Skocz do zawartości

Opony oraz jazda po sezonie


Rekomendowane odpowiedzi

Oooo-zaciekawil mnie watek tych wektorow. Moze opowiesz mi cos wiecej?

Skoro "tak duzo" jezdzisz po polskich drogach, to powiedz mi czy faktycznie predkosci na nich osiagane sa duzo wyzsze niz 20 lat temu? Nadal nie odpowiedziales do konca na pytanie. Wiec uscisle-Pomijajac ekonomike, to czy opona zimowa latem bedzie lepsza od letneij. Wezmy przyklad: Jestem burzujem, ktorego stac na wymiane opon co 5 tys km, jezdze szybko i potrzebuje super przyczepnych opon na lato. Wazne jest dla mnie kazdy centymetr drogi hamowania, kazdy km/h predkosci osiaganej w luku i kazda zaoszczedzona sekunda. Powinienem zalozyc zimowki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fachowcem od opon, ale z tego co wiem, to zimówki różnią się od letnich nie tylko bieżnikiem ale też i składem chemicznym gumy, co powoduje że guma nie twardnieje w niskich temperaturach, przez co daje lepszą przyczepność zimą nawet na suchej nawierzchni. Ale może się mylę... :crossy:

Właśnie. Też nie jestem specem od opon, ale używam w skuterze dwóch kompletów opon Heidenau o takim samym bieżniku (model K 58), z tym że na zimę zakładam gumy z dopiskiem SNOWTEX, wykonane z bardziej miękkiej mieszanki. Na pierwszy rzut oka oba rodzaje opon wyglądają niemal identycznie, a różnica w przyczepności (także na suchej nawierzchni - przy dzisiejszych temperaturach) jest znaczna.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo-zaciekawil mnie watek tych wektorow. Moze opowiesz mi cos wiecej?

Skoro "tak duzo" jezdzisz po polskich drogach, to powiedz mi czy faktycznie predkosci na nich osiagane sa duzo wyzsze niz 20 lat temu? Nadal nie odpowiedziales do konca na pytanie. Wiec uscisle-Pomijajac ekonomike, to czy opona zimowa latem bedzie lepsza od letneij. Wezmy przyklad: Jestem burzujem, ktorego stac na wymiane opon co 5 tys km, jezdze szybko i potrzebuje super przyczepnych opon na lato. Wazne jest dla mnie kazdy centymetr drogi hamowania, kazdy km/h predkosci osiaganej w luku i kazda zaoszczedzona sekunda. Powinienem zalozyc zimowki?

 

zajac znajac twoje nastawienie to zeby Ci osobiscie pan Good Year z trzema zaprzysiezonymi tlumaczami tlumaczyl, to ty i tak bedziesz madruejszy i wiedzial swoje. Taka juz masz natur. wejdz sobie na strone Prawo i na inne na ktorych wypowiadalem sie o oponach i dokladnie bez emocji sobie przeczytaj, moze dojdziesz choc szczeze mowiac watpie, dlatego wybacz, powiem jak Linda w reklamie mleka.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajac znajac twoje nastawienie to zeby Ci osobiscie pan Good Year z trzema zaprzysiezonymi tlumaczami tlumaczyl, to ty i tak bedziesz madruejszy i wiedzial swoje. Taka juz masz natur. wejdz sobie na strone Prawo i na inne na ktorych wypowiadalem sie o oponach i dokladnie bez emocji sobie przeczytaj, moze dojdziesz choc szczeze mowiac watpie, dlatego wybacz, powiem jak Linda w reklamie mleka.

 

pozdrawiam

Czyli nic mi nie napiszes?No i znowu pojde spac nieoswiecony...

Nie wiem jak Linda mowil w reklami mleka, ale wiem ze mowil cos w stylu " co ty wiesz o zyciu-stara dupa jestes ". Tak-mam takie nastawienie, ze nie lubie pierdolenia glupot. Natomiast ty widac bardzo lubisz te klimaty. No i tym sie roznimy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"miekka opona to lepsza przyczepnosc"

 

Hej,

Dla Ciebie to jest jakaś nowość?:crossy:

Zapędziłeś się w kozi róg.

 

Ta granica +7 stopni była modna jakieś 2 lata temu. W testach ADAC wyszło że nie do końca zimówki są lepsze w każdych warunkach. Ale przecież producenci opon nie są głusi na niezależne, rynkowe ekspertyzy. Czytanie za zrozumieniem podanych artykułów właśnie wskazuje w czym tkwi problem opony zimowej. W lamelkach. Ale przez te dwa lata, co jest też napisane w zeskanowanym artykule, kształt lamelków był udoskonalany. Czy ktoś dysponuje testami ADAC z tego roku, ogólnie najnowszymi? Bo mam wrażenie że niektórzy(głównie Zajc) żyją w rzeczywistości sprzed dwóch lat. I to nie na bazie własnych doświadczeń tylko na podstawie zasłyszanych opinii podbudowywanych jeszcze ogólną niechęcią do tych wstrętnych "burżujów" tj. dużych koncernów, także oponiarskich.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co oczytany-przeczytales ten tekst, ktory kolega zamiescil?

