Skocz do zawartości

Buell i Triumph


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

 

Od dłóższego czasu chodza za mną motocykle Buell (Firebolt i Lightning) i Triumph w szczególnosci jeden Speed Triple. Noszę się z zamiarem zmiany maszyny i moze któryś z nich wpadnie w moje rece.

 

Stąd moje pytanie do użytkowników tych motocykili o pomoc w znalezieniu wszystkiego co jest zwiazane z tymi notorami.

 

Mile widziane linki do stron uzytkowników tych motocykli, stron i akcesoriami i ze wszystkim co się po krótce z nimi kojaży.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak:

 

Najlepsze forum dotyczące Buelli wszystkich modeli po angielsku: http://www.badweatherbikers.com/cgibin/discus/discus.cgi

 

Największe forum Buella po niemiecku: http://www.xborgforum.de/forum/index.php

 

Najlepsze firmy tuningowe: http://hillbillymotors.com/ http://www.britnett-carver.co.uk/trojanhorse/

 

 

Jak masz jakieś pytania to pisz tu, albo priv. Jak chcesz kupic Lightninga XB12S z bardzo licznymi modyfikacjami to rownież pisz, chcę sprzedać mojego (jest nadal na polskich blachach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buell - trzeba lubić :clap: Moje wrażenia: malutki, zwinny, duży moment obr, niskie obroty max, trzęsie się jak epileptyk, nie praktyczny. Wykonanie - pod znakiem zapytania. Fajna zabawa. Ale - nie dla mnie. Jakoś mi nie pasuje, za szybko traci parę, mam wrażenie jakbym jechał dieslem bez turbo.

 

Speed Triple - wygodny, chyba jeszcze większy moment, fenomenalny mega elastyczny i kulturalny silnik, zajebisty dźwięk, reszta na b.wysokim poziomie. Wykonanie - chyba trochę lepsze. W porównaniu z Buellem - nuuuuudny :clap:

 

Obiektywnie - Speed Triple - więcej motocykla za te same pieniądze (więcej w sensie - większy, mocniejszy). Buell - dla outsiderów :clap: Każdy posiadacz Buell'a będzie truł jaki to Buell jest świetny (nie, Dungood_?), a prawie każdy jego nie-posiadacz będzie wieszał na nim burki.

 

Subiektywnie - bez jazd testowych odpuść kupowanie Buella. Możesz zaryzykować Tripla, tylko po co? Jagiellońska w Warszawie (wiem, że daleko, może poszperaj w swoich okolicach?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sabestian - bardzo ciekawe, subiektywne podejście do tematu Buella :rolleyes: . Ja Ci zaprezentuje moje. Po pierwsze, to nie wiem jak mierzysz funkcjonalność motocykla, rozumiem że na R1ce na przykład można przewieźć pralkę, ale na Buellu już nie da rady? :icon_razz: Można i tak argumentować, whatever.

 

Z mojego doświadczenia powiem Ci, że nie zdażyło mi się spotkać osoby która nie wyraziłaby się pochlebnie o Bułce po przejechaniu się nią, choć wcześniej bardzo sceptycznie podchodzić mogła do tego moto. Buell nie jest motocyklem dla outsiderów, jest motocyklem dla indywidualistów - to zasadnicza róznica. Przy swojej małej nominalnej mocy daje niesamowitą frajdę z jazdy w odpowiednich warunkach. Te warunki to kręte drogi z dużymi różnicami wzniesień, gdzie w pełni można docenić to iż nie trzeba redukować biegów nawet przed ostrym zakrętem, tylko pokonywać je ujmując i dodając gazu, z wielką łatwością wrzucając Bułkę w kolejne winkle. Polecam lekturę zestawienia "Best cornering bikes", kiedyś była wspominana na forum.

