Skocz do zawartości

Hamulce CBR F4


redline
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś miałem okazję pośmigać CBR F4 Sport kumpla. Zaskoczyło mnie jak mocne są heble w porównaniu do moich.U mnie mam wrażenie że całą siła idzie w przewody (oboje mamy seryjne)Duża siła na klamce która nie przekłada się na hamowanie.Zastanawia mnie to bo układ hamulcowy jest niemal identyczny w jednym i w drugim modelu.Czy tak wielka różnica może wynikać z klocków hamulcowych? Ja mam niebieskie nissiny a w sporcie sa oryginały Hondy. Wiem że oryginały lepsze ale nigdy nie podejżewałem że różnica może być tak kolosalna. Układ mam oczywiście odpowietrzony,z odpowietrznikow wychodzi sam plyn.TŁoczki w zaciskach przesmarowane i daja sie wcisnac dwoma palcami więc chyba technicznie są ok. Czy jest jeszcze coś co mógłbym sprawdzić? Troche szkoda wyrzucać te nissiny z przody bo zostało ich jeszcze z 70%. Ale jesli to ich wina to pojda do kosza:/ Znalazłem na allegro oryginały ale cena podejżanie niska.Firma dobrze znana na tym forum:) http://allegro.pl/item139114055_oryginalne...a_cbr_600_.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie kupisz to się nie przekonasz. Moja rada to kupić u Bogusławskiego i zamontować ae niebieskich Nissinów nie wyżucaj bo one się nie starzeją i zostaną na później. Może przy okazji wymień przewody na stalowe wtedy poczujesz różnicę.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli są zeszklone to znaczy że je przegrzałeś, może wystarczy je pociągnąć na papierze ściernym i będą dalej dobre.

 

Zaraz ide do garażu i spróbuje je delikatnie przytrzeć.Możliwe że się przypiekły choć zrobiłem juz na nich 10tys i wczesniej wcale nie były lepsze.Jak jutro będzie pogoda to przetestuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem jedno , nie zawracaj sobie głowy oryginałami czy złotymi nissinami (o niebieskich już nie wspomne)... jak chcesz poczuć różnice w skuteczności hebli to tylko EBC HH (tez złote)! różnica jest zdecydowana w cenie chyba tańsze jak złote nissny... nowe przewody w oplocie też swoje robią...

 

sprawdzone osobiście , Sławocbr tez bardzo zadowolony z takiego zestawu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetarłem klocki papierem,pojeździłem troche żeby się dotarły na nowo i różnica jest duuża. Stopale można dwoma palcami robić. Nie jest to jeszcze dokładnie to czego oczekiwałem ale wiem już że problem tkwi w klockach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzone osobiście , Sławocbr tez bardzo zadowolony z takiego zestawu...

 

I to jak ;)

Jak poprawić sprawnośc Hamulców?

1.Orygainały to nissiny-tylko przemalowane od specow marketingowych Hondy a cena raczej nieporównywalna

2.Only EBC HH !!

3.GOODRIDGE To też podstawa!!

:D

Łatwo szybko i romantycznie ;)

Edytowane przez S?AWO-CBR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewdawno wymienilem swoje zjezdzone czarne ( od nowosci - 34tys km) Nissiny HH na niebieskie i skutecznosc hamowania polepszyla sie nieznacznie.

Mechanik powiedzial ze jak chce miec dwupalcowe hamulce to musze kupic - Raicingery ( tak przynajmniej uslyszalem ) produkcji francuskiej i bede mial hamulce jak mazenie.

Z tylu mam najtanszy model EBC i po 4 tys km nie ma juz polowy grubosci klockow, wiec nastepne klocki to beda niebieskie Nissiny.

Nie zrozumcie mnie zle ale jak wstawie bardzo dobre klocki to bede coraz ostrzej jezdzic a to wiadomo jakie ciagnie konsekwencje na drogach publicznych. Pozatym przy zbyt dobrych hamulcach latwo o zablokowanie ktoregos z kol.

Moim primo jest zatem najlepszy stosunek trwalosci do ceny i tu chyba niebieskie Nissiny beda najlepsze.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EBC HH są zbyt twarde i mogą niszczyć szybciej tarcze a pozatym są OK

 

 

Więc jakie jeszcze można zaproponować zamiast EBC HH, bo przy obecnych Nissinach Niebieskich nie czuje się zbyt komfortowo (bezpiecznie) i zamierzam je zmienić.

 

Czerwone Nissiny ?

Złote Nissiny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Pozatym przy zbyt dobrych hamulcach latwo o zablokowanie ktoregos z kol.

 

 

Jasne Nawet kiedyś w jakimś odcinku jednoślada mówił tak jeden gościu u swojej CZ :flesje: :flesje:

 

Samolot kiedy nakręciłeś swoim moto te 4000 km niedawno "chwaliłeś się że przejechałeś ok 1000-1500 i nie masz czasu na jazde i w ogóle itp a tu nagle tyle :crossy: :lalag: :icon_evil:

A ta cebra z 92-93 roku ma przejechane 34000 ????? Suuper napewno ten przebieg jest autentyczny :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złote Nissiny ?

 

Są OK. Nie niszczą tarczy i hamują spoko. Na złotych nissinach i gumowych szlaufach :icon_mrgreen: nigdy nie miałem obawy ze nie wytrzacę prędkości, przeważnie obawiałem się solidnego stopala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...