Skocz do zawartości

problem z KTM


crossowiec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może Ci gościu klin blokuje dosunięcie koła magnesowego do końca??? Mi się tak parę razy zdarzyło, że się źle ułożył i tylko trochę magnesy zachodziły na cewki. Może masz za wąski rowek w kole magnesowym??? Sprawdź ile wchodzi z klinem a ile jak nie założysz klina.

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Ci gościu klin blokuje dosunięcie koła magnesowego do końca??? Mi się tak parę razy zdarzyło, że się źle ułożył i tylko trochę magnesy zachodziły na cewki. Może masz za wąski rowek w kole magnesowym??? Sprawdź ile wchodzi z klinem a ile jak nie założysz klina.

 

i z klinem i bez klina wchodzi prawie że tyle samo.Chyba jest za "ciasna" tulejka....???? :bigrazz: Może tak też być prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam oczywiscie tego wloskiego wynalazku ale wydaje mi sie ze ten cycek jest elementem ukladu zaplonowego - zbiera impulsy przy obrotach walu dzieki magnesom wewnatrz kola, natomiast magnesy zewnetrzne pracuja jak normalny rotor alternatora.

Jezeli iskra pokazala sie to znaczy ze namagnesowanie kola jest OK, mozliwe ze masz gdzies niekontaktujaca mase, czy przerwe w obwodzie i to powoduje brak iskry. Niestety zeby to sprawdzic to potrzebujesz podstaw elektrotechniki i miernika - bez tego ani rusz.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam oczywiscie tego wloskiego wynalazku ale wydaje mi sie ze ten cycek jest elementem ukladu zaplonowego - zbiera impulsy przy obrotach walu dzieki magnesom wewnatrz kola, natomiast magnesy zewnetrzne pracuja jak normalny rotor alternatora.

Jezeli iskra pokazala sie to znaczy ze namagnesowanie kola jest OK, mozliwe ze masz gdzies niekontaktujaca mase, czy przerwe w obwodzie i to powoduje brak iskry. Niestety zeby to sprawdzic to potrzebujesz podstaw elektrotechniki i miernika - bez tego ani rusz.

 

Adam M.

 

jutro ściągne kolezke to mi pomierzy prąd i napięcie

 

Zrób mały test. Naklej na ten wystajacy cycek plastelinę i załóż koło bez klina zobaczysz czy w ogóle wchodzi on do rowka. Jak nie to już wiesz co jest!

Pozdro

 

obejdzie sie bez plasteliny bo w ko,e z przodu są dwa otwory i widać przez nie czy ten cycek wchodzi w rowek czy nie.otóż nie dochodzi do rowka troszeczke mu brakuje.To jest za mała tulejka jak mówiłem.Jutro musze wyciągnąć silnik i pojdzie do poprawki całość.Mysle że iskry nie było bo koło nie wchodzi wystarczająco głeboko na cewki.

 

scitro, Adam M. i inii dzięki za pomoc :bigrazz: :crossy:

Edytowane przez crossowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I sam sobie odpowiedziałeś na problem (mam nadzieję, że to jest to!) Cycek powinien być w rowku, bo inaczej po co by był rowek i po co ten dodatkowy magnes!? Pewnie tokarz zrobił zmały stożek o kilka dych i dlatego nie dochodzi do końca! Jak ruszysz dalej to dawaj cynk.

Pozdro

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I sam sobie odpowiedziałeś na problem (mam nadzieję, że to jest to!) Cycek powinien być w rowku, bo inaczej po co by był rowek i po co ten dodatkowy magnes!? Pewnie tokarz zrobił zmały stożek o kilka dych i dlatego nie dochodzi do końca! Jak ruszysz dalej to dawaj cynk.

Pozdro

 

będę informował na bierząco o postepach.pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie (zresztą tak jak już to koledzy wcześniej zauważyli) przyczyną braku iskry jest to że koło kręci się "za daleko" od cewek i w związku z tym indukują się tam zbyt małe napięcia. Aby to potwierdzić podłożyłbym pod stator z cewkami kilka podkładek w celu odsunięcia od karterów i poruszał kopniakiem. Bez odpalania, tylko do sprawdzenia iskry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie (zresztą tak jak już to koledzy wcześniej zauważyli) przyczyną braku iskry jest to że koło kręci się "za daleko" od cewek i w związku z tym indukują się tam zbyt małe napięcia. Aby to potwierdzić podłożyłbym pod stator z cewkami kilka podkładek w celu odsunięcia od karterów i poruszał kopniakiem. Bez odpalania, tylko do sprawdzenia iskry.

 

tak pewnie to jest przyczyna.Ta opcja z podkładkami już nie wypali bo dzisiaj wyciągnąłem silnik z ramy.Pojedzie do poprawki i zobaczymy czy pomoże.pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...