Skocz do zawartości

Silnik czterosówowy


brutus333
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam pytanko. Próbóję wymienić pierścienie w Suzuki GSX-R 750, wiem że trzeba wszystko porozkręcać, głowice i inne ale martwi mnie montaż. Podobno w morocyklu nie ma takiego czegoś jak miska olejowa więc jak zamontować kompletne tłoki z pierścieniami do cylindrów. W aucie się wkłada od góry i później się skręca korbowody, a jak sie to robi w motocyklu???? Proszę o szczegółowe odpowiedzi. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymaga to troche wiedzy i narzedzi.

Czy spodziewasz sie korespondencyjnego kursu mechaniki motocyklowej za darmo ?

Najtanszym wyjsciem jest zakup, lub sciagniecie sobie serwisowki.

Jesli chodzi o wkladanie pierscieni to po zdjeciu cylindra tloki masz na wierzchu i mozesz zdjac z nich stare pierscienie i wlozyc nowe.

Radze zakladac pierscienie oryginalne, a nie polski rzemieslnicze dorobki, ktore o kant tylka mozna potluc w silniku sportowego motocykla.

Niestety diabel tkwi w szczegolach i od tych szczegolow zalezy czy silnik po naprawie bedzie chodzil lepiej niz przed.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz serwisówkę mam, ale angielskiego ni w ząb. Ale może się jednak znajdzie ktoś kto mi podpowie jak to złożyć.

 

Razi w oczy... silnik czterosuwowy sie pisze. Musiałem !

 

 

Jestem dyslektykiem i nie raz takie byki walę. Skoro to jakaś ujma na honorze to sorki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brutusie... Otóż Tomason, jako purysta domaga się swoich praw. A ja go doskonale rozumiem. Wszak po to pokolenia całe tworzyły w bólach zasady pisowni, by dziś pokolenie wygodnych dyslektyków, dysgrafików, dysortografików i innych dysfunkcyjnych, nie niszczyło tej pracy. Widzisz... jeśli chcesz się porozumiewać, powinieneś to czynić z poszanowaniem zasad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o serwisówkę, to powinny być tam zdjęcia. Miejmy nadzieję, że masz jakieś doświadczenie w tych sprawach, wiesz jakimi momentami dokręcać śruby, masz nowe uszczelki, dobrze ustawiłęś zamki , wiesz jak ustawić rozrząd itp. itd. To wbrew pozorom nie takie proste ,samochód to co innego. Jestem mechanikiem samochodowym, robiłem remont w swojej Kwie GPZ600r i podszedłem do tego z wielką ostrożnością i po uzupełnieniu dokumentacji i przestudiowaniu serwisówki ,dopiero zabrałem się za pracę.

Co do tego wkładania pierścieni to na początku zrobiłem opaski na tłoki i tak próbowałem, ale w końcu z pomocą drugiej osoby "zgrabnymi paluszkami" wprowadziłem je w cylindry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświadczenie mam w samochodach, w motocyklach niestety nie tym bardziej w takich. Ale wiem jedno, już żadnemu mechanikowi nie oddam pod opiekę motru, po ostatnim "serwisie" chodzi jak sieczkarnia. Mam uraz i wolę się sam za to zabrać choć bym miał zepsuć. Ja tylko pytam jak włożyć tłoki z pierścieniami do cylindrów a tu się czepiają o pisownię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uraz i wolę się sam za to zabrać choć bym miał zepsuć. Ja tylko pytam jak włożyć tłoki z pierścieniami do cylindrów.

 

Normalnie. Zdejmujesz głowicę, ściągasz cylindry, zmieniasz tłoki/pierścienie, wsuwasz cylindry na tłoki, zakładasz głowicę. Dołu silnika nie ruszasz.

 

a tu się czepiają o pisownię

 

Może dlatego, że sami nie mają pojęcia jak się do czegoś takiego zabrać a może dlatego, że ostatnio straszny wysyp upośledzonych dysgrafikuf :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, dzieki za wszystkie wypowiedzi. Jakoś będę musiał sobie poradzić. A co do "mechanika" który mi ostatnio spaprał motor to szkoda słów. Kto zakłada starą uszczelkę pod głowicę, chyba nikt przy zdrowych zmysłach????

Ano zdarza sie trafić na "super fachowców" dlatego dobrze mieć dobrych kolegów którzy są fachowcami ;)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy jaka to byla uszczelka, jezeli stalowa ( oryginal Suzuki ) to nie ma problemu zeby zalozyc ja drugi raz.

Mysle ze najlepiej jesli bedziesz zadawal konkretne pytania o rzeczy ktorych nie jestes pewien w trakcie rozbierania i skladania silnika. Jezeli chodzi o wyjecie go z ramy to tam nie powinno byc zadnych problemow.

Dobrze rowniez by bylo gdybys podal rocznik tego motocykla.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...