Skocz do zawartości

Regulacja gaźnika


Bajo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pewien problem. Otóż wykręcając świecę doszłem do wniosku, że mam złą mieszankę, Mieszanka jest za bogata (za dużo paliwa). W którą stronę mam kręcić śrubą od regulacji składu mieszanki?? Skuter Malaguti F-15. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Silnik to minarelli LC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pewien problem. Otóż wykręcając świecę doszłem do wniosku, że mam złą mieszankę, Mieszanka jest za bogata (za dużo paliwa). W którą stronę mam kręcić śrubą od regulacji składu mieszanki?? Skuter Malaguti F-15. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Silnik to minarelli LC.

 

Ta śruba służy tylko do regulacji mieszanki w dolnym zakresie obrotów...

Poszukaj na forum, był obszerny temat o regulacji gażników. Nie jeden chyba zresztą...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ,że mi nawet na wolnych obrotach pracuje dość nierówno więc dlatego twierdzę, że to kwestia regulacji. No i właśnie słabo jedzie z dołu jakby się zalewał trochę. Więc dlatego chciałbym wiedzieć w którą stronę mam kręcić żeby w mieszance mniej paliwa było a więcej powietrza??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby wiedziec co regulujesz srubka, trzeba znac budowe tego gaznika.

Mozna regulowac ilosc powietrza w mieszance - wowczas wykrecajac srube zubazamy mieszanke, mozesz regulowac ilosc mieszanki - wowczas wykrecajac srube dajesz wiecej mieszanki, mozna regulowac ilosc benzyny w mieszance - wowczas wykrecajac srube wzbogacasz mieszanke.

Ja niestety jego budowy nie znam.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej to podaj markę i model gaźnika

Gaźnik Dellorto PHBN.

 

Aha i jeszcze jedno ,żeby zwiększyć po prostu ilość powietrza dostającego się do gaźnika a tym samym do silnika mogę po prostu wywiercić w puszce filtra otwór ,żeby dodatkowe powietrze wchodziło?? Jeżeli tak to zrobię to w ten sposób bo wymieniony jest cylinder na 70ccm i tak większa ilość mieszanki się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik Dellorto PHBN.

 

Aha i jeszcze jedno ,żeby zwiększyć po prostu ilość powietrza dostającego się do gaźnika a tym samym do silnika mogę po prostu wywiercić w puszce filtra otwór ,żeby dodatkowe powietrze wchodziło?? Jeżeli tak to zrobię to w ten sposób bo wymieniony jest cylinder na 70ccm i tak większa ilość mieszanki się przyda.

 

Hmm... widzę, że idziesz w kierunku agrotuningu.... :icon_twisted:

 

Polecam lekturę...

 

Z tego co pamiętam (jak mi się coś pokićkało to niech mnie ktoś poprawi...) te gażniki mają regulację mieszanki wolnych obrotów "na wyjściu", tak więc im więcej wkręcasz tym bardziej zubażasz mieszankę(oczywiście tylko bieg jałowy i dolny zakres roboczych).

 

Pozdrawiam

Edytowane przez roger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za lekturę, chyba pokombinuję z wierceniem dziur w puszce filtra, jak pomoże to potem wyreguluje wolne obroty, a jak wywiercę za duże dziury to mam w zapasie większą dyszę paliwową więc wszystko myślę, że będzie ok. Ale oczywiście ostateczny test na drodze wszystko wykaże :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za lekturę, chyba pokombinuję z wierceniem dziur w puszce filtra, jak pomoże to potem wyreguluje wolne obroty, a jak wywiercę za duże dziury to mam w zapasie większą dyszę paliwową więc wszystko myślę, że będzie ok. Ale oczywiście ostateczny test na drodze wszystko wykaże :biggrin: .

 

Czyli jednak agro-tuning... :biggrin: I czytanie ze zrozumieniem nie jest twoją domeną...

 

Rób ja chcesz... Twój cyrk, twoje małpy... Tylko po co zakładałeś temat, skoro z góry wiedziałeś lepiej :icon_exclaim:

 

Zdrówka życzę :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak agro-tuning... :) I czytanie ze zrozumieniem nie jest twoją domeną...

 

Rób ja chcesz... Twój cyrk, twoje małpy... Tylko po co zakładałeś temat, skoro z góry wiedziałeś lepiej :)

 

Zdrówka życzę :)

Temat zakładałem bo myślałem ,że wystarczy regulacja gaźnika, ale odpisaliście mi ,że to odpowiada tylko za jałowe i niskie obroty silnika, więc pomyślałem ,że po prostu zrobię tak, żeby powietrze miało lepszy przepływ i w ten sposób poprawie skład mieszanki. Zrobiłem już to i jak odkręciłem puszkę filtra to okazało się ,że nic nie muszę nawet rozwiercać, bo tam jest zwężka, którą wywaliłem. Silnik pracuję teraz równiej i lepiej wkręca się na obroty, więc jednak pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat zakładałem bo myślałem ,że wystarczy regulacja gaźnika, ale odpisaliście mi ,że to odpowiada tylko za jałowe i niskie obroty silnika

 

Regulacja gażnika nie polega tylko na kręceniu śrubą składu mieszanki biegu jalowego...

 

A że wpadłeś na zwężkę, to tym lepiej dla Ciebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...