qurim Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Skrzydlaty - miałeś na myśli książkę A.Cichowskiego pt. "Naprawa motocykli"?. Mam takową, święta i świetna zarazem. :icon_mrgreen: Wydanie bodajże z 1965r. Składać koła też się uczyłem z tej właśnie księgi. A w UK gdy pracowałem w rikszach które były zbudowane na kołach motorowerów Romet to się poduczyłem robić koła od znajomego transwestyty :eek: . Ona czyli ten facet z torebką potrafił(a) ze starej felgi i starych szprych zrobić koło z dokładnością do 0.1mm w niecałą godzinkę. :eek: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swiety Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 Witam> Oddał bym komuś koła od mz do wycentrowania w okolicy Warszawy, ale nie za 150 zł? Macie jakieś inne jeszcze namiary??? Cytuj NIKT NIE BEDZIE MI MÓWIŁ JAK MAM ŻYC - BO NIKT ZA MNIE NIE UMRZE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesuaf Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 Jak napisano wcześniej: Warsztat rowerowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 (edytowane) Każdy chciałby mieć za darmo zrobione. :banghead: 150 to nie dużo za centrowanie. Robota pochłania sporo czasu a godzinka kosztuje np.70pln. Wczoraj robiłem koło od chińczyka Romet 900 bo szprychy były strasznie luźne i zaczynały się zrywać. Wyszło na to że z 36 szprych musiałem wymienić 31 sztuk, do tego centrowanie starej, krzywej obręczy żeby dało się jeździć. Razem ok.4h zabawy. Czyli 280PLN za jedno kółko wychodzi a klienta naliczyłem 120 bo na tamtą cenę dostałby zawału i miałbym problem z trupem na serwisie. Samo centrowanie musisz liczyć ok.100/szt jeśli chcesz mieć to dobrze zrobione, tym bardziej że w MZ felgi są alu i trzeba mieć doświadczenie i cierpliwość żeby to zrobić poprawnie. Edytowane 28 Maja 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Jak chcesz miez za darmo to sie musisz sam nauczyc centrowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 No nie wiem czy to jest opcja "darmowa". Źle naciągnie szprychy i zaczną strzelać podczas jazdy, albo i całe koło się rozsypie. Do tego obręcz może zostać nieodwracalnie skrzywiona i koszty rosną. Szprychy muszą być równomiernie naprężone, nie mogą być za mocno. Jeśli trzeba mocno naciągać to znaczy że felga jest do d.... i stąd takie druciarstwo wychodzi. Naciąg szprych ocenia się wg.dźwięku jaki wydają. Jedna zbyt mocno naciągnięta szprycha pęknie a to spowoduje dodatkowe obciążenia szprychy "przeciwnej" która może się zgiąć, a za nią polecą już inne. Obciążenie jednej szprychy która się zerwała zostaje przeniesione na min.3 inne szprychy, zależnie od konstrukcji koła. Trzeba wiedzieć czy w danym miejscu obręcz wychyla się w prawo i trzeba naciągać w lewo czy może jednak przed i za odchyleniem jest zbyt mocne wyjście w lewo i trzeba naciągać w prawo w tych miejscach. I trzeba wiedzieć czy i jak i które szprychy naciągać czy raczej popuszczać. Naciągając jedną szprychę musisz poluźnić co najmniej jedną przed i jedną za tą szprychą. Czasem samo poluźnienie szprychy niweluje odchyłkę obręczy. A finalne centrowanie dokonuje się obracając nyple o 1/8 obrotu, za każdym razem mierząc bicie. Jeśli dojdziesz do tolerancji bicia promieniowego i osiowego 0,5mm za pierwszą, amatorską próbą to jesteś dobry. :clap: Najpierw pozbywasz się bicie promieniowego, po tym osiowego. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.