Skocz do zawartości

Aprilia RX 50/80 lub HM 50/80


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W przyszłym roku będe rozglądał się za jakąś terenową 50 ccm najlepiej z tuningiem na 80 ccm, lub sam taki tuning później wykonam ;) Wiem, ze te dwa modele motocykli są najlepsze w klasie enduro 50 ccm (może jeszcze mógłby być RMX 50). Użyłem wyszukiwarki, jest dużo tematów, ale większość jest bardzo chaotyczna i w sumie niewiele się z nich dowiedziałem. Interesuje mnie:

1. Moc obu tych motocykli na seryjnym osprzęcie po odblokowaniu.

2. Jakie efekty moze dać zmiana cylindra, gaźnika, wydechu?

3. Interesuje mnie pojazd mający ok 15 KM, jakie przeróbki trzeba by było wykonać?

4. Od którego roku HM ma zawieszenie USD? Na bikepics widziałem model 2004 z tkaim zawieszeniem, starsze miały zwykłe.

5. Za jaką cenę można wyrwać te modele od rocznika powiedzmy 2000 wzwyż? Czy sprowadzanie ich z Niemiec jest opłacalne? Czy będzie widoczna różnica w cenie?

6. Jak tuning odbija się na trwałości? Czy zestawy 80 ccm są trwalsze niż 70 ccm o porównywalnych parametrach? Gdzie można dostać zestawy 80 ccm? (widziałem tylko 70 ccm).

 

To tyle. Wiem, że częśc z tych pytań może już się na forum pojawiła, ale proszę moderatorów o potraktowanie mojego tematu w miare poważnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD1. Moc seryjna to okolo 8 koni. Hm jest bedzie mocniejszy z tego wzgledu ze seryjnie juz posiada wiekszy gazniczek, oraz ma inne przelozenie sprzegla.

 

AD2. Zalezy jaki cylek , jaki gaznik jaki wydech. Na jednym zestawie moc uzyskasz 12 km, na drugim ponad 20 km.

 

AD3. Zmiania cylka obowiazkowo(niekoniecznie na wiekszy) . Najlepiej gazniczek oraz dyferek.

 

AD4. Tego Ci nie powiem, mi sie wydaje ze maja ten zawias juz nowe modele na alu ramie. To ze HM ma zawieszenie zwykle to nie znaczy ze jest gorsze od zawieszenia apki. HM ma bardzo dobre zawieszenie, mozna daleko skakac bez problemu. RX tez ma zawiesznie niezle, ale wiekoszosc zawodnikow smiga na HM z racji z tego ze jest lzejszy, lepsze zawiasy, dwie chlodnie.

 

AD5. Rocznik powyzej 2000 w przypadku HM bedzie kosztowal okolo 6 tys. Sprowadzony okolo 5. Ceny spadaja...

 

AD6. To wszystko zalezy od mocy jaki zestaw daje. 12 konny zestaw wiecej polata niz np 20 kony. Jeszcze tez zalezy na czym on jest , czy zeliwo, nicasyl. Hm seryjnie ma inny wal, wzmacniany , mozna zalozyc 80 juz bez wymiany walu(pod warunkiem ze jest w dobrym stanie) co jest dobrym plusem.

 

 

Ogolnie HM rozni sie od Apki tym ze posiada rame od HONDY CR 125 (94,95-97, ostani model przed alu rama) Wszystkie plastiki po prostu pasuja od tej hondy ( oslony na chlodnie, blotniki, boczki, bak, siedzienie, itp...) HM zalezy od roku wazy okolo 80 kg. Na stalowej 82. Na alu 74 chyba. Posiada dwie dosyc duze chlodnice, co przez to wspaniale chlodzenie silnika. Hamulce wysmienite: przod dwutloczkowy zacisk brembo, pompa brembo z stalowym przewodem - brzytwa. Stoppie robie jednym palcem. No i co tam jeszcze. Motorki posiadaja najpopularniejsze silniczki Minarelli AM6. Czesci naprawde bez problemu i od reki w wiekszosci sklepow. Rx to motorek bardziej lajtowy( 2 osobowy, kierunki, zegary, kontrolki akumulatorek, takie tam pierdoly) HM to motorowerek praktycznie stworzony na rajdy enduro w klasie 50.

podr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że HM jeste 1-osobowy. Mnie interesuje coś 2-osobowego, także HM odpada. Taką 15 konną RX można już chyba dośc ładnie w terenie pośmigać? :) Po mieście pewnie też. RX też ma dość dobry osprzęt z tego co widziałem. Jak wygląda odporność tego motocykla na skoki? :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elo a ja mam chyba lepsza propozycje Sherco 50 i w zaleznosci od ciebie albo SM i oponki kostka albo odrazu wersje enduro. Seryjnie zamontowany jest gaznik delorto 17,5 rasowy wydech i nicasilowy cylinder. Jedynie co moge powiedziec ze objeżdza wszystkie sendy nawet po lekkim tuningu. moj jest na maxa odblokowany i po drodze zasowa 110km\h a w terenie 80km\h po dooolach. Zawieszenie jest bdb a na wikszych kolach jezdziloby sie jeszce lepiej. Co wiecej?? Hamulce AJP tez hamuja dobrze stoppie bez prolemu, tylny to kazdy kolo zablokuje. Motorek bardzo zrywny na tyl bez problemu wyrywa. Bardzo fajnie sie jezdzi bo jest wysoki nawet ja 190cm wzrostu jakos sie na nim mieszce i nie nazrekam ani troche

 

 

Co do tyningu takiego moto to ie po prostu NIE OPLACA. Ja teraz zrobilem generalny remont mojego moto bo na tuning nie bylo mnie stac. POszedlem do mechanika z 1500zl zeby go stuningowal :icon_twisted: a on mi wyliczyl na takich srednich czesciach wyszlo 2500zl

