marcincbr600 Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Witam!! Od dłóższego czasu chodza za mną motocykle Buell (Firebolt i Lightning) i Triumph w szczególnosci jeden Speed Triple. Noszę się z zamiarem zmiany maszyny i moze któryś z nich wpadnie w moje rece. Stąd moje pytanie do użytkowników tych motocykili o pomoc w znalezieniu wszystkiego co jest zwiazane z tymi notorami. Mile widziane linki do stron uzytkowników tych motocykli, stron i akcesoriami i ze wszystkim co się po krótce z nimi kojaży. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweel Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 http://www.triumphrat.net/modules.php?op=m...News&file=index http://www.t595.net/speed triple jest doskonałym motocyklem,jezeli moje zdanie kogoś interesuje to polecam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol1001 Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 O Bułke pytaj Dungooda, a o Trypla Marlewa i vx800 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muminek Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 może coś tu znajdziesz: http://www.buelletinboard.com/ akcesoria - np: http://www.pjsparts.com/catalog/index.php?...2a&filter_id=31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dungood_ Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 A więc tak: Najlepsze forum dotyczące Buelli wszystkich modeli po angielsku: http://www.badweatherbikers.com/cgibin/discus/discus.cgi Największe forum Buella po niemiecku: http://www.xborgforum.de/forum/index.php Najlepsze firmy tuningowe: http://hillbillymotors.com/ http://www.britnett-carver.co.uk/trojanhorse/ Jak masz jakieś pytania to pisz tu, albo priv. Jak chcesz kupic Lightninga XB12S z bardzo licznymi modyfikacjami to rownież pisz, chcę sprzedać mojego (jest nadal na polskich blachach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sabestian Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Buell - trzeba lubić :clap: Moje wrażenia: malutki, zwinny, duży moment obr, niskie obroty max, trzęsie się jak epileptyk, nie praktyczny. Wykonanie - pod znakiem zapytania. Fajna zabawa. Ale - nie dla mnie. Jakoś mi nie pasuje, za szybko traci parę, mam wrażenie jakbym jechał dieslem bez turbo. Speed Triple - wygodny, chyba jeszcze większy moment, fenomenalny mega elastyczny i kulturalny silnik, zajebisty dźwięk, reszta na b.wysokim poziomie. Wykonanie - chyba trochę lepsze. W porównaniu z Buellem - nuuuuudny :clap: Obiektywnie - Speed Triple - więcej motocykla za te same pieniądze (więcej w sensie - większy, mocniejszy). Buell - dla outsiderów :clap: Każdy posiadacz Buell'a będzie truł jaki to Buell jest świetny (nie, Dungood_?), a prawie każdy jego nie-posiadacz będzie wieszał na nim burki. Subiektywnie - bez jazd testowych odpuść kupowanie Buella. Możesz zaryzykować Tripla, tylko po co? Jagiellońska w Warszawie (wiem, że daleko, może poszperaj w swoich okolicach?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dungood_ Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 (edytowane) @sabestian - bardzo ciekawe, subiektywne podejście do tematu Buella :rolleyes: . Ja Ci zaprezentuje moje. Po pierwsze, to nie wiem jak mierzysz funkcjonalność motocykla, rozumiem że na R1ce na przykład można przewieźć pralkę, ale na Buellu już nie da rady? :icon_razz: Można i tak argumentować, whatever. Z mojego doświadczenia powiem Ci, że nie zdażyło mi się spotkać osoby która nie wyraziłaby się pochlebnie o Bułce po przejechaniu się nią, choć wcześniej bardzo sceptycznie podchodzić