Skocz do zawartości

CENTROWANIE KÓŁ


ricardo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. :lalag:

Poniżej był temat używalności lub nie rozpieraczy do kół rusków.

Ja mam prośbę o podanie jakiś namiarów na firmy centrujące koła w Trójmieście i okolicy. :icon_question:

Moim skromnym zdaniem rozpieracze pojawiły się ponieważ jest to tańsza opcja naprawy szprych i centrowania koła. Nie ma sensu ich stosowania. Miałem w kupionej Kaśce- wyrzucam.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.moto.by/oppozit/meh-wheel.html

Wielkie dzięki.Bardzo ciekawa strona. :lalag:

Co do wykonawstwa "myself" spróbuję choć myślę -podstawą są nowe szprychy z walcowanymi gwintami.

Centrowanie to sprawa praktyki -której w tym temacie mi brakuje. :icon_razz: Cena jest też istotna

Pozdrawiam wszystkich!

 

Dalej aktualne jest zapytanie o fachowców od kół w Trójmieście.

Pozdr. :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz zupełną rację jest to czynność bardzo pracochłonna dla osoby robiącej to pierwszy raz

Nawet na tej białoruskiej stronie coś wspominają , że możesz zacząć wczesnym rankiem i przy odrobinie szczęścia zakończyć prace nad kołem późnym wieczorem :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz zacząć wczesnym rankiem i przy odrobinie szczęścia zakończyć prace nad kołem późnym wieczorem :(

Tak więc ponawiam prośbę o namiary :crossy:

Witam!

Jeśli nie znajdziesz nic bliżej....

Zajmuję się kołami od ponad 10 lat.

Nie miał mi kto tego zrobić dawno temu, więc zrobiłem przyrząd z czujnikiem zegarowym i dalej już poszło...

W Lublinie, motocykle zwłaszcze weterany (ale równiez kilkadziesiąt japonii i krosów innych marek), dzielą się na te które mają robione koła przeze mnie, i te które jeszcze nie nie miały robionych kół i będą robione przeze mnie :)

 

Gdańsk - Lublin daleko... Ale miałem już zlecenia drogą pocztową, więc temat do przeskoczenia.

 

Mała uwaga:

- nie każde koło da się zrobić.... zwłaszcza rosyjskie, paradoksalnie im nowsza felga tym gorzej ;)

chyba używają tych samych walcarek od 60 lat, a pokolenie spawaczy, które umiało spawać odeszło na emeryturę :)

- mam nadzieję, że rozróżniamy centrowanie kół od prostowania felg...bo to dwa różne zagadnienia, chociaż pokrewne

(bez prostej felgi możemy zapomnieć o wycentrowaniu) nawet jesli szprychy byłyby z tytanu

 

Jesli coś to szczególy na priv

 

Pozdrawiam

Edytowane przez skrzydlaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje dobry serwis rowerowy. Tam czesto sa chlopaczki ktorzy sie tym zajmuja od dlugiego czasu i robia to na codzien. Ja dalem swoje krzywe i rozcentrowane kola to serwisu rowerowego w Szczecinie i jakie wielkie bylo moje zdziwienie kiedy pan serwisant za sztuke zarzadal 20 zl a zrobil naprawde porzadnie

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

a może macie jakies namiary na prostowanie i centrowaie felg w warszawie?? Po czym poznać że felga nadaje sie do prostowania a nie centrowania??

z góry dzięki za odp ;)

pzdr

Witam. z przyjemnością podaje adres strony http://www.fan-motor.pl/.

Usługa kosztuje około 150 zł, ale wykonana profesjonalnie. A cena--- trudno-Warszawka. :) :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje dobry serwis rowerowy. Tam czesto sa chlopaczki ktorzy sie tym zajmuja od dlugiego czasu i robia to na codzien. Ja dalem swoje krzywe i rozcentrowane kola to serwisu rowerowego w Szczecinie i jakie wielkie bylo moje zdziwienie kiedy pan serwisant za sztuke zarzadal 20 zl a zrobil naprawde porzadnie

 

Pozdrawiam

 

Moglbys dac blizszy namiar, powoli przygotowuje sie do "nowych" kol do moje Janka? Nie bede pozniej szukal. :banghead:.

