Skocz do zawartości

Napęd na pas


tita
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pas super sprawa praktycznie bezobsługowy posiadam taki w moim savagu wytrzymuje zajebiste kilometry tylko o niego dbać odpowiedni naciąg, czystoś niestety poszarżowanie w terenie mu nie służy piach to udręka no i zajebisty koszt nowego Cichy od czasu do czasu popiskuje ale jak tu kolega poisywał woda mydlana starcza na jakiś czas nie wyżucając kasy na komponenty Pozdrawiam

przeciez naped na pas jest o bardziej wygodniejszy niz jak na popularny łańcuch,stosuje sie go w skuterach i chopperach nie wyciąga sie zbytnio ani nie szeleść w porówanniu do łańcucha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Etita, a skad takie mniemanie, ze naped pasem, to cos egzotycznego??? Jak sie rozejrzec to sporo cruiserow ma takowy. Poza tym, no fakt, ze to cos lepsze od lancucha, ale jest jeden duuuzy minus, wymiana jest drozsza od zestawu napedowego w przypadku lancucha. W wiekszosci.

 

jak czegos nie znasz to na poczatku zawsze wydaje ci się egzotyczne. Ale człowiek uczy się przez całe życie, a właśnie odkryłam, że są na świecie motocykle napędzane pasem :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd pasem zębatym (z doświadczeń swoich i znajomych):

+cichy

+bezobsługowy (Zbycho mydłem to sobie smaruj co innego :) ) sprawdzanie naciągu raz na parę tyś km naciąganei jeszcze żadziej

+wytrzymały (przy normalnej eksploatacji bardzo długowieczny - powinien wytrzymać kilkadziesiąt tys km.)

-może pęknąć (mam w garażu pas z wbitym kamieniem, kumpel w LS 650 zerwał pasek,innemu w Sprtsterze 1200 pas pękł po małym skoku [ale pas miał z 10 lat i motocykl był ogromnie zaniedbany - myślę, że pękł ze starości i z powodu fatalnego stanu garażownia - kurnik czy krzaki za stodołą?? ;) ])

-dosyć drogi (zwłaszcza do japończyków)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego paska klinowego to sie chyba myliście... Co prawda nie siedze w temacie skuterów ale patrząc na te z allegro to są to paski zębate

Masz rację.

Wszedłem na allegro i zobaczyłem.

Paski klinowe widziałem w starych włoskich skuterach (w Italii), o ile mnie pamięć nie myli :bigrazz:

Teraz widać robią inaczej.

Pozdrawiam.

Edytowane przez sebazaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w skutach są paski trapezowe

 

http://img118.imageshack.us/my.php?image=dsc01853qf9.jpg

http://img294.imageshack.us/my.php?image=dsc01857wd5.jpg

http://img161.imageshack.us/my.php?image=dsc01856la8.jpg

 

 

a te ząbki są po to żeby pasek mógł się mocno zginać na wariatorze

http://img75.imageshack.us/my.php?image=dsc01858id7.jpg

 

 

P.S.

pasek na zdjęciach jest paskiem kevlarowym(wzmacniany) i jest na sprzedaż, przebieg ok 200km (okazał się zakrótki do mojego skuta)

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez naped na pas jest o bardziej wygodniejszy niz jak na popularny łańcuch,stosuje sie go w skuterach i chopperach nie wyciąga sie zbytnio ani nie szeleść w porówanniu do łańcucha

W skuterze troche ciężko byłoby z zastosowaniem tradycyjnego łańcucha, gdyż w skuterze przełożenie jest płynnie zmienianie właśnie na pasku i chyba niekiedy musi zmieniać swoją długość. Czyż nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...