lechu Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Czy tak jak w czterosuwach KTM'a, fabryka zaleca przegląd ew. wymiane tłoka po wypaleniu okreslonej ilości paliwa? Bo to byłoby sensowne, jeżdżę spokojnie (choć podobno tym sie nie da) to mniej pali ale i mniej się zużywa. Jeżdzę ostro, to pali więcej i proporcjonalnie szybciej się zużywa. Czy może jest sens zmieniać tłok dopiero gdy pomiar ciśnienia sprężania wykaże jakąś dolną graniczną wartość.Izwienitie za :offtopic: ale chciałem skorzystać z okazji przeglądania tego tematu przez znawców terenu i maszyn 2t, także z nikasilem.Pozdrawiam.Tomek Kulik.To, co ile wymieniasz tlok w 2T jest uzaleznone od wielu rzeczy takich jak:- okres docierania - niektorzy mowia ze cylindrow na nicasilu wogole nie trzeba docierac, a jednak moim zadniem to nieprawda. Nawet krotkotrwaly okres docierania wyluza zyczie ukladu "tlok-cylinder"-przeznaczenie motocykla - jesli moto uczestniczy na zawodach to praktycznie non stop jest na max obrotach, a zmienia sie tylko bieg. Czesta przyczyna zmiany tloka wtedy jest wypracowanie sie rowka na pierscien w plaszczyznie posuwu tloka - latwo wyczuc kiedy trzeba zmieniac bo jak jest luz na rowku to pierscien "dzwoni". Zawodniczy wymieniaja tlok co 8 motogodzin :) i to nie jest proporcojnalne ze zurzyciem paliwa, anie proporcojnalne do liczby motogodzin.- na zuzycie tloka maja jeszcze wplyw plyny eksplatacyjne, ale to juz w mniejszym stopniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelmoto2 Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Chocbym nie wiem jak ci tłumaczył to nie wiem czy zauważysz różnice miedzy klasykiem Suzuki a GS 500 E/F :offtopic: PS. Mysle, ze w miescie dobry driver objechałby cie na tej R1 nawet MZetką :) mysle ze ty nie objechal bys mnie ani w miescie ani nigdzie nawet hayabusa turbo bo poki co duzo tylko gadasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 mysle ze ty nie objechal bys mnie ani w miescie ani nigdzie nawet hayabusa turbo bo poki co duzo tylko gadasz Ależ ja pisalem o dobrym driverze, bynajmniej nie o tobie ani nie o mnie. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Siemka ! Panowie dlugo mozecie dyskutowac i itak nie znajdziecie wspolnego mianownika pod tego dobrego kierowce. Kazdy z regoly ma inne pojecie i kryteria. Jazde musoalby po prostu ocenic ktos naprawde kompetetny i niezalezny. pozdrawiam :wink: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Zawodniczy wymieniaja tlok co 8 motogodzin Pokaz mi w polsce takiego zawodnika bo ja niestety nie poznałem :)Jeśli już to 12 bo na tyle producent udziela "gwarancji"Pozdrawiam Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 16 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2006 Witam Moja rada jest taka :clap: Z początku jezdzilem ogarem (respect) potem przesuiadlem sie na honde nsr 50 -bujam sie nia dalej jakis miesiąc temu kolega dal mi sie przejechac KTM 125/142 LCII - ostrzegl mnie przed otwarciem zaworu wydechowego -ja taki kozak (jade KTM ) no to kij jade powolutku 1,2,3,4,5 calyczas uwazam na manetke zawracam by juz oddac mu moto -mowie sobie to łatwe :crossy: 1 obroty w gore :icon_eek: KLIK :lalag: kolo w gorze szybko za sprzeglo :flesje: i powoli dopyrkalem do kolegi .Zsiadając z moto czulem jak serce mi wali a nogi mialem jak z waty :buttrock: A plastiki do takiego KTMa sa drogie takze naucz sie lepiej na jakiejs 50 ccm To tylko taka przestroga Ale naprawde 125 2t 42km to w pyte mocy -uwazaj na manetke -nigdy nie odkrecaj na full Biegi nauczysz sie szybko wrzucac 1 w dół reszta w gore -- łatwe co nie?? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Maciek Opublikowano 16 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2006 Moim zdaniem jazda na asfalcie a w terenie to całkiem dwie inne bajki. Na ulicy i jak jeszcze prosta to mozna odkręcać jak głupi i nic, a w terenie...całkiem inaczej - piach, dołki, błoto, zakręty, przeszkody itd. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 16 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2006 Moim zdaniem jazda na asfalcie a w terenie to całkiem dwie inne bajki. Na ulicy i jak jeszcze prosta to mozna odkręcać jak głupi i nic, a w terenie...całkiem inaczej - piach, dołki, błoto, zakręty, przeszkody itd. Pzdr Na drodze asfaltowej również występują wymienione przez Ciebie elementy, nie ma co uogólniać.Ja bym jednak proponował jeździć tym gdzieś po drogach polnych aby w razie gleby tak nie bolało ale wcześniej przejechać się na motorowerze, żeby poczuć co i jak. IMO bardzo zły wybór na pierwsze moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gurufarmi Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 tak wracając do tematu... nie ma sie co bac :) sporo dziecieków szaleje na duzych crossach po polach etc... dzis juz widzialem tajkiego... sluchaj.. na początek nie cwaniakuj na moto i nie rozwijaj predkosci przy których mialbys problemy z opanowaniem moto.. zalicz pare gleb na malych predkosciach... poszalej z predkoscią 30 km/h po trawsku... pohamuj ... zrób poslizgi... cos popróbuj ale bezpiecznie.. to jak juz bedzi emoto.. nie wiem czy masz w końcu.. PS chcesz tanio kask ? :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baklazan Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 Poprzednik wyjął mi to z ust :icon_mrgreen: Dokładnie, nie szalej, nie kozacz, uważaj z manetką. Wygleb się pare razy.. jest takie powiedzenie.. 'jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz' :icon_razz:A za to jak już się nauczysz, opanujesz kózkę, to wtedy już nie ma strachu dla Ciebie na innych moto :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara_1990 Opublikowano 28 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 Ja jak poprzednik mam DT 125 i pomimo ze mam ją już 2 lata to czuje nadal do niej respect wydaje sie spokojna maszynka ale jak sie zawory otworza to jak nie trzymasz dobrze kierownicy to mozesz sobie zrobic kuku, a taki exc czy sx to synku ma 20 koni wiecej od takiej DT wiec ostroznie naprawde... pamietam jak kolega kupil sobie CR 250 wyskoczylem sobie z terenu na asfalt i mysle ze jest good najwyzszy bieg jade nie szalejąc, nagle genialny plan uderzył do głowy co by przetestować elastyczność takiej toróweczki... maneta do samego dolu i dobrze ze opanowalem troche jazde na gumie i kontrolowanie tylnego hamulca ... bo mozliwe ze jeszcze do dzis by mnie cos bardzo mocno bolało. Potwierdzam zdanie wszystkich forumowiczów wypowiadających sie w tym temacie, wez kumpla kup mu 4pac piwka wezcie jakas WueSKe i niech ci pokaze powoli co i jak, potem jak sie przesiadziesz na EXC/SX to bedziesz mial juz wyrobione jakies odruchy, ja jak zaczynalem moja przygode motocyklowa w wieku 8 lat z motorynka to jak juz sie przesiadalem na jakies WSK to wiedzialem o co kaman, i tobie tez tak radze... Nie odkrecaj manetki do konca... Nie kozakuj... Wyluzuj sie... pojezdzie z kumplem w jakies pole (co by sasiadowi za mocno nie poryć :) ) i tam pomalutku powolutku sie nauczysz jak codziennie pojezdzisz z godzine w takich warunkach to nie powinnienes miec wiekszych problemow. To tyle z mojej litanii do Ciebie, mam nadzieje ze zawitasz na jakies imprezy motocyklowe typu "Enduro, Cross & Country" Pozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwydr Opublikowano 28 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 (edytowane) Spoko stary strach przed maszyną to normalna rzecz jak ja miałem 8 lat to na motorynke sie bałem wsiąść po pierwszej glebie już nie chciałem wsiadać ale starszy brat mi powiedział albo dostane od niego wpier... albo wsiadam i z płaczem jezdziłem po kilku rundkach mi sie spodobało i juz tak zostało teraz brat sie boi jezdzić na mojich motorynkach :icon_twisted: .Myśle że na czymś słabszym już jezdziłeś.Potrenuj sobie na jakimś pustym polu i nie przesadzaj z odkręcaniem manetki :) Edytowane 28 Grudnia 2006 przez siwydr Cytuj W uszach szum w oczach łzy na liczniku tylko 3 http://www.bikepics.com/members/siwydr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.