Skocz do zawartości

ZAWORY hmm/?


Rekomendowane odpowiedzi

a wy zaczynacie mowic o szukaniu nowego silnika.

 

Jakie wy ?

 

(My, wy, towarzyszu, itd to bylo kiedys).

 

Czytanie ze zrozumieniem, oraz calosci postow to podstawa.

 

Polecilem szukac "nowego" silnika (zreszta tylko ja - wiec dlaczego wy ?) tak na przyszlosc kolego ... , jezeli autor tematu by sie mocno do tego sprzetu przywiazal ... Zreszta jak zapewne przeczytales zalecilem mu tylko sprawdzenie, ewentualna regulacje zaworow i ogien.

Wkladac nowych zaworow sie nie oplaci (oczywiscie wszystko zalezy od punktu widzenia - a konkretnie od tego kto ma ile $$$, lub gdy ten motocykl zarabia na siebie, albo jest wyjatkowym okazem, weteranem itp.) bo wystarczy tylko przemnozyc kwote zaworu przez 16 (lub 20), doliczyc prowadnice,uszczelniacze, uszczelki, ... i wychodzi tego naprawde sporo. Zaraz moze sie okazac ze i rozrzad do wymiany i pozniej juz z gorki ... $$$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ural, nie lap mnie za slowka, tak mi sie napisalo. Nie chcialo mi sie sprawdzac kto to akurat zaproponowal. Ten fragment mojej wypowiedzi byl najmniej wazny, i z cala pewnoscia nie byl to atak na Ciebie.

P.S. Zwrotu 'kolego' tez sie juz nie uzywa

Edytowane przez Lime82

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracajac do problemu kolegi ( ja tego ciagle uzywam ) fuckfrontbrakes to jak ci radzili powyzej sprawdz luzy zaworowe, wyreguluj jak trzeba i potem sprawdz cisnienie sprezania. Jezeli wszystko bedzie w normie to nie masz sie czym przejmowac i jezdzij dalej 70 tys dla tego motocykla to nie przebieg - jezeli olej zmieniales regularnie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No miedzy dotarciem a wymiana jest jeszcze kilka czynnosci ktore mozna zrobic np szlifowanie przylgni zaworu i frezowanie przylgni gniazda. To frezowanie mozna robic na kilka sposobow i dopiero jak zawor jest za cienki zeby go szlifowac, lub jego trzonek za bardzo zuzyty, to sie go wymienia.

To samo z gniazdami - podlegaja wymianie gdy frezowanie spowodowalo ze sa za gleboko w glowicy.

Jak z powyzszego widac, zeby ocenic stan gniazda i zaworu, trzeba rozebrac glowice, a przedtem wyjac ja z silnika.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotnie strzały w wydech i słabsza kompresja mogą być objawem wypalonych zaworów. Zawory wydechowe z reguły są bardziej narażone na tą "przypadłość" zastanawia mnie jednak sposób ich sprawdzenia bez rozbiórki głowicy. Przyszło mi do głowy aby wykręcić kolanko zluzować dzwigienkę zaworu wydechowego (tak aby się nie otwierał) zakręcić krótko silnikiem sprawdzając jednocześnie czy przez wydech nie ucieka kompresja. Być może ktoś inny poratuje Cię lepszym pomysłem który być może zaoszczędzi Tobie niewykluczone że niepotrzebnej roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kawasaki kz 550 miałem coś takiego, że powyżej 7-8 tyś obr/min zaczynał strzelać w tłumik i tracić moc. O dziwo kompresja była OK (12 +/-0,3 atm)

Po zdieciu głowicy i zalaniu kanałów naftą okazało się że 2 zawory wydechowe nie trzymają. Frezowanie gniazd i szlifnięcie zaworów + dotarcie załatwiło sprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...