Skocz do zawartości

Wszystko o tuningu yamaha dt 50 80 125 tuning dt


kolo98
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakładając ten temat myśle że rozwinie się on na tyle żeby czytając go można było sie dowiedzieć wszystkiego o tuningu Yamahy Dt 50 80 125. Zachęcam do pisania o waszych przygodach i doświadczeniach z tuningiem tych pieknych motorków :icon_arrow: . Pozdro :icon_evil:

 

No to zaczynamy...

Najpierw cos o blokadach....

Yamaha DT 80 LC 2 jest seryjnie blokowana. Po pełnym odblokowaniu motocykl będzie dysponował mocą 13-15 Km.

Yamaha jest blokowana w 3 miejscach:

 

1.CDI (elektronika)

 

2.dyfuzor (kolano rury wydechowej)

 

3.końcówka wydechu

 

Ad 1.CDI (elektronika)

 

CDI blokuje nam zapłon, nie pozwala moto osiągnąć maksymalnego momentu obrotowego i blokuje go do max 7 tys. obr/min :/ Aby odblokować motocykl na tym podzespole należy rozciąć plastikową obudowę CDI w sposób b.delikatny ponieważ w środku znajduje się układ scalony (CDI znajduje sie pod bakiem, umocowane najczęściej jest na gumie, która go obejmuje). Następnie należy zmostkować (zlutować, połączyć) kondensator.

Po całej tej operacji rozebrania i zmostkowania CDI należy go dokładnie zaizolować, ponieważ woda się nie może do niego przedostawać!

 

A oto szczegułowy plan działania ;)

 

-zdjęcie baku

1.odkręcenie wężyka doprowadzającego paliwo

2.odpięcie siedzenia

3.odkręcenie owiewki z chłodnicy

4.deinstalacja zbiornika paliwa

 

-wypięcie styków od CDI

 

-usunięcie plastikowej obudowy CDI (niestety jest to strasznie wku****,ja osobiście zrobiłem nacięcie wzdłuż kostki boschem delikatnie, a następnie nożem rozwaliłem plastikową kostkę)

 

-po usunięciu obudowy mamy kwadrat przytwardzanej gumy, która chroniła CDI przed "warunkami atmosferycznymi" i teraz się zaczyna zabawa :( 3eba powolutku, delikatnie i starannie po minimetrze usuwać tą gumę aż do układu scalonego oraz kondensatora. Normalnie massakra... uzbrójcie się w cierpliwość!

 

-gdy mamy już na wierzchu układ scalony to bierzemy się za zmostkowanie ów kondensatora, polega to na zlutowaniu bądź połączeniu styków kondensatora drucikiem albo jak kto woli bezpośrednio.

 

-teraz sprawdzamy czy CDI działa....jak jest wszystko ok to wrzucamy CDI do woreczka foliowego, owijamy szczelnie izolacją, na to dętka, kolejno taśma i jest elegancko przygotowane CDI :)

 

-mocujemy CDI w zaczep na ramie

 

-instalujemy bak

 

-zakładamy rurkę doprowadzającą paliwo ze zbiornika paliwa do gaźnika

 

-siedzonko wrzucamy na swoje miejsce i nasze moto kręci juz do 12 tyś. obrotów :cool:

 

Ad 2.Dyfuzor (kolano rury wydechowej)

 

Jest jednym z najważniejszych elementów obok CDI w blokadzie tegoż motocykla. Dyfuzor w środku jest wypełniony zapychaczami i lejkiem, które blokują spaliny, silnik sam dusi się swoimi spalinami. Aby zlikwidować tą blokadę należy rozciąć dyfuzor wzdłuż fabrycznych spawów, wyjąć wszystko co się znajduje w środku, usunąć zgromadzony tam nagar (ewentualnie można wypalić wnętrze dyfuzora) oraz na koniec zespawać dokładnie i szczelnie migomatem.

Ja osobiście polecam kupić jakiś tuningowy wydech(np. Giannelli) mamy wtedy pewność że nasze moto bedzie zajebiście chodziło i miało piękny dzwięk :wink:

 

Ad 3.Końcówka wydechu

 

Końcówka układu wydechowego ma za zadanie blokować wydobywające się z cylindra spaliny (tzw. zdławić motocykl), podobnie jak to robi dyfuzor, oraz wygłuszyć układ wydechowy. Odblokowanie tegoż elementu polega na rozcięciu końcówki układu wydechowego w miejscu oryginalnych spawów, wyciągnięciu rurki końcowej bądź zrobieniu i wspawaniu końcówki przelotowej (która ma za zadanie przepuszczać jak najwięcej spalin), usunięciu wszystkiego co się znajduje w środku oraz zespawaniu również dokładnie i szczelnie najlepiej migomatem. (aby wyciszyć moto po odblokowaniu można wyścielić wnętrze układu wydechowego watą szklaną).

