Skocz do zawartości

Jak to wypolerowac ? Boczna pokrywa virago 535


kusztyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

http://img130.imageshack.us/my.php?image=img0809rv6.jpg

 

Jak to zrobic tak zeby wygladalo jak orginal? Chodzi mi o boczna pokrywe. Papierkiem sciernym? Nie chce to chromowac poniewaz w orginale tak nie ma. Chce zeby moto wygladal jak orginal. Motor ktory kupilem stal 5 lat w garazu:( I dlatego taki zaniedbany, ale mam nadzieje ze doprowadze go do pozadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zdemontowac element, przejechac cały drobnym papierkiem sciernym, potem drugi raz jeszcze drobniejszym.A ostatni krokiem bedzie polerowanie pastą polerską przeznaczona do tego materiału. Doprowdzenie tego elemtu do orginalnego stanu moze być trochę pracochłonne, ale efekt będzie super :lapad: Powodzenia

 

petrolohead_69

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracochlone to mnie nie przeraza mam cala zime a nawet rok :lapad: Bo za rok bede miec prawko he :P Ale jak sciagne bede musial uszczelke itp. A Jak bym sciagnol tlumik i na motorze to zaczol polerowac? Pozniej wodnym papierkiem ? A paste to jaka polecacie ?

 

Sorrki za takie glupie pytania to moj 1motor :)

 

Powiedzcie jeszcze co zrobic z wydechem? Poniewaz mam go troche pordzewialy i to nie troche :) Tez polerowac? Chodzi mi o ta rurke co idzie dolem od cylindra.

Edytowane przez kusztyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do stanu idealnego nie doprowadzisz polerką ;) Dekle pokryte są jeszcze farbą, a papier ścierny ją zedrze. Polerką dotrzesz do gołego aluminium. Pordzewiałe chromy można przepolerować, ale to już nie to samo. Zresztą poszukaj, jakiś czas temu były podobne pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer pasty polerskiej to bym musiał sprawdzic w garazu bo tam mam rozpiske :banghead: Ostatnio kupiłem na moto bazarze paste( taką w tubce) do polerowania aluminium i chromu, nazywa sie AUTOSOL. Da pasta daje super efekt. :lalag: ;) A co do wydechu to jezeli z pod chromu wyłazi rdza, to juz sie nic wiekszego sie z tym nie da zrobic. Można najwyzej oddac do powtórnego chromowania ale tu znowu chodzi o $$$$ :banghead: , bo takie chromowanie troche kosztuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przepolerowaniu lepiej nie pokrywać żadnym lakierem. Cos słyszałem, ale bardziej doświadczeni uswiadomili mnie na tyze 4um :banghead: że lakier będzie łuskami odłaził. Także zdemontuj dekle (zamów nowe uszczelki), doprowadź poler do lustra i tyle. Oryginału już mieć nie będziesz, ale nie łam się, to nie HD ;) i nie jestem w tej chwili uszcypliwy. Sam to robiłem w mojej virazce, bo miała wżery na deklach. Niestety wypolerowane alu jest wrażliwe i po jeździe w deszczu trzeba choćby ręcznie przepolerować. Takie dekle posłuża Ci trochę, aż ich nie spolerujesz do żyletki :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprubuje narazie poszlifowac na motorze troche szkoda mi sciagac poniewaz niedawno mechnik mi zalozyl te pokrywy itp bo silnik robilem. A sam nigdy nie sciagalem wiec... ;) Hmm no rdza wychodzi z chromu:( polerka nic pewnie nie da porysuje tylko chrom jeszcze pomysle co zrobic i napisze na forum czy dobre, moze papierkiem drobnym przejechac zeby rdze zetrzec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nałożysz tarczę polerską na wiertarkę, to coś tam zdziałasz bez zdejmowania dekli, ale wtedy najlepiej mieć moto podniesione dla wygody. Co do rdzy - mozesz usunąć rdzę, chrom i tk się uszkodzi, a żeby nie dawało po oczach, to kup chromowane osłony z opaskami. Jak profil jest bez gięć, a szkoda Ci kasy, to polecam Hand Made, tzn. kupujesz rurę z nierdzewki, tniesz wzdłuż, polerujesz, nawiercasz, ładnymo śrubkami od wewnątrz mocujesz opaski, zakładasz i problem z głowy. Owszem, nie jest to robota profi, ale wtórne chromowanie wydechów jest kosztowne. Ja tal zrobiłem w poprzednim moto, bo miałem pordzewiałą i pogietą osłonę pionowego łącznika dwóch wydechów. Kosztowało mnie to... z dwie godz. pracy, bo kawałek ruruki dostałem za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie uznaje pół środków, więc się moją wypowiedzią nie przejmuj :)