mogła do tego moto. Buell nie jest motocyklem dla outsiderów, jest motocyklem dla indywidualistów - to zasadnicza róznica. Przy swojej małej nominalnej mocy daje niesamowitą frajdę z jazdy w odpowiednich warunkach. Te warunki to kręte drogi z dużymi różnicami wzniesień, gdzie w pełni można docenić to iż nie trzeba redukować biegów nawet przed ostrym zakrętem, tylko pokonywać je ujmując i dodając gazu, z wielką łatwością wrzucając Bułkę w kolejne winkle. Polecam lekturę zestawienia "Best cornering bikes", kiedyś była wspominana na forum. Ja mieszkam dokładnie w takich okolicach, poniżej parę filmów dla uzmysłowienia o co mi chodzi. Pierwszy przedstawia fragment drogi którą codziennie jeżdże do pracy i z pracy, drugi pokazuje drogę która zaczyna się 600m od mojego domu. http://www.youtube.com/watch?v=WgkYgDzENUghttp://www.youtube.com/watch?v=e5W3LMSsmj4 Na pewno Buell to nie motocykl na szybkie pokonywanie autostrad z prędkościami rzędu 240km/h, choć na długie trasy nadaje się znakomicie dzięki wygodnej kanapie (dla bardziej obiektywnych opinii, vide test w Motorrad półtora roku temu bodajże). Na pewno też nie odbiega standardami od japońskich maszyn jeżeli chodzi o solidność wykonania czy awaryjność - mój przez półtora roku ani razu nie odmówił posłuszeństwa, zresztą prawie wszystkie komponenty do niego są dostarczane przez ogólnoświatowych producentów części OEM, te same części są w Kawasaki, Suzuki, etc. Podsumowując, w swoim subiektywnym opisie zapomniałeś subiektywnie o atutach tego motocykla, a mianowicie bardzo dobrym zawieszeniu o bardzo szerokim spektrum indywidualizacji nastawów, zcentralizowanej masie ułatwiającej pokonywanie zakrętów, bezobsługowości i mniejszej podatności na awarie delikatnych podzespołów dzięki zastosowaniu paska i braku systemu chłodzenia cieczą. To moje subiektywne wrażenia po użytkowaniu tego moto przez 18 miesięcy - na fanatyzm chyba nie zakrawaja :banghead: Edytowane 29 Listopada 2006 przez Dungood_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śmigło (Sprint'er eSTeciak;-) Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Strzałka,Dorzucę parę słów od siebie. Na temat Speed T bo o Buell-u nie mogę się niestety wypowiedzieć ponieważ nie miałem okazji go dosiąść. Sam ujeżdżam Triumph'a tyle, że Sprinta. Miałem natomiast możliwość testowania Speed'a. Silnik taki jak w moim więc co nieco już o nim wiedziałem...a przynajmniej tak mi się wydawało :lalag: Moto to szatan. Silniczek jest troszkę inaczej ustawiony ze względu na charakter moto (Sprint to turystyk a Speed...cóż, wariat :buttrock: ) Jest krótki a za sprawą super jednostki napędowej (3 cylindrowej 1050 ccm) bardzo żwawy i zwinny. Trzeba mocno się pilnować żeby przy byle starcie trzymać oba koła na ziemi. Lub inaczej...niewiele trzeba żeby przód powędrował w górę...zależy co kto lubi. Brzmienie-rewelacja. Wygoda-może nie taka jak na Sprincie ale kanapa należy do dość komfortowych. Wygląd...cóż, ponoć o gustach się nie dyskutuje.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 siemka,na Triumphy można jeszcze looknąć tu:www.t5net.de (auf deutsch)www.t955i.net (in english) Speed Triple, którym ganiam spełnia 100% moich wymagań. Dzidowanie mimo braku owiewki jest możliwe (do 220-230), pozycja za kierownicą bardzo przyjemna, jakbyś miał konkretne pytania, wal na PW/[email protected]. Raczej nie koniecznie nadaje się dla dwóch osób.Ogólnie bardzo mocno polecam. Ganiam starszą maszynką '99 więc "tylko" 956ccm, ale wystarczy. PZDRJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sabestian