Moze przedstawisz nam swoje zdanie raz jeszcze? Czy moze w tym tekscie sie pomylil, bo przeciez na ulotce bylo napisane inaczej?

Wiesz co jest najbardziej zenujace-Twoj poziom wiedzy ,ktory reprezentujesz...tym bardziej, ze z tego co pamietam pracujesz w branzy motoryzacyjnej. Jezeli wszyscy "facowcy" w serwisach wiedza tyle co Ty- to ja podziekuje za uslugi. I tak-nie dam sie zrobic w jajo i dac zarobic takim bubkom jak Ty. Ale pewnie znajdziesz takich fajansow, ktorym wcisniesz te swoje kity.

 

Zgodnie z TWOJĄ filozofią wszystkie testy, opinie itp wypowiedzi są kłamstwem, więc dlaczego uważasz że ten jest prawdziwy? Tak ci akurat pasuje? Śmieszny jesteś i tyle.

Takich "fajansów" korzystających z rozmaitych serwisów, robiących zakupy itp. jest nadal sporo (z Tobą na czele) więc póki co nie obawiam się o brak pracy.Nie ma ludzi którzy znają się na wszystkim, więc prędzej czy później ktoś zrobi z ciebie (jesli już nie zrobił) frajera.

Zimą możesz jeździć na oponach letnich skoro wolisz i jesteś przekonany że tak jest lepiej, bezpieczniej, mądrzej, taniej czy wygodniej. Wali mnie to centralnie!

Na zakończenie mojej obecności w tym temacie jeszcze jedno zdanie:

..." Nie wdawaj się w dyskusje z głupcem bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"...

Cześć

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie tak do konca..

Przeczytaj moze poprzednie moje posty. W skrocie: Opona zbyt miekka to utrata stabilnosci, i efekt odwrotny do oczekiwanego....

 

Hej,

No więc właśnie. Mówiąc miękka nie myślimy o czymś co ciągnie się niczym guma do żucia? Lamelki! Rzeźba bieżnika, to jest powód mniejszej przyczepności, zauważyłeś?:_) Patrz artykuł. Nie miękkość mieszanki, a mocno pracująca rzeźba bieżnika. Czyli? Poprawa kształtu lamelków może wpłynąć na polepszenie przyczepności zimowej opony do suchej nawierzchni.

 

Pozdrawiam.

 

P.S. Pewnie przyczepisz się do tego że opona nadmiernie nagrzewa się już w dodatnich temp. Więc, hmm zwróć my też uwagę na wzrost temp. opony(bieżnika) poprzez tarcie nie tyle w wyniku styku z podłożem, ale tarcie wewnętrznych kształtów bieżnika wzajem o siebie. To też pewnie wiedzą projektanci opon i pracują by odpowiednio to kontrolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz powolujesz sie na TWOJA WLASNA OPINIE I TO CO TOBIE SIE TYLKO WYDAJE.

 

Jestem co roku na treningu i pisalem juz ze w praktyce sprawdzalismy droge hamowania w zimie.

 

Astra na letnich oponach przy predkosci 50 km/h droga hamowania 105 m

 

kazde inne auto z oponami zimowymi z predkosci 70 km/h droga hamowania 50 metrow. Wiec co ty wyjezczasz tutaj z teoria.

 

W praktyce ( auto 1500 kg ) po 50 metrach walisz w sciane z predkoscia 30 km / h z sila 45 ton. Rozumiesz to ??? Powiem Ci jeszcze prosciej Jakbys RUDY'm 102 z Jankiem Kosem przy 35 km/h w dom wjechal !!!

Rozumiesz ??? :

yyy, ja nie rozumiem....

Pomijajac to, ze tona nie jednostka sily...to istnieje cus takiego jak energia kinetyczna. Opisujac ta swoja slynna astre palnales male glupstwo. Wspomniana energia kinetyczna jest iloczynem masy i kwadratu predkosci ciala podzielonego przez dwa. Wiec twa "modelowa" astra majaca droge hamowania 105 metrow z 50 km/h nie traci predkosci tak liniowo jak sie tobie wydaje!

Po drugie. Jak ty wyliczyles te swoje 45 ton?? Moze tobie zobrazuje? Sila uderzenia przez auto 1500 kg jadace z predkoscia 30 km/h=8748 kN

Sila uderzenia T 34(26.800 kg)+Janek Kos(75 kg) jadacego z predkoscia 35 km/h=213 MN!!

Jak dla mnie roznica spora(jakos tak 25 krotna), wiec co ty czlowieku porownujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nic mi nie napiszes?No i znowu pojde spac nieoswiecony...

