Skocz do zawartości

dziwny wał od Dniepra


gregor7903
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i zwracam się z pytaniem. Składam sobie powoli silnik z dniepra i doszedłem do kwestii wału i korbowodów. Korby nowe wał w nienagannym stanie i przy montażu korbowodów zdziwienie. Zaden z nich nie wchodzi na czop korbowodowy mimo nominalnych nowych panewek, do zetknięcia się stopy z korbowodem brakuje 10 mm. Nie jest to mała niedokładność którą można zlekcewarzyć i poprostu na siłe skręcić korbowód bo na pewno nie da się nim ruszyś i stopa nie dojdzie do reszty korbowodu. Czy może byłu jakjieś wersje dnieprów z grubszymi czopami? Czy to jeszcze jeden przykład super wymiarowania ukraińskiego. Jestem raczej skłonny stwierdzić że to drugie, lecz wał pracował już w jakimś silniku z którego jednak nie miałem korbowodów. Pożyczyłem na chwile korbowód z innego dniepra i ta sama sytuacja. Nie dziwiłbym się gdyby było odwrotnie czyli mimo majwiększego nadwymiaru panewek byłby luz - błąd szlifierza itp. lecz ta sytuacja trochę mnie dziwi. Dzięki za odpowiedzi, pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej dokonac pomiarow i porownac z innymi, chocby przez neta np ze sprzedawcami czesci do ruskow. (srednice czopow, oraz srednice otworow w stopie korbowodu). Sprawdz dokladnie te korbowody, czy aby otwory sa idealnie okragle - (chodzi o to czy pokrywa stopy jest faktycznie od tego korbowodu).

 

10mm to jest w cholere duzo. Wal jest na 100% od Dniepra ?

PS. Na dwoch korbowodach jest identycznie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej dokonac pomiarow i porownac z innymi, chocby przez neta np ze sprzedawcami czesci do ruskow. (srednice czopow, oraz srednice otworow w stopie korbowodu). Sprawdz dokladnie te korbowody, czy aby otwory sa idealnie okragle - (chodzi o to czy pokrywa stopy jest faktycznie od tego korbowodu).

 

10mm to jest w cholere duzo. Wal jest na 100% od Dniepra ?

PS. Na dwoch korbowodach jest identycznie ?

 

 

Wał jest z dniepra a korbowody też nie były rozkompletowane więc jest to dziwne. Na obu czopach jest podobnie i na innym korbowodzie tak samo. Chyba jedynym wyjściem jest oddać wał do szlifierza aby dopasował go do korbowodów po wcześniejszym sprawdzeniu ich osiowości i kształtów.

 

Wał jest z dniepra a korbowody też nie były rozkompletowane więc jest to dziwne. Na obu czopach jest podobnie i na innym korbowodzie tak samo. Chyba jedynym wyjściem jest oddać wał do szlifierza aby dopasował go do korbowodów po wcześniejszym sprawdzeniu ich osiowości i kształtów.

 

Wał jest z dniepra a korbowody też nie były rozkompletowane więc jest to dziwne. Na obu czopach jest podobnie i na innym korbowodzie tak samo. Chyba jedynym wyjściem jest oddać wał do szlifierza aby dopasował go do korbowodów po wcześniejszym sprawdzeniu ich osiowości i kształtów.

 

Przepraszam za trzykrotną odpowiedź .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jedynym wyjściem jest oddać wał do szlifierza aby dopasował go do korbowodów po wcześniejszym sprawdzeniu ich osiowości i kształtów.

 

Te 10 mm to dosc duzo - trzeba zebrac dosc duzo materialu - znaczy sie podczas pracy silnika istnieje duze ryzyko ze cos sie urawie, lub peknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie będzie tak źle bo same panewki idealnie pasują na czop wału oczywiście założone w stopę i korbowód nie mają szansy się poddać i wtedy wychodzi błąd. Wydaje się że opierają o czop tylko krawędzie panewek na linii podziału stopy i korbowodu. Myślę że dobry szlifierz da sobie z tym rade. Dzięki za zainteresowanie a może ktoś już coś takiego przerabiał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że może to nie dniepr, ale....

Na praktykach gdzie robie pasowalismy wał i panewki do ursusa c330. Okazalo sie poprzednie panewki ktore byly oznaczone 0,25 a tak naprawde po zmierzeniu wszystkiego wyszlo na to, ze to sa panewki 0,75 czyli na 3 szlif. Na panewce pisalo jak byk, ze to sa 0,25...

Może u Ciebie tez tak jest ?

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś, że same panewki pasują na czopy, a włożone w korbowód już nie. Czyli je naginasz na te czopy? To już masz po panewkach.

Ustalmy: wał i korby pochodzą z dniepra, ale do tej pory nie stanowiły kompletu. Możliwe, że ktoś remontował lud przerabiał już ten wał i wstawił czopy na jakieś dostępne mu panewki lub panewki z korbami z jakiegoś auta. Najpewniej będzie, jak sobie sprawił sobie jakiś inny wał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam cię kolego Błażej wał z dniepra jest odkuwany i nierozbieralny tak że nie ma możliwości wstawienia czopów. Problem stanowiły żle oznaczone panewki (prawdopodobnie ostatni nadwymiar) i niedokłednie wykonane korbowody( owal na lini podziału stopa-korba) na "prawdziwych nominałach" jest ok, problem rozwiązany, wszystkim bardzo dziękuje za pomoc, temat można usunąć jeżeli moderator tego zechce. Pozdrawiam Gregor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...