Opublikowano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 (edytowane) @sabestian - bardzo ciekawe, subiektywne podejście do tematu Buella :) . Ja Ci zaprezentuje moje. Po pierwsze, to nie wiem jak mierzysz funkcjonalność motocykla, rozumiem że na R1ce na przykład można przewieźć pralkę, ale na Buellu już nie da rady? :) Można i tak argumentować, whatever.Chodziło mi o przestronne schowki, brak wibracji, fantastyczną ochronę przed błotkiem w plecki (szczególnie w Lighteningu) i takie tam inne :) Chyba przyznasz, że w Triplu jest z tym trochę lepiej? To było obiektywnie, subiektywnie - nie każdemu to przeszkadza. Z mojego doświadczenia powiem Ci, że nie zdażyło mi się spotkać osoby która nie wyraziłaby się pochlebnie o Bułce po przejechaniu się nią, choć wcześniej bardzo sceptycznie podchodzić mogła do tego moto. To już spotkałeś jedną, ja znam przynajmniej pięć innych :icon_eek: Podsumowując, w swoim subiektywnym opisie zapomniałeś subiektywnie o atutach tego motocykla, a mianowicie bardzo dobrym zawieszeniu o bardzo szerokim spektrum indywidualizacji nastawów, zcentralizowanej masie ułatwiającej pokonywanie zakrętów, bezobsługowości i mniejszej podatności na awarie delikatnych podzespołów dzięki zastosowaniu paska i braku systemu chłodzenia cieczą. No to zaczynamy: - O zawieszeniu nie wspominałem, bo nie uważam, żeby było lepsze od Tripla. Ale expertem nie jestem. Wiem tylko, że na nie najlepszej nawierzchni łatwiejszy w opanowaniu wydał mi się Triple.- Zcentralizowana masa - to stosują wszyscy producenci motocykli, tylko Buell najgłośniej o tym trąbi - być może najlepiej mu się udaje? Nie da się tego zmierzyć obiektywnie.- Bezobsługowy pasek zębaty - świetna sprawa. Jednak: nie można tanio zmienić przełożenia za pomocą kombinacji z zębatkami. Zależnie od potrzeb - wada lub zaleta.- Od kiedy to brak chłodzenia cieczą jest zaletą? To znaczy, że wszyscy producenci wszelkich silników cofają się w rozwoju przechodząc na nie? Jakich czynności obługowych ono wymaga? Wymiana płynu raz na rok, dwa? Come on... To moje subiektywne wrażenia po użytkowaniu tego moto przez 18 miesięcy - na fanatyzm chyba nie zakrawaja :) I tu mi zamknąłeś gębę, bo ja przejechałem nim ok 100 mil. Ale jeździłem obydwoma w podobnych warunkach i przez podobny okres, nie mając szansy przyzwyczaić się do żadnego z nich. Buell po prostu mi nie podpasił. Dlatego moja uwaga, że trzeba osobiście potestować, bo jakbym go kupił, to :banghead: Triple wydał mi się bardziej "normalny" co nie znaczy "przeciętny". W obu nie podobało mi się wykonanie i wykończenie, w Buellu armatura wygląda badziewnie i tanio, w Triplu z kolei silnik jest niedbale wykończony i pomalowany (w Buellu jest piękny). Teraz mam Aprilię, która w porównaniu z obydwoma jest dziełem sztuki użytkowej, każdy detal jest piękny i fantastycznie wykończony. To co Marcin, może Tuono? :biggrin: Na marginesie: nie raz czytałem, że duża masa ruchomych części silnika Buella powoduje, że jakoby silnik działa jak żyroskop utrudniając przejścia z zakrętu w zakręt - to tylko uwaga na marginesie, bo sam tego nie odczułem.Acha, no i dźwięk Buella ze standardowym wydechem zakrawa o pomstę do nieba :rolleyes: Od razu trzeba by zmieniać. Triple charczy i prycha jak dziki, nawet w standardzie. :notworthy: Bardzo mi się podoba koncepcja Buella, prostego motocykla, w którym efekty osiąga się podchodząc do tematu niekonwencjonalnie. W porównaniu z poprzednią generacją Buelli, nowa jest krokiem milowym na przód. Sam