 

Ja mieszkam dokładnie w takich okolicach, poniżej parę filmów dla uzmysłowienia o co mi chodzi. Pierwszy przedstawia fragment drogi którą codziennie jeżdże do pracy i z pracy, drugi pokazuje drogę która zaczyna się 600m od mojego domu.

http://www.youtube.com/watch?v=WgkYgDzENUg

http://www.youtube.com/watch?v=e5W3LMSsmj4

 

Na pewno Buell to nie motocykl na szybkie pokonywanie autostrad z prędkościami rzędu 240km/h, choć na długie trasy nadaje się znakomicie dzięki wygodnej kanapie (dla bardziej obiektywnych opinii, vide test w Motorrad półtora roku temu bodajże). Na pewno też nie odbiega standardami od japońskich maszyn jeżeli chodzi o solidność wykonania czy awaryjność - mój przez półtora roku ani razu nie odmówił posłuszeństwa, zresztą prawie wszystkie komponenty do niego są dostarczane przez ogólnoświatowych producentów części OEM, te same części są w Kawasaki, Suzuki, etc.

 

Podsumowując, w swoim subiektywnym opisie zapomniałeś subiektywnie o atutach tego motocykla, a mianowicie bardzo dobrym zawieszeniu o bardzo szerokim spektrum indywidualizacji nastawów, zcentralizowanej masie ułatwiającej pokonywanie zakrętów, bezobsługowości i mniejszej podatności na awarie delikatnych podzespołów dzięki zastosowaniu paska i braku systemu chłodzenia cieczą. To moje subiektywne wrażenia po użytkowaniu tego moto przez 18 miesięcy - na fanatyzm chyba nie zakrawaja :banghead:

Edytowane przez Dungood_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzałka,

Dorzucę parę słów od siebie. Na temat Speed T bo o Buell-u nie mogę się niestety wypowiedzieć ponieważ nie miałem okazji go dosiąść. Sam ujeżdżam Triumph'a tyle, że Sprinta. Miałem natomiast możliwość testowania Speed'a. Silnik taki jak w moim więc co nieco już o nim wiedziałem...a przynajmniej tak mi się wydawało :lalag: Moto to szatan. Silniczek jest troszkę inaczej ustawiony ze względu na charakter moto (Sprint to turystyk a Speed...cóż, wariat :buttrock: ) Jest krótki a za sprawą super jednostki napędowej (3 cylindrowej 1050 ccm) bardzo żwawy i zwinny. Trzeba mocno się pilnować żeby przy byle starcie trzymać oba koła na ziemi. Lub inaczej...niewiele trzeba żeby przód powędrował w górę...zależy co kto lubi. Brzmienie-rewelacja. Wygoda-może nie taka jak na Sprincie ale kanapa należy do dość komfortowych. Wygląd...cóż, ponoć o gustach się nie dyskutuje.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka,

na Triumphy można jeszcze looknąć tu:

www.t5net.de (auf deutsch)

www.t955i.net (in english)

 

Speed Triple, którym ganiam spełnia 100% moich wymagań. Dzidowanie mimo braku owiewki jest możliwe (do 220-230), pozycja za kierownicą bardzo przyjemna, jakbyś miał konkretne pytania, wal na PW/[email protected]. Raczej nie koniecznie nadaje się dla dwóch osób.

Ogólnie bardzo mocno polecam. Ganiam starszą maszynką '99 więc "tylko" 956ccm, ale wystarczy.

 

PZDR

J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sabestian - bardzo ciekawe, subiektywne podejście do tematu Buella :) . Ja Ci zaprezentuje moje. Po pierwsze, to nie wiem jak mierzysz funkcjonalność motocykla, rozumiem że na R1ce na przykład można przewieźć pralkę, ale na Buellu już nie da rady? :) Można i tak argumentować, whatever.

Chodziło mi o przestronne schowki, brak wibracji, fantastyczną ochronę przed błotkiem w plecki (szczególnie w Lighteningu) i takie tam inne :) Chyba przyznasz, że w Triplu jest z tym trochę lepiej? To było obiektywnie, subiektywnie - nie każdemu to przeszkadza.

