Skocz do zawartości

gs500f problem ze sprzęgłem


viktor24
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam mały problem z moim nowym powypadkowym nabytkiem, mianowicie nie potrafię ustawić sprzęgła. Jedyna możliwość wysprzęglenia maszyny to "zabawa" z linką. Mogę ją naciągnąć do takiego stopnia, że moto jest non stop zasprzęglone. Gdy popuszczę choć trochę to przy naciśnięciu klamki słyszę pod osłoną karteru charakterystyczny dźwięk jaki towarzyszy ruchowi sprzęgła, jednak gdy chcę poruszyć motocykl ciągle czuję opór na tylnym kole...Nie ma żadnej znaczącej różnicy czy naciskam klamkę czy nie...Napewno problem nie tkwi w lince, czy w popychaczu ani samym sprzęgle (wszystkie te elementy wymieniłem na nowe) POMOCYYYYYY heh bo już mnie nerwica bierze... z góry dziękuję

pozdrawiam

wiktor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma cudow, dodattkowo jest to nowy motocykl. Trzeba spuscic olej, zdjac dekiel sprzegla i zobaczyc co sie dzieje gdy wyciskasz sprzeglo, czy tarcze uzyskuja jakikolwek luz, a jak nie to dlaczego.

Moze podczas wypadku stalo sie cos co blokuje ruch tarcz i nie pozwala sie im rozkleic.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, powoli .... W GS masz 3 miejca do regulacji - jedno przy klamce, drugie przy dolnej osłonie zębatki - te dwie regulację działają pełnia jedną funkcję. Ale masz jeszcze regulację samego mechanizmu wyciskowego, któa znajduje się po prawej stronie w tej pokrywie pod dekielkiem zabezpieczonym dwoma śrubkami. Odkręcasz ten dekielek, całkowicie luzujesz linkę, po czym odkręcasz tę kontrę pod klucz 10 mm. Śrubokrętem dokręcasz popychacz do wyczuwalnego, lekkiego oporu, po czym delikatnie odpuszczasz. Około 1/4 obrotu powinno być ok. Musi być tam lekki luz, ten "trzpień" wyciskający tarcze nie moze być napięty na sztywno, bo sprzęgło będzie w pracy, nie mówię juz o wytrzymałości innych elementów. Dopiero na koniec ustawiasz właściwy luz na lince. Spotkalem się jeszcze kiedyś z uszkodzeniem tego elementu - w środku ma on kulki, które wyrobiły wyżłobienbia w kanałach w których się poruszają. Okazało się, że cały ruch obrotowy mechanizmu przekładał się na wykasowanie tych luzów, a nie na wciskanie popuchacza. Inne złożenie kulek spowodowało poprawienie pracy sprzęgła. Może po dzwonie ktoś tam grzebał i nie wiem ... zgubił kilka z nich ??

 

Pawel

 

PS. piszesz "przepychasz motocykl" - zawsze jst wyczuwalny opór, nigdy nie bedziesz motocykla na biegu z wciśniętym sprzęgłem przetaczał tak lekko jak na luzie. Jak się to zachowuje w czasie pracy silnika, od tego zacznij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde!!! Już nie mogę wyglada to tak, jakby klamka miała za mały zakres naciągu co jest niemożliwe bo dociągam ją do końca a i tak brakuje około 2-3 cm naciągu linki. Regulowałem sprzęgło jak tylko się dało, a i tak zero większych rezultatów. Czy ktoś wie oco może w tym wszystkim chodzić? Jutro zadzwonię do serwisu SUZUKI może oni coś doradzą ale szczerze wątpię:icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma cudow, dodattkowo jest to nowy motocykl. Trzeba spuscic olej, zdjac dekiel sprzegla i zobaczyc co sie dzieje gdy wyciskasz sprzeglo, czy tarcze uzyskuja jakikolwek luz, a jak nie to dlaczego.

Zdjęcie dekla jest konieczne do oceny sytuacji, może to być wina samego popychacza.

 

najgorsze to to, że będę musiał poginać prawie 50km po głupią uszczelkę pod osłonę karteru

nie musisz kupować nowej uszczelki możesz sam sobie wyciąć z brystolu wystarczy ołówek i ostry nożyk no i chwila cierpliwości. Przed założeniem uszczelki pamiętaj o zwilżeniu jej olejem.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka uszczelka nie bedzie dobrze trzymala, natomiast moze udac ci sie uratowac oryginalna uszczelke, jezeli bedziesz dekiel zdejmowal ostroznie, a sama uszczelke odklejal stosujac cienki nozyk. Jest ona wykonana z dosc odpornego materialu i ja swoja zdejmowalem i zakladalem kilka razy.

Grunt to sie nie spieszyc. Tak jak Pawel napisal sa 3 regulacje tego sprzegla i to trzeba sprawdzic przede wszystkim. Ale jest rowniez mozliwe ze cos innego stalo sie w wyniku wypadku i to bedzie widac dopiero po otwarciu sprzegla.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...