To także nie jest konieczne jeśli kupicie tuningowy wydech :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktos ma $ to moze kupic sportowy tlumik gianelli ja taki mam w swojej dt ladne brzeminie dobrze ciagnie od 6tys

 

mozna na allegro lub innych stronach spotkac cylinder o pojemnosci 110cm lub 115cm to juz jest droga inwestycja. Niech ktos o tym opisze poniewaz jakos nie mam do tego przekonania moc napewno sie zwiekszy i to sporo ale co z walem dlugo wytrzyma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odblokowania mx to tez razcej to co w dt 80 tylko modul mze byc gdzie indziej. Ja wlasnie niedawno kupilem cylinder mallossi 110ccm uzywany z allegro teraz musze dac do firmy ktora za 150 zł zrobi szlif i da tłok razem wyniesie mnie to 250zł a nie 800-900zł za nowke. Co do wału to wydaje mi sie ze wystarczy wymienic łozyska i simmeringi jesli jest taka potrzeba to takze regeneracja wału i dt bedzie smigac. Jeszcze przydlao by sie do tego 110 kupic jakis uzywany gaznik Mikuni tuningowy i wybebeczyc filt albo kupic nowy sportowy, wypadalo by jeszcze wymieni membrany i dt by szala jak dzika :buttrock: Dokładniejszy opis tuningu bede z czasem probowal rozwijac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DT 80 LC2 w zyciu nie bedzie miala 15KM po pelnym odblokowaniu. standardowo jest 10 a po pelnym odblokowaniu 12KM. wiem bo niedawno jeszce mialem zablokowana dt w ktorej odblokowalem CDI i zaopatrzylem w kompletny wydech gianelli. tez kiedys myslalem ze ma ok 15 ale moderatorzy szybko mnie naprstowali. poza tym uwazam ze niepotrzebnie zakladales ten temat. rozumiem ze miales szlachetny cel ale jest temat wszysko o dt i tam sa takie rzeczy. zgadzam sie ze jest tam niezly bajzel ale jak napisal strzalek (mod) tamat niedlugo bedzie skasowany i bedzie sie nabijal od nowa... btw jest tez np stronka ptasiorra, ktory opisal wszyskie czynnosci tuningowe

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do yamahy giannelli koszy z 500-600zl

 

moj byl Cichy az sie do niego dobralem bo mnie denerwowal tzn do koncowki, wata byla cala zapierdzielona spaliny Ciezko przechodzily, nie dalem waty pojezdzilem troche myslalem zeby to zostawic tak jak jest ale pozniej cos mi dalo do myslenia ludzie beda spaac sasiedzi beda nazekac ale nigdy nie mam problemu z sasiadami:] wiec dalem tyle waty az mi odpowiadal odglos na wolnych tak cichodz ale jak sie silnik wkreci na wysokie obroty to ladnie mruczy:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do yamahy giannelli koszy z 500-600zl

 

moj byl Cichy az sie do niego dobralem bo mnie denerwowal tzn do koncowki, wata byla cala zapierdzielona spaliny Ciezko przechodzily, nie dalem waty pojezdzilem troche myslalem zeby to zostawic tak jak jest ale pozniej cos mi dalo do myslenia ludzie beda spaac sasiedzi beda nazekac ale nigdy nie mam problemu z sasiadami:] wiec dalem tyle waty az mi odpowiadal odglos na wolnych tak cichodz ale jak sie silnik wkreci na wysokie obroty to ladnie mruczy:D

W DT mx nie było zbyt wiele blokad zależy to od typu bo były z dwoma rodzajmi zapłonów czyli krótko mówiąc na platynki lub moduł jak platynki to ustawić prawidłowo zapłon a jak moduł to go rozblkowac w wyżej wymieniony sposób,wyjąć wkład w układzie wydechym tłumiku,zdjąc blaszki z membranki założyć gażnik o średnicy gdzies 22mm i zmienić filtr powietrza.Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mój tumik tak głośno i brzydko pierdzi ze jezdzic sie nie da wieczorem w terenie przez ludzi zamieszkałym;p

Polecacie np to http://moto.allegro.pl/item141527901_konco...mtx_ts_rm_.html

a jeśli bym założył tumik od jakiejs 600 to bedzie efekt czy pogorszy sprawe? Chodzi mi o to żeby miec fajny basik ale zarazem żeby cicho chodził

pikus91 rozumiem ze masz oryginalny tumik tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mój tumik tak głośno i brzydko pierdzi ze jezdzic sie nie da wieczorem w terenie przez ludzi zamieszkałym;p

Polecacie np to http://moto.allegro.pl/item141527901_konco...mtx_ts_rm_.html

a jeśli bym założył tumik od jakiejs 600 to bedzie efekt czy pogorszy sprawe? Chodzi mi o to żeby miec fajny basik ale zarazem żeby cicho chodził

pikus91 rozumiem ze masz oryginalny tumik tak ?

to jest wlasnie tlumiczek gianelli, ja mialem taki i dyfuzor i tlumik i bul odczuwalny przyrost mocy i bardzo przyjemny crossowo-stlumiony dzwiek :crossy:

nie zakladaj nic od scigow!!! w DT masz silnik 2T i W ZYCIU nie bedzie on mial basowego dzwieku!!! to nie 4T

pzdr

Edytowane przez pawela
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...