 

Z mojego doświadczenia powiem Ci, że nie zdażyło mi się spotkać osoby która nie wyraziłaby się pochlebnie o Bułce po przejechaniu się nią, choć wcześniej bardzo sceptycznie podchodzić mogła do tego moto.

To już spotkałeś jedną, ja znam przynajmniej pięć innych :icon_eek:

 

Podsumowując, w swoim subiektywnym opisie zapomniałeś subiektywnie o atutach tego motocykla, a mianowicie bardzo dobrym zawieszeniu o bardzo szerokim spektrum indywidualizacji nastawów, zcentralizowanej masie ułatwiającej pokonywanie zakrętów, bezobsługowości i mniejszej podatności na awarie delikatnych podzespołów dzięki zastosowaniu paska i braku systemu chłodzenia cieczą.

No to zaczynamy:

 

- O zawieszeniu nie wspominałem, bo nie uważam, żeby było lepsze od Tripla. Ale expertem nie jestem. Wiem tylko, że na nie najlepszej nawierzchni łatwiejszy w opanowaniu wydał mi się Triple.

- Zcentralizowana masa - to stosują wszyscy producenci motocykli, tylko Buell najgłośniej o tym trąbi - być może najlepiej mu się udaje? Nie da się tego zmierzyć obiektywnie.

- Bezobsługowy pasek zębaty - świetna sprawa. Jednak: nie można tanio zmienić przełożenia za pomocą kombinacji z zębatkami. Zależnie od potrzeb - wada lub zaleta.

- Od kiedy to brak chłodzenia cieczą jest zaletą? To znaczy, że wszyscy producenci wszelkich silników cofają się w rozwoju przechodząc na nie? Jakich czynności obługowych ono wymaga? Wymiana płynu raz na rok, dwa? Come on...

 

To moje subiektywne wrażenia po użytkowaniu tego moto przez 18 miesięcy - na fanatyzm chyba nie zakrawaja :)

 

I tu mi zamknąłeś gębę, bo ja przejechałem nim ok 100 mil. Ale jeździłem obydwoma w podobnych warunkach i przez podobny okres, nie mając szansy przyzwyczaić się do żadnego z nich.

 

Buell po prostu mi nie podpasił. Dlatego moja uwaga, że trzeba osobiście potestować, bo jakbym go kupił, to :banghead: Triple wydał mi się bardziej "normalny" co nie znaczy "przeciętny". W obu nie podobało mi się wykonanie i wykończenie, w Buellu armatura wygląda badziewnie i tanio, w Triplu z kolei silnik jest niedbale wykończony i pomalowany (w Buellu jest piękny). Teraz mam Aprilię, która w porównaniu z obydwoma jest dziełem sztuki użytkowej, każdy detal jest piękny i fantastycznie wykończony. To co Marcin, może Tuono? :biggrin:

 

Na marginesie: nie raz czytałem, że duża masa ruchomych części silnika Buella powoduje, że jakoby silnik działa jak żyroskop utrudniając przejścia z zakrętu w zakręt - to tylko uwaga na marginesie, bo sam tego nie odczułem.

Acha, no i dźwięk Buella ze standardowym wydechem zakrawa o pomstę do nieba :rolleyes: Od razu trzeba by zmieniać. Triple charczy i prycha jak dziki, nawet w standardzie. :notworthy:

 

Bardzo mi się podoba koncepcja Buella, prostego motocykla, w którym efekty osiąga się podchodząc do tematu niekonwencjonalnie. W porównaniu z poprzednią generacją Buelli, nowa jest krokiem milowym na przód. Sam byłem o krok od kupna Firebolta, próbowałem go dwa razy u dilera, podchodząc do niego z nieskrywanym entuzjazmem a zsiadając rozczarowany.

 

Ale cały czas myślę, jaki byłby to motocykl, gdyby mu wstawić "prawdziwy" :biggrin: :biggrin: :biggrin: silnik. Rotax z Aprilii? V-Rod? TL1000?

