markos Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 Tata sie kiedysh bawil w modele latajace, do walki powietrznej itd. sporo dyplomow i medali za to ma i trzeba przyznac, ze jak opowiada albo pokazuje te malenkie silniczki i mówi jaka maja moc, to naprawde robi wrazenie... tylko pamietajcie, że ten silnik za wiele km. nie zrobi... :clap: Dobry wyscigowy silnik w takich modelach latajacych, to starszy mówil, ze jak pociagnal całe zawody, wyscig, czy walke, jak zwał tak zwał, to mozna bylo mówic że bylo dobrze.... :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 Tata sie kiedysh bawil w modele latajace, do walki powietrznej itd.... Dawne czasy... walka powietrzna...chyba to klasa F2D :clap: Silniki w tej klasie najczęściej padały od pięknych, efektownych "gleb" i mało który umarł "śmiercią naturalną" :clap: Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 jaka klasa to nie pamietam, moge zlookac na dyplomach jak bede mial czas, no ale slyszalem, ze silniczki po zawodach dojezdzali jeszcze na treningach i tyle... Jeszcze w piwnicy sie zachowalo troche modeli i kilka puszek paliwa jakis czas temu kupionych w modelarni bodajze w Starogardzie.... :clap: Nie tak dawno odpalalem "wicherka" zoreintowani wiedza co to bylo, zeby sie troche pobawic na podworku i powiem szczerze fajna sprawa.... :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 Nie tak dawno odpalalem "wicherka" zoreintowani wiedza co to bylo, zeby sie troche pobawic na podworku i powiem szczerze fajna sprawa.... :) :) Miałem "Wicherka" 50 oraz 25 RC. Jak miło ze młodzi ludzie znają konstrukcje W.Schiera.Teraz w dobie chińskiej tandety i styropianowo-plastikowych "samolocików" ...... respect :) Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 Niestety to co teraz produkuja to z reguly tandeta, tak samo latawce z jakiejs kolorowej folii typu reklamowki z Tesco... :) A co do Pana Schiera to polecam ksiazke "miniaturowe silniki spalinowe" (moze nie o motocyklach, ale w duzym stopniu przeklada sie to na motocykle) o ile mozna takowa jeszcze gdzies kupic czy cos, sporo mozna sie z niej dowiedziec, chociazby o dobieraniu wydechow i w ten sposob uniknac niepotrzebnych tematow jak ostatnio byl w motorowery i skutery, jak ktos chcial wydech od Simka zakladac do Hondy... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszm Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 Można tak jak F1 z 2400 cm3 wycisnąc 700 Km, to niestety jest kosztem trwałości, emisji spalin. Nikt nie kupi samochodu, którego silnik wymaga kapitalnego remontu po kilkunastu motogodzinach. Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawela Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 @pawelaale zauwaz ze niski moment silnika mozna nadrobic przekladniami. jak masz silnik ktory moc max osiaga przy 20k rpm ale za to ma malutki moment zakladasz duze przelozenie np 100:1 i masz 100x wiekszy moment ale 100x mniej obrotow. nie jestem tylko pewny czy tak to sie przelicza.zgadzam sie :) tylko ja mialem na mysli ze masz malucha ze standardowa skrzynia biegow od malucha i wysilonym silnikiem 50ccm. a jesli zapodac mu np krociotki 1 bieg to ruszanie przestaje byc problemem. zgadza si :) e Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 (edytowane) Kombinujesz jak kon pod góre! :cool: PS moj tata ma autko turbodiesla-> mozna ruszyc bez gazu nawet z trojki i sie nie zdlawi. :)A czy autko Twojego taty nie reguluje obrotów komputerem moze?? Bo widzish np. chryslery Voyagery maja komputer ustawiony na 800 obrotów i oboojetnie na ktorym biegu bez gazu silnik zawsze sam sobie doda tyle gazu, zeby akurat krecil te 800 