chwili mam gaznik 17,5 mm i taki tlumik tylko brzydszy, bo starszy... http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?c...e2e0dc337e34b74Czy bede mogl zalozyc sam cylinder bez zadnych dodatkowych wydatkow?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.