 

Przyznasz, że koncepcja podwozia z torowej 250-ki połączona z silnikiem, który bazuje na momencie obrotowym z cruisera/choppera (mimo radykalnej przebudowy) nie każdemu może podejść?

 

BTW Czy ten wentylator przy tylnym cylindrze wystarcza latem w gęstym mieście? To pytanie z ciekawości, nie zarzut!

 

Edit: Ale przyjemnie się z kimś pokłucić :) :) :)

Edytowane przez sabestian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

 

Od dłóższego czasu chodza za mną motocykle Buell (Firebolt i Lightning) i Triumph w szczególnosci jeden Speed Triple. Noszę się z zamiarem zmiany maszyny i moze któryś z nich wpadnie w moje rece.

 

Stąd moje pytanie do użytkowników tych motocykili o pomoc w znalezieniu wszystkiego co jest zwiazane z tymi notorami.

 

Mile widziane linki do stron uzytkowników tych motocykli, stron i akcesoriami i ze wszystkim co się po krótce z nimi kojaży.

 

Pozdrawiam

trypel to prawdziwe cudo .zachorowalem na jego punkcie ,choc zycie pokierowalo troche inaczej moimi wyborami. mialem kontakt z gosciem ktory takiego przywiozl z szwajcarii i gdyby nie to ze byl sfilcowany jak gacie karola to zassalbym tego sprzeta.nie moglismy sie dogadac co do ceny, zmienial zdanie co 2 dni.ale jesli chcesz moge podeslac nr tel,moze zima go ulepisz haha. dodam ze byl to roczny motocykl a cena stanela w okolocach 30tys. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Triple to cudo. Jak będę miał kasę na 3 motocykle to jednym z nich musi być triple. Niestety nie nadaje się on dla mnie jako pojazd podstawowy z uwagi na małą przydatność do turystyki: komfort, możliwości zabagażowania, szybka jazda itd...

Idealny sprzęt do miasta i na krótkie wycieczki, robi duuuuuże wrażenie na płci własnej a zwłaszca przeciwnej ;)

fantastyczny charakter silnika z niestety zbyt szybko kończącym się obrotomierzem.

UWAGA NA JAJKA!!! ukształtowanie baku w poprzednim modelu w połączeniu z hamulcami jak złoto daje piorunujący efekt (nieraz bardzo bolesny)

Dla mnie maszyna którą cieżko jezdzić spokojnie - rura do odcięcia i hamulce, rura-hamulce i tak do zmęczenia :(

Aha - nawet przy bardzo ostrej jezdzie z silnika nie znikło nawet grama oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto tu się kłóci? Wymieniamy przecież grzecznie poglądy ;)

 

Ad. schowki - to nie jest moto turystyczne, ale i tak można sporo zmieścić pod siedzenie, trzeba tylko umieć :buttrock:. Ja chowam tam narzędzia, zestaw naprawczy do opon w sprayu i kombi przeciwdeszczowe - więcej mi szczerze mówiąc nie jest potrzebne na stałe, reszta (typu ubrania, etc.) i tak idzie do plecaka, są zresztą zestawy na bagaż do Buella

 

Ad. wibracje - to że wibruje na postoju to mnie akurat nie przeszkadza, ale to pewno ze względu na mój zaawansowany wiek i potrzebę czestego masażu :icon_mrgreen:. Podczas jazdy rzadko kiedy czuć wibracje, od 2000 do 6600 obr.

 

Ad. sceptycyzm - domyślam się że mieszkasz w Anglii, to przecież oczywiste że Anglicy kręcą na wszystko co nieangielskie nosem :icon_mrgreen:. Znajomi, pragmatyczni Niemcy, Luksemburczycy, Holendrzy, tudzież jowialni Belgowie zawsze proszą mnie o przjeżdzkę i zawsze pochlebnie wyrażają się o tym moto, mówiąc że ma po prostu duszę i swoj niepowtarzalny charakter

 

Ad. zawieszenie - jeżeli nastawy zawieszenia były fabryczne, to nic dziwnego, bo to co wyjeżdża z fabryki to jest kupa. W Buellu jest dostępna wszechstronna regulacja zawieszenia, ja poza tym mam zamontowany amortyzator skrętu, co znacznie poprawia komfort jazdy na krótkich nierównościach, gdzie daje o sobie znać ostry, prawie pionowy kąt nachylenia widelca.