obrotów, a pedal gazu jest tylko potencjometrem, linki tam zadnej nie ma.... :) Wiec moze autko twojego taty tak dobrze rusza, ew. może macie jakiegos amerykanca V12, nie wiem tego, ktory od 500 obrotów wykreca taki power, że nic dziwnego że tak rusza i pewnie z piątki tesh pójdzie i to bez szlifowania sprzegla... Edytowane 20 Listopada 2006 przez markos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarczi Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 tak silnik modelarski jak ja mialem wytrzymywal okolo 10 l na pelnej mocy a potem juz coraz mniej mocy mial a z reguly po 20 l juz nie mial kompresji ;Dwiec baaardzo wysilone silniczki moj krecil okolo 55,000 obrotow ;D na minute , stad ta moc ale maks 30 min jazdy i trzeba bylo wylaczyc i czekac az wystygnie , bo by sie wszystko rozje****pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek91 Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 (edytowane) Ja sie zastanawiam jak oni robią to wszystko te tłoki wały itp przeież to musi byc wszystko zajebiście małe pzdr Edytowane 20 Listopada 2006 przez ziomek91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 CHinczycy maja mniejsze łapki... :cool: A tak na powage, no to co? robione sa tak samo jak wszystkie inne silniki.... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 Kilka ciekawostek:Modelarski silnik samozapłonowy (diesel) nie ma wcale pierścieni na tłoku. Co najwyzej naciete dwa-trzy małe rowki. Maksymalny luz pomiedzy tłokiem a cylindrem gwarantujący dobrą sprawność i łatwy rozruch to zaledwie 5 mikronów (pięć tysięcznych milimetra !) Wał korbowy łozyskowany jest na malutkich łozyskach kulkowych. Średnica sworznia tłokowego to ok 3mm. Czop wału korbowego natomiast ma ok 5mm średnicy.Korbowód jest najczęściej wykonywany z duraluminium, rzadziej z tytanu (droższe marki i modele) jako monolit. Nie ma w nim również żadnych panewek. Sterowanie dolotem realizowane jest na kilka sposobów. Przez otwór w wale korbowym, dyskiem obracanym przez czop wału korbowego, membraną....Przy sterowaniu membraną zdażało się że silnik przy uruchamianiu "kopnął" i złapał "lewe" obroty.... Było ciekawie jak silnk w modelu latającym "dmuchał" do przodu :biggrin: Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 silniki modelarskie zarowe tez nie posiadaja pierscieni :) i te tansze sa na panewkach wszedzie :) Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nameless Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 Diesel modelarski nie jest zasilany metanolem ponieważ takie paliwo ma zbyt wysoką temp. samozapłonu. Gdyb był zastosowany wtryskiwacz , to co innego ale jest to silnik 2-suwowy, samozapłonowy. Paliwo to eter z dodatkiem nafty, oleju oraz ew."wzmacniaczy" jak np. azotan amylu. Mieszanka takiego paliwa spręzona w komorze spalania eksploduje od wzrostu temperatury. Nie ma żadnej świecy ani zaworów. Metanolem zasilane są silniki z zapłonem żarowym, też najczęściej "2-takty" ale wyposażone w świece żarową zasilaną tylko w czasie rozruchu.ma swiece zarowa, a ze dziala na metanolu(metanol+5% nitrometanu + ilestam oleju) to wiem bo dzialal i latal w samolocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 ma swiece zarowa, a ze dziala na metanolu(metanol+5% nitrometanu + ilestam oleju) to wiem bo dzialal i latal w samolocie. Mylisz dwa pojęcia.Silnik samozapłonowy i żarowy.Samozapłonowy nie ma świecy żarowej i pracuje na mieszance eteru z olejem i naftą. Żarowy natomiast ma świecę zapłonową (żarową) i pracuje na alkoholu z olejem rycynowy(oleje mineralnenie nie mieszają się chemicznie z alkoholem) Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.