 

nie odwalaj kaszany, bo nie wypolerujesz tego ładnie, jak będzie to założone na motocyklu, piszesz ze masz rok, to jakos uzbierasz te pare zlotych na uszczelki, poprostu nie kupuj piwa jak bedziesz to polerowal i sie kasa znajdzie :banghead: nastepnie ruszamy do dziela z szlifierka lub wiertarka z zalozonym papierem sciernym i zdzieramy pierwsza warstwe, to pozwoli usunac ewentualne nadrzerki, potem coraz drobniejszy papier, na koniec najlepiej wodny, a zeby swiecilo sie jak lustro, zapinamy tarcze polerska, kupujesz asty polerskie dostepne w castoramie i problem z glowy, na koniec najlepiej pokryc to lakierem bezbarwnym ale pamietaj ze musi tu byc zaroodporny. Lakier zapobiega ponownemu utlenianiu sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem fotę jeszcze raz. Bez zdejmowania się nie obejdzie, jeśli ma być dobrze zrobione. Popatrz na śruby - też trzeba będzie polerować. Idzie zima i dojść nie może, jak dziadek bez Viagry. poczytaj ogłoszenia np. w giełdzie motocyklowej "polerowanie alu". Zdejmij dekle, zapakuj, wyślij i odbierzesz ideał. Kolanka też można kupic jakieś używane w lepszym stanie. Poza tym podzwoń po firmach dorabiających wydechy, np. Hartmann - Łomianki, koło Wa-wy. Wychromuje Ci te, albo dorobi z nierdzewki. Wiem, $$$$, ale sam możesz dużo nie zdziałać w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przepolerowaniu lepiej nie pokrywać żadnym lakierem. Cos słyszałem, ale bardziej doświadczeni uswiadomili mnie na tyze 4um :clap: że lakier będzie łuskami odłaził. Także zdemontuj dekle (zamów nowe uszczelki), doprowadź poler do lustra i tyle. ...

 

no właśnie chciałem prosić o wypowiedź kogoś kto faktycznie robił a nie słyszał, żę ktoś kiedyś coś tam. Czytałem, że są 2 wyjścia i każde ma swoje wady:

1 polerka aluminium bez malowania bezbarwnym- lśni i w ogóle, ale sięutlenia i łatwo porysować taką powierzchnię w związku z tym trzeba bdać o takie elementy i raz na jakiś czas pastą je potraktować

 

2 polerka i polakierowanie- odpada utlenianie i porysowane aluminium (powłoka lakiernicza jest twarda) jednakże polakierowane aluminium traci na swoim lustrzanym blasku. Nie słyszałem żeby dobrze położony lakier odchodził z polerowanego alu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 polerka i polakierowanie- odpada utlenianie i porysowane aluminium (powłoka lakiernicza jest twarda) jednakże polakierowane aluminium traci na swoim lustrzanym blasku. Nie słyszałem żeby dobrze położony lakier odchodził z polerowanego alu.

 

 

uwierz mi ze nie traci, albo jest to w takim stopniu ze nie widac, wazne jest zeby byl to dobry lakier

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...