 

Ad. efekt żyroskopowy - jeżeli on istnieje to musi być zupełnie marginalny, bo to moto po prostu fantastycznie łatwo i w kontrolowany sposób przeskakuje z jednego złożenia do drugiego. Polecam lekturę tego artykułu:

http://www.buell.com/en_us/news_events/pdf/BikeTop50.pdf

 

Ad. armatura, wydech - to jest akurat kwestia gustu, ja bardzo rzadko spoglądam na zegary :icon_mrgreen:, a seryjny wydech jest na tyle głośny by był bezpieczny i na tyle ciekawy by wyróżniać się z ruchu ulicznego. Według mnie motocykl ma zajebiście jeździć, niekoniecznie musi zajebiście brzmieć - ja preferuje sleepery, choć w tym przypadku może to trochę dziwnie zabrzmieć, skoro jeżdże raczej indywidualistycznym Buellem :D

 

Ad. silnik - Rotax absolutnie tak, Revolution z V-Roda absolutnie nie. Z tym silnikiem Bułka ważyłaby jakieś 230kg, poza tym to jest wielkie bydle i trzeba by przebudować cały motocykl. Od dawna mówi się o zastosowaniu Rotaxa i mam nadzieję ze tak się wreszcie stanie, bo jest to fantastyczna jednostka napędowa, z pewnością o wiele lepsza od obecnego silnika Buella

 

Ad. wentylator - po zamontowaniu dodatkowego spoilera na prawą strone nie pracuje tak czesto :)

 

I to by było na tyle w tej rundzie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, przez Ciebie znowu mam ochotę się przejechać tym traktorem :icon_exclaim:

Najlepiej po drogach w Twojej okolicy. Może się kiedyś tam spotkamy? Tylko niech najpierw śniegi odpuszczą :)

Edytowane przez sabestian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
- Od kiedy to brak chłodzenia cieczą jest zaletą? To znaczy, że wszyscy producenci wszelkich silników cofają się w rozwoju przechodząc na nie? Jakich czynności obługowych ono wymaga? Wymiana płynu raz na rok, dwa? Come on...

 

Zastanmawiałem się też nad tym ostatnio i w którymś z ostatnich numerów ŚM wyczytałem, że mimo wszystko jest to najlepszy rodzaj chłodzenia w typowaniu jakość/cena. Mam na myśli chłodzenie powietrzno-olejowe. Jest wydajne, tanie, bezobsługowe (w chłodzeniu wodą padają pompy, oringi, chłodnice, korki itd), a jednocześnie chłodzenie takie naprawdę jest wydajne.

 

Co do motocykli - i Trypel i Buell są piękne, wspaniałe i mają to coś, co daje fun, a nie bezużyteczną moc, kltóra w niedoświadczonych rękach jest potencjalnym zagrożeniem, o lanserce już nawet nie wspominam.

 

Pewnie gdybym nie miał Duka, miałbym właśnie coś z tej trójki, do tego doszedłby jakiś naked Benneli, ew. MV Agusta Brutale, ale tam już silnik nieco odbiega od moich standardów.

 

Z tego co słyszałem od Dungooda, od Marlewa i od VXa, a wcześniej też od Pana Starszego, i trypel i bułka dadzą dużo zabawy, przy czym ST będzie mimo wszystko mistrzem na prostej, bułka lepiej pociągnie od dołu.

 

Tak czy siak - wybór któregoś z tych moto to dobry wybór! Zainteresuj się bułką Dungooda, ma dużo bonusów w standardzie!!

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...