gregor7903 Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Witam wszystkich i zwracam się z pytaniem. Składam sobie powoli silnik z dniepra i doszedłem do kwestii wału i korbowodów. Korby nowe wał w nienagannym stanie i przy montażu korbowodów zdziwienie. Zaden z nich nie wchodzi na czop korbowodowy mimo nominalnych nowych panewek, do zetknięcia się stopy z korbowodem brakuje 10 mm. Nie jest to mała niedokładność którą można zlekcewarzyć i poprostu na siłe skręcić korbowód bo na pewno nie da się nim ruszyś i stopa nie dojdzie do reszty korbowodu. Czy może byłu jakjieś wersje dnieprów z grubszymi czopami? Czy to jeszcze jeden przykład super wymiarowania ukraińskiego. Jestem raczej skłonny stwierdzić że to drugie, lecz wał pracował już w jakimś silniku z którego jednak nie miałem korbowodów. Pożyczyłem na chwile korbowód z innego dniepra i ta sama sytuacja. Nie dziwiłbym się gdyby było odwrotnie czyli mimo majwiększego nadwymiaru panewek byłby luz - błąd szlifierza itp. lecz ta sytuacja trochę mnie dziwi. Dzięki za odpowiedzi, pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 najlepiej dokonac pomiarow i porownac z innymi, chocby przez neta np ze sprzedawcami czesci do ruskow. (srednice czopow, oraz srednice otworow w stopie korbowodu). Sprawdz dokladnie te korbowody, czy aby otwory sa idealnie okragle - (chodzi o to czy pokrywa stopy jest faktycznie od tego korbowodu). 10mm to jest w cholere duzo. Wal jest na 100% od Dniepra ?PS. Na dwoch korbowodach jest identycznie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor7903 Opublikowano 1 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 najlepiej dokonac pomiarow i porownac z innymi, chocby przez neta np ze sprzedawcami czesci do ruskow. (srednice czopow, oraz srednice otworow w stopie korbowodu). Sprawdz dokladnie te korbowody, czy aby otwory sa idealnie okragle - (chodzi o to czy pokrywa stopy jest faktycznie od tego korbowodu). 10mm to jest w cholere duzo. Wal jest na 100% od Dniepra ?PS. Na dwoch korbowodach jest identycznie ? Wał jest z dniepra a korbowody też nie były rozkompletowane więc jest to dziwne. Na obu czopach jest podobnie i na innym korbowodzie tak samo. Chyba jedynym wyjściem jest oddać wał do szlifierza aby dopasował go do korbowodów po wcześniejszym sprawdzeniu ich osiowości i kształtów. Wał jest z dniepra a korbowody też nie były rozkompletowane więc jest to dziwne. Na obu czopach jest podobnie i na innym korbowodzie tak samo. Chyba jedynym wyjściem jest oddać wał do szlifierza aby dopasował go do korbowodów po wcześniejszym sprawdzeniu ich osiowości i kształtów. Wał jest z dniepra a korbowody też nie były rozkompletowane więc jest to dziwne. Na obu czopach jest podobnie i na innym korbowodzie tak samo. Chyba jedynym wyjściem jest oddać wał do szlifierza aby dopasował go do korbowodów po wcześniejszym sprawdzeniu ich osiowości i kształtów. Przepraszam za trzykrotną odpowiedź . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Chyba jedynym wyjściem jest oddać wał do szlifierza aby dopasował go do korbowodów po wcześniejszym sprawdzeniu ich osiowości i kształtów. Te 10 mm to dosc duzo - trzeba zebrac dosc duzo materialu - znaczy sie podczas pracy silnika istnieje duze ryzyko ze cos sie urawie, lub peknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor7903 Opublikowano 1 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Może nie będzie tak źle bo same panewki idealnie pasują na czop wału oczywiście założone w stopę i korbowód nie mają szansy się poddać i wtedy wychodzi błąd. Wydaje się że opierają o czop tylko krawędzie panewek na linii podziału stopy i korbowodu. Myślę że dobry szlifierz da sobie z tym rade. Dzięki za zainteresowanie a może ktoś już coś takiego przerabiał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 jezeli panewki idealnie pasuja w korbowod - po skreceniu pokrywy wszystko jest OK, a na czop nie tzn ze czop ma za duza srednice. Kwestia tylko o ile za duza. Moze ktos Ci wcisnal panewki nadwymiarowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Innytruder Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 probowales zalozyc korbowod na wal bez panewki? Jesli wchodzi i sie skreca bez problemu i jest spory luz masz nieodpowiednie panewki. Z boku panewki przy zamku masz wymiar albo nic nie ma jesli to panewki nominalne sprawdz to. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor7903 Opublikowano 1 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Możliwe że to złe oznaczenie panewek bo jest tam litera N więc wychodzi że nominał, następne nadwymiary oznaczane są już wartościami liczbowymi np. 0,25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Wiem, że może to nie dniepr, ale....Na praktykach gdzie robie pasowalismy wał i panewki do ursusa c330. Okazalo sie poprzednie panewki ktore byly oznaczone 0,25 a tak naprawde po zmierzeniu wszystkiego wyszlo na to, ze to sa panewki 0,75 czyli na 3 szlif. Na panewce pisalo jak byk, ze to sa 0,25... Może u Ciebie tez tak jest ? Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Napisałeś, że same panewki pasują na czopy, a włożone w korbowód już nie. Czyli je naginasz na te czopy? To już masz po panewkach.Ustalmy: wał i korby pochodzą z dniepra, ale do tej pory nie stanowiły kompletu. Możliwe, że ktoś remontował lud przerabiał już ten wał i wstawił czopy na jakieś dostępne mu panewki lub panewki z korbami z jakiegoś auta. Najpewniej będzie, jak sobie sprawił sobie jakiś inny wał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor7903 Opublikowano 7 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Witam cię kolego Błażej wał z dniepra jest odkuwany i nierozbieralny tak że nie ma możliwości wstawienia czopów. Problem stanowiły żle oznaczone panewki (prawdopodobnie ostatni nadwymiar) i niedokłednie wykonane korbowody( owal na lini podziału stopa-korba) na "prawdziwych nominałach" jest ok, problem rozwiązany, wszystkim bardzo dziękuje za pomoc, temat można usunąć jeżeli moderator tego zechce. Pozdrawiam Gregor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.