ANDY Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 Przyznam że wygląda to byle jak. Zaczołbym od solidnego umycia silnika. Są takie środki w sprayu lub w pojemniku ze spryskiwaczem. Tak to możemy sobie pogdybać. Swieży wyciek dopiero pokaże gdzie jest problem. Wcale nie zdziwiłbysię gdoby okazało się że tryska z przewodu olejowego lub chłodnicy albo po prostu leje się spod dekla zaworowego. Myślę że następne zdjęcia bedą już z umytym silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 (edytowane) To ze luzy na zamkach sie zwieksza, tego jestem pewien - nigdy nie wlozysz ich w ta sama pozycje.Z tego co zaobserwowalem u siebie, a rowniez z tego co pisza producenci tlokow dzielacy sie informacja z uzytkownikami luz ten nie ma krytycznego znaczenia dla zwiekszenia zuzycia oleju, ale moze miec znaczenie dla cisnienia sprezania cylindra.Podobny problem mialem zeszlej zimy, gdy musialem podjac decyzje w jaki sposob "odswiezyc" gore silnika mego BSA gdzie oprocz kompletnie zjechanej glowicy mialem roznice pomiedzy srednicami obu tulei cylindrowych. Tloki i pierscienie byly na granicy tolerancji kwalifikujacych je do wymiany ( ale jeszcze wewnatrz niej ).Zdecydowalem sie na b.lekkie honowanie ( bez zdjecia materialu ) obu tulei i zmiane pierscieni na nowe, ale o tym samym wymiarze.Efekt - jako taka kompresja na lewym cylindrze, ale o wiele gorsza na prawym - tym luzniejszym.Mimo to nie mialem przedmuchow i zuzycia oleju przez pierscienie, ale tylko przez b.luzne prowadnice zaworow.Obrazuje to zdjecie, gdzie oba tloki wygladaja tak samo i nie maja zaczernien na plaszczu ponizej pierscienia olejowego: http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...65/DSC02055.jpg Tak ze mysle ze po zabiegu zdjecia i zalozenia cylindra na te same tloki z pierscieniami mozesz ( ale nie musisz ) miec lekki spadek cisnienia sprezania, a zuzycie oleju nie powinno ci wzrosnac. Adam M. Edytowane 4 Grudnia 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 sory za off topic, Adamie a co to za niebieska substancja ktora jest widoczna na Twoim zdjeciu? Wyglada mi to na Hylomar - mam racje? dajesz to cos przy uszczelce pod cylindry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekkkk Opublikowano 6 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 (edytowane) Dziękuję za zainteresowanie moim problemem. W tej chwili jestem poza domem w piątek wezmę się do pracy przy mojej dywersji. Na początek wymienię chyba olej i (oby zniknął wyciek) miejmy nadzieję że problem zniknie. I tutaj kolejne pytanie jaki olej polecacie?? W silniku mam chyba półsyntetyk- dywersja jest to mój świeży nabytek w tym sezonie kupiłem i jeszcze nie robiłem zmiany oleju. I jeszcze jedno pytanie:Co sądzicie o tym żeby (jeśli wycieki nie ustąpią) spróbować ściągnąc głowicę, wymiemienić uszczelkę pod głowicą i ... właśnie w jaki sposób można uszczelnić mocowanie tej szpilki - czy w głowicy jest jakiś oring, czy tulejka?? Co w ogóle sądzicie o tym pomysle? Jak to wygląda w praktyce? Czy są problemy podczas ściągania głowicy? Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie i proszę o porady. Edytowane 6 Grudnia 2006 przez wojtekkkk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 w mojej starszej sa jakies tam gumki ale widzialem tylko w serwisowce - na zywo nie rozbieralem jeszcze góry silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Jeśli wytrzymasz kilka dni to prześlę Tobie zdjęcia rozebranego silnika. Mam drugi silnik w którym zdjąłem głowicę i cylindry. Postaram się tak zrobić zdjęcia aby dokładnie było widać interesujące fragmęty. Oczywiście w jak największej rozdzielczości. Wyślę zaraz wiadomość na prywatne konto i podam maila. Jest wielce prawdopodobne że zrobię to jutro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekkkk Opublikowano 6 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Dzięki wielkie Andy, mój e-mail: [email protected], czekam z niecierpliwością. Jak już będziesz po rozbiórce, to super gdybyś mógł pokrótce opisać na co najbardziej trzeba uważać. Jeszcze raz dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 I tutaj kolejne pytanie jaki olej polecacie?? W silniku mam chyba półsyntetykSam nie bardzo znam sie na roznicach miedzy roznymi rodzajami olejow, o tym mozesz poczytac w archiwum, ale jesli pamietasz podobny temat na forum XJ, to Radziey, ktory mial podobny wyciek, zastosowal minerala 15W40 i przestalo cieknac. Co ciekawe, ten mineral, to byl Castrol, byl bardzo tani, 65 zeta za 4 litry. Z tym ze jest jedno ale: Jego Dywersja bedzie juz miala z 13 lat czy jakos tak, wiec mozna powiedziec ze silnik juz sie kwalifikuje na minerala. Twoja Dywersja ma chyba 8 jesli dobrze pamietam to chyba jeszcze za wczesnie. Moze sprobowac z full-syntetykiem... Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Jego Dywersja bedzie juz miala z 13 lat czy jakos tak, wiec mozna powiedziec ze silnik juz sie kwalifikuje na minerala. Twoja Dywersja ma chyba 8 jesli dobrze pamietam to chyba jeszcze za wczesnie. Moze sprobowac z full-syntetykiem...Moja ma 13,zeszły ten sezon jeżdziłem na półsyntetyku(Motul 5100 15W50),następny to już będzie full syntetyk (Shell Ultra 15W50). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Moja ma 13,zeszły ten sezon jeżdziłem na półsyntetyku(Motul 5100 15W50),następny to już będzie full syntetyk (Shell Ultra 15W50).Domel, a ty tez miales problem z wyciekami? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Zdjęcia poszły. Teraz parę słów. Na zdjęciach widać że jedynym miejscem przez które może wydostawać się olej, to otwory przez które przechodzą szpilki. Nie sugeruj się otworami widocznymi, od dołu bloku cylindrów. To są jakieś otwory technologiczne bez znaczenia dla sprawy. Jak widać szpilni mają na sobie koszulki plastykowe na całej dłubości bloku cylindrów. Przy odkręcaniu niektóre pęknięte pozostają. Moim zdaniem one też nie mają znaczenia przy wycieku. Jedyną drogą wycieku może być:Odkręcona spilka (o ile pamiętam pod nakrętką jest podkładka - ona może być winna)Pęknięta szpilkaPęknięcie w głowicyWyciek spod dekla zaworowegoZacząłbym od zdjęcia dekla zaworowego. Jeśli byłaby uszkodzona uszczelka pod głowicą, to byłby spadek kompresji i spaliny wydobywałyby się na zewnątrz. Ona na pewno nie jest winna. Pozostaje uszczelka pod blokiem cylindrów. Jak się przyjrzysz to oni kleją jakimś kitem podczas montarzu. Jeśli tam będzie wyciek to masz pecha, bo będzie trzeba jednak całość rozebrać. Wracając do zdjęć, w tym silniku te miejsce też jest upaprane. A on był szczelny, bez wycieków. Jak ściągnąć dekiel pisałem na pewno trzeba kupić fabryczną uszczelkę tak dla pewności. Przy okazji sprawdzisz luzy zaworowe. Co do oleju to dałbym jednak mineralny. Bez znaczenia jakiej firmy, ważne by był do silników ze zblokowaną skrzynią i sprzęgłem. W dodatkach siła.Jeśli zdecydujesz się rozbierać możemy gryźć temat dalej, Te "kołki" o których pisałeś na początku to są te tulejki w otworach przez które przechodzą szpilki. One "centrują głowicę względem bloku i blok do karterów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekkkk Opublikowano 10 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 Dziękuję za zdjęcia Andy, jak będę miał chwilę czasu to obrobię je - żeby zajmowały mniej miejsca i umieszczę na jakiejś stronie - podejrzewam że pomogą jeszcze wielu użytkownikom XJ. Jeszcze nie zacząłem robiórki, ale mam jeszcze jedno ważne pytanie (jeśli się mylę to wyprowadź mnie z błędu): Szpilki wychodzą z kartera, przechodzą przez otwory w cylindrach, następnie przechodzą przez otwory w głowicy i wychodzą na zewnątrz, gdzie są skręcone nakrętką. Wobec tego (jeśli dobrze rozumuję) nakrętki te nie mają żadnego kontaktu z olejem - który jest tylko pomiędzy głowicą a pokrywą zaworów. Jeśli jestem w błędzie to proszę wyprowadźcie mnie z niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 Tak nie maję kontaktu z olejem POD CIŚNIENIEM. Olej może dostawać się tylko jako wyciek, np spod dekla zaworowego. Ale będzie on również widoczny przy swiecach. Wydmuch spod uszczelki karterów, chyba małopodobny. Musiałoby być tam spore ciśnienie aby wypchnąć olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 sory za off topic, Adamie a co to za niebieska substancja ktora jest widoczna na Twoim zdjeciu? Wyglada mi to na Hylomar - mam racje? dajesz to cos przy uszczelce pod cylindry? Tak tyle ze tam wogole nie bylo uszczelki.Te ktore kupilem od dostawcy byly fatalnej jakosci ( zly material i zle wyciete ), a kolega ktory robi dobre nie mial kompletu do mego modelu i kilka miejsc ( tak jak miedzy karterami i cylindrem ) skleilem hylomarem.Bylo OK i nie cieklo.BSA ma osobne sruby dla zeliwnego cylindra ( w duzej ilosci ) a osobne do glowicy i to bardzo sztywna konstrukcja w odroznieniu od XJ :) Adam M.PS. Olej w XJ bedzie sie saczyl pod nakretkami trzymajacymi glowice, bo nie ma tam zadnego uszczelnienia , tylko stalowe podkladki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 Nakrętki szpilek są poza komorą rozrządu. Aby tędy ciekł olej to świece powinny pływać w nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.