SizeeR Opublikowano 16 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2003 Witka...Jutro niestety jestem zmuszony zdemontowac cylinder i tlok z mojej mz 251 (prawdopodobnie padnietet lozysko w glowce korbowodu)...Mozeci mi uszielic jakichs porad, ewentualnie uwag co zrobic zeby nie popsuc?Robie to niestety pierwszy raz.Slyszalem ze nowe lozysko powinno byc przed montazem nasmarowane, czym?Mam uszczelke pod glowice (aluminiowa) oraz pod cylinder, czy posmarowac je dodatkowo cienka warstwa silikonu (mam czerwony silikon odporny na wysoka temp)Ponadto uszczelki tez podobno powinny byc nasmarowane, tylko czym? :(Jak widzicie jestem kompletnie zielony...Czekam na poradyPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 17 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2003 Ja też zdejmowałem cylinder pierwszy raz w poniedziałek. Uszczelkę pod cylinder smarujesz olejem lub smarem, a pod uszczelkę pod głowicę niektórzy faktycznie dają trochę czerwonego silikomnu. Ja nie dałem, może sama uszczelka wystarczy? W razie czego zdejmie się głowicę i smarknie troszkę silikonu. Czerwony jest do 350 st.C a głowica bywa chyba troszkę cieplejsza :( Wyjęcie sworznia tłoka będzie trudne. Dobrze jest podgrzać tłok np opalarką elektryczną i wyciskać go. Nie powino się wybijać sworznia bo cierpi łożysko korbowodu. Łożysko igiełkowe smarujesz olejem silnikowym czyli np miksolem, tak samo tuleję cylindra i tłok przed złożeniem. Pamiętaj o ułożeniu pierścieni tak, by kołeczki w rowkach tłoka wchodziły w zamki pierścieni. Inaczej wkrótce poważny remont silnika gdy pierścionki zahaczą o okna cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 18 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2003 I nie załóż na odwrót tłoka bo będzie po silniku. A uszczelkę pod głowice ja bym nic nie dawał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 18 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2003 Czolem! A ja mam pytanie odnosnie innego sprzetu, ale tez uszczelnienia glowicy.Jak sprzet to wszyscy wiecie :( - WSK 175. Nie mam pod glowica zadnej uszczelki i zauwazylem, ze mi tamtedy smarka mieszanka... Tzn. nie jakis gejzer, ale na cylindrze jest szeroka "rzeczka", ktora po kazdej jezdzie jest "swieza", mokra. Co mam z tym zrobic?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 18 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2003 A równo masz dociągnięte śruby mocujące głowice ?? dokręcane były kluczem dynamometrycznym??Nie powinno być żadnych wycieków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SizeeR Opublikowano 18 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2003 Witam...Z demontazem tulei sworzna nie bylo prblemu. Dzisiaj bede montowal i pewnie faktycznie podgrzeje tlok. Dzieki za wszelkie rady.PS. Zbyhu, mialem taki sam problem w simsonie, dalem nowa uszczelke, posmarowalem ja cieniutko silikonem i z wyczuciem dokrecilem sruby glowicy (na krzyz!)- niestety nie mam klucza dynamometrycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.