Skocz do zawartości

Polerowane tarcze hamulcowe


Carlos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A właściwie to z jakiego materiału są zrobione tarcze w motocyklach? :icon_biggrin:

 

Pytanko wzięło się stąd, że zobaczyłem ofertę kilku amerykańskich firm tuningowych, które oferowały polerowane (i samo polerowanie) tarcze hamulcowe (Na zdjęciach były polerowane całe).

 

Moje drugie pytanie - czy jak wypoleruję moje tarcze od Drag Stara, to będą mi rdzewieć czy nie?

Oraz zasadnicze - czy jak oprócz rantów i środka wypoleruję również powierzchnię styku z kolockami, to motocykl będzie w ogóle hamował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamował? Ale o soo chodzi? Spróbuj to połączyć. Stany zjednoczone i hamowanie??? :icon_question: To niewykonalne. Tam są długie proste i tam się nie hamuje ani nie skręca. Więc o użyteczności praktycznej zapomnij. Rdzewieć nie będzie o ile będziesz jeździł. Przecież tarcze pomalowane podkładem nie są, chyba że ja o czymś nie wiem. Albo użytecznośc albo świecidełko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :D

 

Jak to nierdzewka, to uruchamiam maszynkę do polerownia w garażu :icon_biggrin:

 

Przecież te maszyny i tak nie hamują, więc co ja się będę przejmował :icon_mrgreen: ale przecież mam przewody Goodridge za 600 zeta z PTMu, a one przecież zatrzymają każdą maszynę niemalże w miejscu :icon_rolleyes:

 

Tylko zastanawia mnie jedno... Czy zbierać materiał tam, gdzie mam wyrobione tarcze od klocków, czy może zacząć papierem o mniejszej grubości, żeby jak najmniej zebrać...

 

Poprobuję i zobaczę co mi wyjdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seb wam tu teraz rozjaśni sprawę...

Tarcze motocykli użytkowych są na ogół robione ze stali stopowej, nierdzewnej - badałem kilka od motocykli z lat 80 i początek 90- jak teraz jest nie wiem, ale pewnie niewiele się zmieniło (koszty).

Co do skuteczności hamowania - wiadomo, że im większy współczynnik tarcia, to przy tej samej sile nacisku, lepsze efekty hamowania... resztę sobie już sam dopisz....

Wydaje mi się, że po kilku naciśnięciach hamulca klocki "zryją" tarczę i będzie to samo co przed polerowaniem. Ewentualnie jak się boisz to możesz po polerowaniu, lekko przetrzeć powierzchnię styku klocka papierem ściernym (granulacja 100-200).

Jeśli nie jesteś pewien czy zardzewieją, możesz pokropić wodą lub lekkim kwasem (np. cytrynowy, ocet, pepsi-cola) tarczę i zobaczyć na drugi dzień czy zardzewiała.

 

Pozdrawiam Seba

 

PS. przypominam o przygotowaniu flag narodowych na 11 listopada.

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś sciemniasz , jak masz tarcze ze stali nierdzewnej to po co polerowac ,jak z innej to polereują się w eksploatacji , przy każdej jeździe (jak się jeździ) ścierane są kolejne warstwy tarczy i klocków i się świeci , jak chcesz glanc to w miejsce klocków wstaw filc . Ale efekt tylko w garażu ,w tylnim kole.

Troche głupie , ale moze nie rozumiem do końca pytania, a może masz bębny hamulcowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś sciemniasz , jak masz tarcze ze stali nierdzewnej to po co polerowac ,jak z innej to polereują się w eksploatacji , przy każdej jeździe (jak się jeździ) ścierane są kolejne warstwy tarczy i klocków i się świeci , jak chcesz glanc to w miejsce klocków wstaw filc . Ale efekt tylko w garażu ,w tylnim kole.

Troche głupie , ale moze nie rozumiem do końca pytania, a może masz bębny hamulcowe?

 

Drag Star 1100 z roku 2000.

2 tarcze z przodu i 1 z tyłu (tylną mam nową).

 

Wypolerować Panie marknt znaczy się, że mają się całe (!!!) swiecić jak chrom (mam zdjęcia takich, więc wiem, że się da). Nierdzewkę da się tak wypolerować (w końcu to stop stali i chromu,...).

 

Jak to co Ci klocki starły nazywasz połyskiem, to Ty połysku nie widziałeś :) Zabaczysz mój sprzęcior, to Twoje pojęcie polerki przeniesie się w inny wymiar :clap:

 

ps.

Wystawiłem Ci foto tych "polished rotors" to zobaczysz o co mi biega:

http://img379.imageshack.us/my.php?image=w...akerotorkk2.jpg

 

Pozdro,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to co Ci klocki starły nazywasz połyskiem, to Ty połysku nie widziałeś :biggrin: Zabaczysz mój sprzęcior, to Twoje pojęcie polerki przeniesie się w inny wymiar :biggrin:

 

Czegoś tu nie rozumiem. Bez urazy, ale na ch*** komu mnóstwo dobrej nikomu niepotrzebnej roboty :icon_rolleyes:

Ty chcesz postawić to moto na środku salonu i się na niego przyglądać w długie zimowe wieczory, czy nim jeżdzić :biggrin:

Bo jak jeżdzić, to efekty twojej polerki znikną po kilku hamowaniach....

