Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze enduro


aruś
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Planuje zakup jakiegoś używanego motocykla enduro. Nie mam w tej dziedzinie doświadczenia, dopiero stawiam pierwsze kroki. Będzie to mój pierwszy motocykl.

Proszę o poradę. Moje kryteria:

 

- cena około 10 tyś

- możliwość zarejestrowania

- jak najmniej awaryjna konstrukcja (nawet kosztem osiągów, wyczyn mnie nie interesuje)

- łatwość serwisowania, dostępność części, zamienników itp. Jak najwięcej napraw chce przeprowadzać samodzielnie

- 250 lub więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaa tylko wez qp XR 400, ani na allegro ani na jebaju.de nie ma .

 

A do czego to ma byc moto turystyczno - terenowe czy wiecej terenowe ??

 

jak terenowe to 300 - 400 ccm jak turystyczno - terenowe to 600 - 650 ccm . Polecam singla ,prosta i toporna konstrukcja

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze klx 250 albo dr 350 z nowszych rocznikow, a jezeli upolujesz to drz 400.. rownie dobrze mozna upolowac ktm lc4 400 z rocznikow w okolicy 95 lub wyzej

 

zalezy do czego chcesz uzywac moto

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jednym słowem jezeli ma to być żywotny i niekoniecznie wysilony silnik to 4T czyli tak jak wyzej koledzy wymienili. Za 10000 mozna wyrwać z tej klasy (niewyczynów) całkiem młody rocznik.

http://moto.allegro.pl/item138771834_ktm_l...super_stan.html z tym ze to dośc mocna maszyna.

Dobra by była tez DR-Z 400 ale ceny zaczynaja sie od 13000zł a DR 350 to jakoś nie widze ogłoszeń młodszych egzemplaży. z koleji KLX 300 też prawie nia rynku nie ma :/

Jak bys szukał wsród KTM to patrz zeby było LC4 bo w zasadzie kazdy inny to wyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Jak bys szukał wsród KTM to patrz zeby było LC4 bo w zasadzie kazdy inny to wyczyn. "

 

 

LC4 SC - lżejsza konstrukcja to też dość duże udogodnienie w każdych warunkach.. :(

Edytowane przez RO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełniam:

Motor chce użytkować czysto terenowo. Raz na tydzień jechać na poligon i sie wyszaleć. Chciałbym coś miłego w prowadzeniu i spokojnego. Chyba DRZ 400 by mi odpowiadał ale nie lubie żółtego koloru :) i poważnie mówiąc ma chyba słabe zawieszenie.

Jaki rocznik z DRZtów byłby w najlepszym stosunku cena do jakości? Warto kupować motor z góry zakładając wymiane plastików na inny kolor i nowy amortyzator do przodu?

 

Myśle sobie też o husqvarnie (np TE 450) mają bdb zawieszenie i hamulce. Tylko jaki rocznik z huski?

Uogólniając w jakim wieku najkorzystniej kupic używany motor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo widze ze kolega z P-Ń i na poligon lata :eek: hehe

hmm za 10tys jezeli zalezy ci na dobrym zawieszeniu, dobrych osiagach i malo klopotliwym serwisowaniu chcialo by sie powiedziec ze takie rzeczy to tylko w erze. Mialem okazje bo raczej nie przyjemnosc pojezdzic na DR-Zecie i wrazenia raczej negatywne, faktycznie dosc kiepskie zawieszenie zwlaszcza przod, dosc duza masa odczuwalna w zakrecie no i moc a raczej jej brak, i do tego moto ktorym jezdzilem mialo strasznie waska kiere poprzec co bardzo ciezko nim sie kierowalo. No to by chyba wystarczylo tego jechania po DR-Z (nadodatek ja jako dawny posiadacz DR350 heh) pomimo tych wszytkich wad i jednego wielkiego plusa jakim jest wytrzymalosc silnika, do polatania po poligonie w niedziele i tak wybralbym DR-Z. Zawieszenie mozna latwo przelozyc od Hondy czy KTM, z waga tez napewneo idzie zjechac a moc podkrecic, a to czy motor jest zółty, niebieski czy rózowy to nie ma znaczenia ( przynajamniej dla mnie) najwazniejsze zeby dobrze sie sie spisywal w terenie i dostarczal wlascicielowi duzego banana na twarzy :)

Uogólniając w jakim wieku najkorzystniej kupic używany motor?

w najmlodszym

Edytowane przez żubr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktm lc4 hard enduro mocyny zywtny silnik tylko trzeba poprostu dbac zeby sie nie sypal tzn czeste zmiany oleju, przebieg lancuszka rozzadu, regulacja zaworow

 

hmm albo yamaha wr

 

Jezdziles i miales ze wiesz ze trzeba tak dbac o niego?? Jak dla mnie to o kazdy moto trzeba dbac ale spx.... Te czynnosci co mowisz sie robi przy prawie kazdym 4t... POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...