Skocz do zawartości

przerobka oswietlenia w TDM 850


zbyhu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czolem!

 

Zastanawiam sie ciagle nad poprawa oswietlenia glownego w swoim motocyklu i wpadlem na pomysl, ze moznaby teoretycznie sprawic, by swiatla dzialaly "standardowo" - czyli swiecace obie lampy jednoczesnie, zarowno na swiatlach mijania, jak drogowych. W tej chwili za oswietlenie mijania robi jedna lampa, a za dlugie - druga.

Pytanie brzmi - jak sie za to zabrac i czy to ma sens?

Najwiekszym problemem wydaje mi sie znalezienie odpowiednich odblysnikow do lamp i mocowan zarowek...

Jesli ktos sie w takie przerobki bawil, to chetnie poslucham rad i uwag :bigrazz:.

 

Pozdrawiam

 

PS

A moze Xenon :crossy:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja

W mojej supertenerce były tak przerobione światła (niemiec zrobił)

Z początku myślałem że to normalne że się oba świecą, jednak po porównaniu z tenerą kolegi okazało się że jedna z moich lamp jest wymieniona na model z innego kraju (inne oznaczenie E) . Potem w

owner manualu znalazłem informację że na różne kraje były produkowane z różnym typem oświetlenia - w jednych świeci 1 lampa a w innych 2 (te podwójne miały zalecane słabsze żarówki).

Może w TDMce jest tak samo? Jeśli chcesz jutro wieczorem mogę popatrzeć i wrzucić informacje na jaki kraj jaka wersja była.

 

pozdrawiam, Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Zastanawiam sie ciagle nad poprawa oswietlenia glownego w swoim motocyklu i wpadlem na pomysl, ze moznaby teoretycznie sprawic, by swiatla dzialaly "standardowo" - czyli swiecace obie lampy jednoczesnie, zarowno na swiatlach mijania, jak drogowych. W tej chwili za oswietlenie mijania robi jedna lampa, a za dlugie - druga.

Pytanie brzmi - jak sie za to zabrac i czy to ma sens?

Najwiekszym problemem wydaje mi sie znalezienie odpowiednich odblysnikow do lamp i mocowan zarowek...

Jesli ktos sie w takie przerobki bawil, to chetnie poslucham rad i uwag :bigrazz:.

 

Pozdrawiam

 

PS

A moze Xenon :crossy:?

 

Wrazliwym punktem w XTZ i TDM jest regulator napiecia. Czesto pada. Wiec ja bym wolal nie eksperymenowac z obciazeniem instalacji w motocyklu bo moze nie wytrzymac wlasnie regler. Ze znanych mi Supe Tenerek w ktorych ktos eksperymentowal z oswietleniem np. mocniejsza zarowka to padaly reglery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrazliwym punktem w XTZ i TDM jest regulator napiecia. Czesto pada. Wiec ja bym wolal nie eksperymenowac z obciazeniem instalacji w motocyklu bo moze nie wytrzymac wlasnie regler. Ze znanych mi Supe Tenerek w ktorych ktos eksperymentowal z oswietleniem np. mocniejsza zarowka to padaly reglery

 

Owszem, ale od bodajże 94(95?) roku Yamaha montowała już inne modele,

więc Zbyhowej TDM to nie dotyczy. Mi kiedyś po jeździe w terenie

stopiła się plastikowa kostka wchodząca do reglera (on sam na szczęście nie zdążył). One po prostu przegrzewają się, więc warto ułatwić im oddawanie ciepła i pilnować czystości styków(na zasyfionych o wiele bardziej się grzeje).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

No bardzo chetnie, kazda informacja cenna :bigrazz:.

Mam o tyle tez zagwozdke, ze moj bracki ma TDMke taka jak ja i wlasnie ma zainstalowanego Xenona :crossy:. Moglbym podpatrzec... :(. Ale to kosztuje...

Dzieki za uwagi, czekam na wiecej! Zima idzie, bedzie dluga, moge kombinowac...

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, wybacz że z poślizgiem, ale już przepisuję tabelkę z owner manuala :

(się tyczy 3LD)

 

Kraj(e)

L: lewa żarówka(+pozycja) P: prawa żarówka+pozycja

Hi: która lampa działa na długich Lo: która lampa działa na krótkich

 

 

Niemcy, Szwajcaria

L: 55W P: 60/55W+4W Hi: L+P Lo: P, żarówka kwarcowa? (quartz bulb)

 

Anglia

L: 35/35W+3.4W P: 35/35W+3.4W Hi :L+P Lo: L+P, żarówka kwarcowa

 

Finlandia, Holandia

L: 45/40W P: 45/40W+4W Hi: L+P Lo: P

 

Belgia, Szwecja

L: 55W P: 60/55W+4W Hi: L Lo: P, żarówka kwarcowa (prawa mimo że dwuwłóknowa nie świeci na długich - ? )

 

Francja

L: 55W P: 60/55W+4W Hi: L+P Lo: P, żarówka kwarcowa

 

Włochy

L: 35/35W+3W P: 35/35W+3W Hi:L+P Lo: L+P

 

Hiszpania, Dania, Norwegia

L: 45/40W P: 45/40W+4W Hi: L+P Lo: L+P

 

 

Pozycja zawsze świeci się przy włączonych światłach.

 

Mam nadzieję że się przyda,

pozdrawiam, Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ćwiczyłem temat zrobienia podwójnego świecenia w XTZ660.

Sek w tym że reflektor do krótkich ma fatalne pole świecenia na długich (żarówka H4), a reflektor do długich ma żarówkę jednowłóknową (D-ileśtam.) Poprzestałem na założeniu żarówki H4 Philipsa "+50%".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz śmiało przerabiać na święcący podwójnie.

Jest to możliwe. Nie wiem jednak czy w reflektor TDM da się wsadzić dwie H4 w XTZ była H4 i H3 albo H1 bodajże.

Należy także OBOWIAZKOWO zamontować przekaźniki przy takiej przeróbce. Fabryczna instalacje jest z dosyć cienkich kabli i spadki napięcia sa rzędu 2V.

Polecam także żarówki Tungsram Megalight +50 %

Święcą naprawdę jasno.

Ksenonów bym nie montował do świateł mijania bo mogą być kłopoty z policją ( typ reflektora nie przystosowany do takiego źródła światła może znacznie oślepiać innych kierowców )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...