(cylek 600-1300zl)

(gaznik 350zl

wal korbowy 500-800

lozyska na wal 160

wydech 600-1200

+jakies tam drobiazgi ale tez kilka stowek)

z jego robota. Teraz motorek ma 10-11km a po tuningu mialby 14-15km Dlatego bede go sprzedawal za okolo 4300zl a rok 2003. Bo nauczylem sie na nim troche jedzic i zmieniam na cos mocniejszego

Info na temat tego moto masz na <a href> www.sherco.com</a>

Aa te moto sa malo popularne w polsce, nie wiem czy nie mam jedynego egzemplarza :icon_evil: Ale jak bedziesz chcial kupic to skontaktuj sie z kims kto sciaga sprzetu z francji lub szwajcarii bo tam to tego jezdzi od hu...

jak masz jakies pytania to pisz na gg

Edytowane przez czaju3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Info na temat tego moto masz na <a href> www.sherco.com</a>

Aa te moto sa malo popularne w polsce, nie wiem czy nie mam jedynego egzemplarza :icon_twisted:

Nie masz jedynego, bo u mnie w mieście są 2. Zawieszeniowo są gorsze od HMa czy RXa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można kupić moto już stuningowane albo części używane - http://www.allegro.pl/item141891990_gaznik..._minarelli.html taki gaźniczek np. powinien być dobry, w porównaniu do 14 mm w RX serjnie. Wiem, że nowe częsci się nie opłacają, ale trzeba szukać i kombinować :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można kupić moto już stuningowane albo części używane - http://www.allegro.pl/item141891990_gaznik..._minarelli.html taki gaźniczek np. powinien być dobry, w porównaniu do 14 mm w RX serjnie. Wiem, że nowe częsci się nie opłacają, ale trzeba szukać i kombinować :clap:

 

Niedawno na allegro stał RX 50/70 - moja była sztuka. Nowy właściciel przejeździłe jeden sezon i teraz sprzedawał. Jeśli jej nie zakatował to sprzęt warty był swej ceny -5500zł. Ja zakładałem w nim w zimę nowy cylinder z tłokiem (580zł), gaźnik Mikuni chyba 19mm + inna membrana i kruciec, rozprułem dyfuzor. Jak na motorower bardzo ładnie chodził. Cały "tuning" kosztował mnie około 1000zł, z czego używany kupiłem gaźnik. Różnica była spora w porównaniu do jazdy na zwykłym (jak się okazało później po zdjęciu) średniej jakości cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym polecał Bete RR to jest chyba najlepsze rozwiazanie pomiedzy HM a RX beta jest mocna a czytałem o małolacie ktory to startował na takiej becie w zawodach enduro

Rafał od nas betą w mp enduro latał. To jest praktycznie exc 50 z roczników 94-97

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Aprilke RX po tuningu na 80,ze sportowym gaźnikiem,wałem oraz kompletnym wydechem Giannelli :notworthy: i ogólnie moto wypasione :notworthy: ładnie chodzi,ma "buta" ładnego,niektóre 125 pokroju KMX połyka w terenie :notworthy: moc około 18-20km. Ja niestety będę dopiero w lato sprzedawał,ale jakbys do lata nie kupił to zagadaj :) rok 98 :) Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Aprilke RX po tuningu na 80,ze sportowym gaźnikiem,wałem oraz kompletnym wydechem Giannelli :notworthy: i ogólnie moto wypasione :icon_evil: ładnie chodzi,ma "buta" ładnego,niektóre 125 pokroju KMX połyka w terenie :banghead: moc około 18-20km. Ja niestety będę dopiero w lato sprzedawał,ale jakbys do lata nie kupił to zagadaj :notworthy: rok 98 :notworthy: Pozdro

Na pewno nie da rady z KMXem 125 :) , no chyba ze ze zablokowanym, chociaz tez ciezko bedzie :notworthy:

 

pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Aprilke RX po tuningu na 80,ze sportowym gaźnikiem,wałem oraz kompletnym wydechem Giannelli :) i ogólnie moto wypasione :) ładnie chodzi,ma "buta" ładnego,niektóre 125 pokroju KMX połyka w terenie :) moc około 18-20km. Ja niestety będę dopiero w lato sprzedawał,ale jakbys do lata nie kupił to zagadaj :icon_mrgreen: rok 98 :P Pozdro

 

No to mnie stary rozbawiłeś. Moja babcia by objechała taką RX w terenie na ODBLOKOWANEJ 125 !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wiem, że RX nie jest równa KMX, ne musi tego pisać 5 kolejnych forumowiczów :) Teraz mam pytanie jaki zestaw tuningowy trzeba by było kupić aby uzyskać te ok. 15 KM konkretnie (model i producent) oraz jaki gaźnik i dyfuzor lub wydech należałoby zastosować w celu uzyskania jak najlepszych parametrów dla danego cylindra.

Edytowane przez BArt_X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://sklep.mieloch.pl/index.php?cPath=65...6cdf2a476cfda88

 

Tu masz rozne cylinderki. Wieksza cena - wieksza moc ;]

 

Gazniczek do zwyklej 80 to 19-21 mm starczy + gumowy krocciec, do ktorego gaznik wchodzi wewnatrz i sciagany jest opaska. Taki krocciec doda nieco mocy. Do podrasowanej 80 powyzej juz 16-17 koni gaznik przydalby sie nieco wiekszy np 24 mm. Slyszalem tez o gaznikach 28 :buttrock:

Wydech oczywiscie sportowy. Ja do swojego HM mam zamiar wstawic wydech sportowy gianelego od Yamahy dt 80. Ale nie jestem pewien czy podejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...