Nie wiem jak Linda mowil w reklami mleka, ale wiem ze mowil cos w stylu " co ty wiesz o zyciu-stara dupa jestes ". Tak-mam takie nastawienie, ze nie lubie pierdolenia glupot. Natomiast ty widac bardzo lubisz te klimaty. No i tym sie roznimy...

 

On nie powiedzial ;

 

Stara dupa jestes, Tylko

 

Nie chce mi sie z Toba / Wami ( Expertami ) Gadac.

 

Wykladam Ci moze zbyt prosto i malo plastycznie

 

z ta ASTRA i jej droga hamowania, ten fakt tez chcesz zaprzeczyc i storpedowac ?

 

zaniechalem wiec wyprowadzania wzorow i skomplikowanych przeliczen ktore rowniez sa mi znane, Jezeli jestes wiec taki mocny to powinienes wiedziec jak to przeliczylem.

 

Co bede wyjezdzal z wzorami, jezeli Ty nawet nie masz na tyla wyobrazni aby wlasnie przedstawic sobie film z takiego testu hamowania i wyciagnac wnioski. To tez chcesz zaprzeczyc ?

 

Zreszta juz mnie to, ani wypowiedz Twoja i innych, podobnie do Ciebie myslacych Forumowiczow nie interesuje. Ostatecznie tym postem zaprzestaje jakiejkolwiek dalszej wypowiedzi. Czuj sie wiec zwycietca, bo ja odpuscilem.

 

Zegnam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

z ta ASTRA i jej droga hamowania, ten fakt tez chcesz zaprzeczyc i storpedowac ?

 

A przedstawione skany artykułów, też chcesz im zaprzeczyć i je storpedować????

 

Ja czegoś nie rozumiem (chociaż powyższy cytat nie jest adresowany do mnie).

Czy ja tu pisze do ściany???? Przecież zaprzeczyłem i storpedowałem Twoje teorie, a Ty nawet się do tego nie raczysz ustosunkować.

 

Po pierwsze, trudno porównywać Astrę na letnich oponach do jakiegokoliwek innego samochodu na zimowych. Taki test nie jest obiektywny.

Po drugie, dokonywałem takich testow na swojej astrze (czyli wpierw letnie potem zimowe NA TYM SAMYM AUCIE) i wyniki są nieco inne do prezentowanych przez Ciebie (oczywiście test dotyczy TYLKO jazdy na SUCHEJ NAWIERZCHNI).

 

 

Zreszta juz mnie to, ani wypowiedz Twoja i innych, podobnie do Ciebie myslacych Forumowiczow nie interesuje. Ostatecznie tym postem zaprzestaje jakiejkolwiek dalszej wypowiedzi. Czuj sie wiec zwycietca, bo ja odpuscilem.

 

 

Faktycznie. Biorąc pod uwagę to, że nie ustosunkowałeś się, do jakiegokolwiek zarzutu, czy pytania wystosowanego z mojej strony, zaprzeczasz czemuś, co masz przestawione czarne na białym w wyżej wymienionych linkach, to faktycznie, Twój brak odpowiedzi i niechęc do dalszej logicznej dyskusji może jedynie wskazywać na fakt, że brak Ci argumentów i wstydzisz się przyznać, że ktoś inny może mieć w tym przypadku rację.

 

Pozdrawiam folderowych czytaczy. Pewnie magnetyzery oraz azot w kołach też stosujecie, bo przeczytaliście w folderach producenta opinię, że wpływają one na większą żywotnośc i zmniejszenie zużycia paliwa..... LOL.

 

P.S. Nie musisz odpisywać, już się przyzwyczaiłem, że ani razu nie podjąłeś wyzwania.

Edytowane przez Arapaho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz odpisywać, już się przyzwyczaiłem, że ani razu nie podjąłeś wyzwania.

No i to jest idealna pointa tego tematu. Jakkolwiek by sie starac, obalac durna teorie to i tak ksiadz rider nie potrafi podniesc rzuconej rekawicy. Kluczy i zmienia temat-jest po prostu cienki bolek. Poziom wiedzy elementarnej ma niepokojaco niski, ale oczywiscie probuje zgrywac herosa. Sam podpisc "Niemcy" w miejscu zamieszkania nie wystarczy by nas oczarowac-to nie lata 80-te ubieglego wieku, panie rider :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ks-riderze lubię to, że jest na forum jakiś miesiąc a nawalił postów tyle, co ja przez pół roku :banghead:

Dzięki temu dostaję jakieś wiadomości na pocztę (info o odp. na forum). Radośnie otwieram skrzynkę, bo zawsze jest jakiś e-mail. :banghead:

Tschüss!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Eloł.... ;-)

 

Przegladając ostatnio net, trafiłem na taki oto artykuł, który przypomniał mi naszą gorliwa dyskusję sprzed już 2 lat !!?? (ale ten czas leci).

 

Szczególnie polecany ks-riderowi... ;-)

 

Artykuł o oponach cz.1

Artykuł o oponach cz.2

 

Miłej lektury,

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...