byłem o krok od kupna Firebolta, próbowałem go dwa razy u dilera, podchodząc do niego z nieskrywanym entuzjazmem a zsiadając rozczarowany. Ale cały czas myślę, jaki byłby to motocykl, gdyby mu wstawić "prawdziwy" :biggrin: :biggrin: :biggrin: silnik. Rotax z Aprilii? V-Rod? TL1000? Przyznasz, że koncepcja podwozia z torowej 250-ki połączona z silnikiem, który bazuje na momencie obrotowym z cruisera/choppera (mimo radykalnej przebudowy) nie każdemu może podejść? BTW Czy ten wentylator przy tylnym cylindrze wystarcza latem w gęstym mieście? To pytanie z ciekawości, nie zarzut! Edit: Ale przyjemnie się z kimś pokłucić :) :) :) Edytowane 3 Grudnia 2006 przez sabestian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BARTEK31 Opublikowano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 Witam!! Od dłóższego czasu chodza za mną motocykle Buell (Firebolt i Lightning) i Triumph w szczególnosci jeden Speed Triple. Noszę się z zamiarem zmiany maszyny i moze któryś z nich wpadnie w moje rece. Stąd moje pytanie do użytkowników tych motocykili o pomoc w znalezieniu wszystkiego co jest zwiazane z tymi notorami. Mile widziane linki do stron uzytkowników tych motocykli, stron i akcesoriami i ze wszystkim co się po krótce z nimi kojaży. Pozdrawiamtrypel to prawdziwe cudo .zachorowalem na jego punkcie ,choc zycie pokierowalo troche inaczej moimi wyborami. mialem kontakt z gosciem ktory takiego przywiozl z szwajcarii i gdyby nie to ze byl sfilcowany jak gacie karola to zassalbym tego sprzeta.nie moglismy sie dogadac co do ceny, zmienial zdanie co 2 dni.ale jesli chcesz moge podeslac nr tel,moze zima go ulepisz haha. dodam ze byl to roczny motocykl a cena stanela w okolocach 30tys. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 Triple to cudo. Jak będę miał kasę na 3 motocykle to jednym z nich musi być triple. Niestety nie nadaje się on dla mnie jako pojazd podstawowy z uwagi na małą przydatność do turystyki: komfort, możliwości zabagażowania, szybka jazda itd...Idealny sprzęt do miasta i na krótkie wycieczki, robi duuuuuże wrażenie na płci własnej a zwłaszca przeciwnej ;)fantastyczny charakter silnika z niestety zbyt szybko kończącym się obrotomierzem.UWAGA NA JAJKA!!! ukształtowanie baku w poprzednim modelu w połączeniu z hamulcami jak złoto daje piorunujący efekt (nieraz bardzo bolesny)Dla mnie maszyna którą cieżko jezdzić spokojnie - rura do odcięcia i hamulce, rura-hamulce i tak do zmęczenia :(Aha - nawet przy bardzo ostrej jezdzie z silnika nie znikło nawet grama oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dungood_ Opublikowano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 Kto tu się kłóci? Wymieniamy przecież grzecznie poglądy ;) Ad. schowki - to nie jest moto turystyczne, ale i tak można sporo zmieścić pod siedzenie, trzeba tylko umieć :buttrock:. Ja chowam tam narzędzia, zestaw naprawczy do opon w sprayu i kombi przeciwdeszczowe - więcej mi szczerze mówiąc nie jest potrzebne na stałe, reszta (typu ubrania, etc.) i tak idzie do plecaka, są zresztą zestawy na bagaż do Buella Ad. wibracje - to że wibruje na postoju to mnie akurat nie przeszkadza, ale to pewno ze względu na mój zaawansowany wiek i potrzebę czestego masażu :icon_mrgreen:. Podczas jazdy rzadko kiedy czuć wibracje, od 2000 do 6600 obr. Ad. sceptycyzm - domyślam się że mieszkasz w Anglii, to przecież oczywiste że Anglicy kręcą na wszystko co nieangielskie nosem :icon_mrgreen:. Znajomi, pragmatyczni Niemcy, Luksemburczycy, Holendrzy, tudzież jowialni Belgowie zawsze proszą mnie