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak jeżdzić, to efekty twojej polerki znikną po kilku hamowaniach....

 

Nie no... zupełnie nie na czasie jesteś :)

Nie widzisz jakie tematy w "szkole jazdy" są teraz na tapecie - hamowanie silnikiem i przegazówki :biggrin: więc najwyżej będę hamowal silnikiem i...piętami :P

 

A tak na serio, to będę chciał sprzedać sprzęta na wiosnę i do tego czasu chcę go jak najbardziej upodobnić do custom bike'a. Ma przyciągać uwagę i koniec (całe alu wypolerowane, wszystkie akcesoria tylko Kuryakyn, przerobiony wahacz pod koło 200, siedzenie Corbin,...)!

Tak wyglądał przed pierwszą jazdą... A było to 30 września 2006 ok. 1.30 w nocy...

http://img481.imageshack.us/my.php?image=p...szajazdajp4.jpg

 

A tu masz wypolerowny silnik (jeszcze bez góry) + polerowane denka tłoków by Carlos :lalag:

http://img466.imageshack.us/my.php?image=silnik1zd2.jpg

 

Przecież ja nim już teraz, ze względu na te wszystkie polerki, w deszcz nie jeżdzę...

Po prostu chcę kupić moto uzytkowe i śmigać do oporu!

W tym sezonie zrobiłem...330 km (3 razy się przejechalem)... Całe wakacje spędziłem w garażu... :biggrin: Sprzęt i tak jest nie wykończony... Szkoda gadać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carlos doceniam twoją pracę i jej efekt... Zresztą mieliśmy już chyba okazję podykutować o twoim moto :P Sam widzisz, że albo się ma moto do jazdy, albo do oglądania. Czasem można połączyć jedno z drugim, ale to trudne...

Ale z tymi tarczami to już przesadziłeś moim zdaniem... :)

Mimo wszytko kawał dobrej roboty i szacunek...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w czym przeszkadza pucowanie motocykla codziennego użytku. Są ludzie którzy potrafią spędzić kilka godzin, przy polerowaniu swojej maszynki, a są też tacy którzy nie przywiązują do tego wagi (jak ja)... Więc po co ta pusta dyskusja...

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w czym przeszkadza pucowanie motocykla codziennego użytku.

 

Scrito ale tu nie chodzi o zwykłe pucowanie (czyt. czyszczenie), ale o gruntowną customową poprawę wyglądu, tak jak w przypadku Carlosa. Jeżeli kolega wybrał sobie czas na robienie polerek i innych modyfikacji podczas sezonu, to i sobie nie pojeździł... Ot i po to cała dyskusja :D

 

Do Carlosa dwie osobiste rady:

1. Ja bym się tym zajął w długie zimowe wieczory... :buttrock:

2. Nie sprzedawaj, tak szybko tego moto. Naciesz się nim trochę, bo będzie Ci serce pękało jak zobaczysz je gdzieś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamował? Ale o soo chodzi? Spróbuj to połączyć. Stany zjednoczone i hamowanie??? To niewykonalne. Tam są długie proste i tam się nie hamuje ani nie skręca. Więc o użyteczności praktycznej zapomnij. Rdzewieć nie będzie o ile będziesz jeździł. Przecież tarcze pomalowane podkładem nie są, chyba że ja o czymś nie wiem. Albo użytecznośc albo świecidełko

 

Albo uzyteczność albo świecidełko?? Co ma piernik do wiatraka? Po polerowaniu ma się świecić środek tarczy a nie powierznia gdzie klocki trą bo ta i tak ma ryski od klocków właśnie. I tak samo g prawda ze motocykl nie może się świecic jak psu jajka na wiosnę i kłócić się to będzie z jazdą. Ja sobie nie wyobrażam wyjechania z garażu niewyczyszczonym/ wypolerowanym motocyklem - nie po to ma się cruisera/ choppera żeby wyglądał jak Ratbike a ja nie robię 1000 km na sezon. Efekty polerki nie utrzymują się do pierwszej jazdy - jak się dba to logiczne, że nie rozkręca sie motocykla po jednej jeździe aby go znów polerować.

Do Carlosa - wrzucaj tarcze na polerkę a nie słuchaj pierdół - będziesz klnął na jasne bo namęczysz się aby to wypolerować - tarcze to nie miękkie aluminium ale efekt będzie a prawda jest taka, że większość krytykujących też by chciała aby ich motocykle się świeciły i przykuwały uwagę szczegółami ale jakoś brak im chęci i wtrwałości aby taki efekt uzyskać a firmy za takie bajery kasują niemało.

Pozdrawiam.

P.S.

Wejdź sobie na stronę www.btcustoms.pl i w dziale bikes zobacz VTX kumpla - tarcze są polerowane... Zreszta nie tylko tarcze jak widać...

Edytowane przez vpower

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...