Slyszalem, ze po naplataniu na nowo kol, po kilkuset km trzeba je zdjac i ponownie centrowac. Podobno z powodu wibracji nie ktore szprychy moga sie poluzowac i trzeba centrowanie powtorzyc. Czy to prawda czy plota?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namiar wyslalem na priv. U mnie po jakims czasie uzytkowania nowo zaplecionych i nacentrowanych kol trzeba bylo troszku ponaciagac szprychy bo sie poluzowaly. Moze to mynikalo z eksploatacji w ciezkich warunkach i wozenia kosza w powietrzu bo w wibracje to raczej nie wieze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Czy da się wyprostować felgę od MZ?

- zależy od stopnia odkształcenia.

 

2)Jak się centruje? Polecam opis w Cichowskim wiele tłumaczy...

- zaplatamy - najlepiej przed rozbiórką zrobić szkic oraz pomierzyć ofset (czyli przesuniecie felgi wzgledem piasty)

- po zapleceniu podciągając lekko ustawiamy właściwy ofset; i do tego miejsca wyrównujemy wstepnie bicie osiowe - ale tylko delikatnie, żeby móc zająć się właściwym centrowaniem;

- najpierw likwidujemy bicie promieniowe (góra/dół)

- potem likwidujemy bicie osiowe (pamietajac, aby ściagać felgę do wczesniej ustalonego ofsetu)

 

Teorii tyle, reszta to praktyka, bo koło kołu nierówne, zwłaszcza jeśli felga ma już swoje lata.

 

Jeśli macie serwisy rowerowe, które podejmą się tematu warto spróbować,

ale nie zawsze im się chce i umieją.

 

3)Jak poznać felgę czy do prostowania?

Wszystko wychodzi podczas centrowania, ale często widać gołym okiem przy powolnym obracaniu kołem.

Nie ma się co łudzić, że strzal po krawężniku lub studzience da się wyciągnąc jedynie na szprychach.

Wszelkie wgnioty kwalifikują felgę do prostowania lub wymiany.

 

Im motocykl osiaga wieksze prędkości tym wazniejsze staje się wycentrowanie i proste felgi oraz dochodzi jeszcze kwestia wyważenia.

Do 'dziadków' wystarczy czasem centrowanie metodą mniejszego zła (czyli wybieramy stan pośredni miedzy biciem promieniowym a osiowym) - i tak przy prędkości rzędu 70-80 km/h opona o profilu 90-100 zredukuje niedokładnosci rzędu nawet do 2-3 mm

 

4)Słuszna uwaga, że po przejechaniu ok. 200-300 km, koła które były rozbierane i centrowane należałoby jeszcze raz centrować. Ponieważ flega układa się, należy skontrolować szprychy i wyluzowane podciągnąć.

 

Przy okazji - warto co jakiś czas sprawdzić, czy nie ma lużnych szprych w kołach - nawet nie naprawianych.

Wyluzowanych kilka szprych, w dalszej eksploatacji powoduje zniekształcanie felgi.

 

A cała zabawa wymaga cierpliwości... jak wszystko związane z żelazem na gumowych kołach.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cała zabawa wymaga cierpliwości... jak wszystko związane z żelazem na gumowych kołach.

Pozdrawiam

 

Której nie wszyscy są właścicielami... Już widzę siebie z przekleństwami na ustach podczas próby centrowania :icon_mrgreen:

Ile może kosztować przykładowo takie centrowanie połączone z wymianą uszkodzonych (znajdą się na pewno takie) szprych w przypadku czterech kół K 750?

Myślę tu o koledze Skrzydlatym?

Jeśli to tajemnica sorry-wyślę na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis miałem dobry chumorek wiec pierdyknołem do serwisu rowerowego.

Uwaga! cena centrowania koła do MZ bagatelka 60zł;](wtedy oto naszła mnie mysl spale ten servis razem z wyzyskiem w srodku). Cena zaplecenia koła 40zł. Z felga nic nie zrobia, zadnej nie wyprostuja. Poprostu fuszerka!!! za niemałe pieniadze!

 

Jak dla mnie to troche te ceny przesadzone.

 

 

 

Dziękuje za opis;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...