o przjeżdzkę i zawsze pochlebnie wyrażają się o tym moto, mówiąc że ma po prostu duszę i swoj niepowtarzalny charakter Ad. zawieszenie - jeżeli nastawy zawieszenia były fabryczne, to nic dziwnego, bo to co wyjeżdża z fabryki to jest kupa. W Buellu jest dostępna wszechstronna regulacja zawieszenia, ja poza tym mam zamontowany amortyzator skrętu, co znacznie poprawia komfort jazdy na krótkich nierównościach, gdzie daje o sobie znać ostry, prawie pionowy kąt nachylenia widelca. Ad. efekt żyroskopowy - jeżeli on istnieje to musi być zupełnie marginalny, bo to moto po prostu fantastycznie łatwo i w kontrolowany sposób przeskakuje z jednego złożenia do drugiego. Polecam lekturę tego artykułu:http://www.buell.com/en_us/news_events/pdf/BikeTop50.pdf Ad. armatura, wydech - to jest akurat kwestia gustu, ja bardzo rzadko spoglądam na zegary :icon_mrgreen:, a seryjny wydech jest na tyle głośny by był bezpieczny i na tyle ciekawy by wyróżniać się z ruchu ulicznego. Według mnie motocykl ma zajebiście jeździć, niekoniecznie musi zajebiście brzmieć - ja preferuje sleepery, choć w tym przypadku może to trochę dziwnie zabrzmieć, skoro jeżdże raczej indywidualistycznym Buellem :D Ad. silnik - Rotax absolutnie tak, Revolution z V-Roda absolutnie nie. Z tym silnikiem Bułka ważyłaby jakieś 230kg, poza tym to jest wielkie bydle i trzeba by przebudować cały motocykl. Od dawna mówi się o zastosowaniu Rotaxa i mam nadzieję ze tak się wreszcie stanie, bo jest to fantastyczna jednostka napędowa, z pewnością o wiele lepsza od obecnego silnika Buella Ad. wentylator - po zamontowaniu dodatkowego spoilera na prawą strone nie pracuje tak czesto :) I to by było na tyle w tej rundzie :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sabestian Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 (edytowane) Kurczę, przez Ciebie znowu mam ochotę się przejechać tym traktorem :icon_exclaim:Najlepiej po drogach w Twojej okolicy. Może się kiedyś tam spotkamy? Tylko niech najpierw śniegi odpuszczą :) Edytowane 4 Grudnia 2006 przez sabestian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 4 Grudnia 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 - Od kiedy to brak chłodzenia cieczą jest zaletą? To znaczy, że wszyscy producenci wszelkich silników cofają się w rozwoju przechodząc na nie? Jakich czynności obługowych ono wymaga? Wymiana płynu raz na rok, dwa? Come on... Zastanmawiałem się też nad tym ostatnio i w którymś z ostatnich numerów ŚM wyczytałem, że mimo wszystko jest to najlepszy rodzaj chłodzenia w typowaniu jakość/cena. Mam na myśli chłodzenie powietrzno-olejowe. Jest wydajne, tanie, bezobsługowe (w chłodzeniu wodą padają pompy, oringi, chłodnice, korki itd), a jednocześnie chłodzenie takie naprawdę jest wydajne. Co do motocykli - i Trypel i Buell są piękne, wspaniałe i mają to coś, co daje fun, a nie bezużyteczną moc, kltóra w niedoświadczonych rękach jest potencjalnym zagrożeniem, o lanserce już nawet nie wspominam. Pewnie gdybym nie miał Duka, miałbym właśnie coś z tej trójki, do tego doszedłby jakiś naked Benneli, ew. MV Agusta Brutale, ale tam już silnik nieco odbiega od moich standardów. Z tego co słyszałem od Dungooda, od Marlewa i od VXa, a wcześniej też od Pana Starszego, i trypel i bułka dadzą dużo zabawy, przy czym ST będzie mimo wszystko mistrzem na prostej, bułka lepiej pociągnie od dołu. Tak czy siak - wybór któregoś z tych moto to dobry wybór! Zainteresuj się bułką Dungooda, ma dużo bonusów w standardzie!! pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.