Stifler Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Xt600 z 98 z przebiegiem 18 tys kopci jak traktor, spala olej w tępie błyskawicznym(castrol 20w40). Juz o tym pisalem ale jakoś nie miałem czasu sie nim zająć. Chciałem sie upewnić co jest nie tak i sprawdziłem kompresje. Tyle ze moj manometr nie zmieści sie w miejsce świey wiec ze starej świecy i rurki zrobiłem szczelne ok. 7 centymetrowe przedłużenie. Wyszło mi ok. 0.85Mpa a jak włałem troche oleju w miejscu świecy podniosło sie na 1.1Mpa. Co robić? Co sprawdzać jako pierwsze? Wydaje mi sie ze wynik jest w normie.. myle sie?? Słyszałem ze wystarczy uszczelniacze zaworowe wymienić i powinno być ok bo jeśli byly by to zawory to ciśnienie było by mniejsze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Immortal Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 witam, jezeli robiles probe olejowa i rzeczywiscie cisnienie bylo wieksze znaczy to ze przyczyna tkwi wlasnie w uszczelniaczach zaworowych. pierscienie sa widocznie w stanie dobrym. czy pomiar cisnienia robiles na rozgrzanym silniku czy zimnym, bo jezeli na zimnym, to musisz powtorzyc pomiar cisnienia. wykonuje sie je zawsze na cieplym silniku. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 25 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Człowiek zawsze sie czegoś uczy .. ide rozgrzać silnik i zmierze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Ja zrozumiałem że wlałeś do cylindra. Jeżeli tak to olej uszczelnił pierścienie. Stąd większa kompresja. Czyli pierścienie zużyte + ewentualnie szlif cylka. Ps. Uszczelniacze zaworowe też mogą już być zużyte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 25 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Przed chwilą sprawdzałem kompresje na gorącym silniku i tez wyszło ok 0.85 Mpa. Jak napisałem zeby dojść do cylindra musiałem zrobić przedłużke wiec troche wynik moze być mniejszy od rzeczywistego, co świadczy ze ciśnienie jest w normie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Majac glowice zdjeta, bylo by smieszne nie zmienic uszczelniaczy o niewiadomym przebiegu. Moze okazac sie tez ze zawory/gniazda do szlifowania, ale mysle ze to najczarniejszy scenariusz bo jak z 98 to nie jest chyba tak zle. Pytanie jaki masz przebieg ?? zeby bylo tak zle jak opisuejsz XT-ek musi mec przelatane przynajmniej 50 tys. km ale byl ostro katowany , zostaje jeszcze ewentualnosc ze pare lat stal nie uzywany Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 25 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Z tego co wiem a raczej jest to prawdziwy przebieg to 18 tys. Brat mi powiedział ze kiedys było mało oleju i jezdził. Po pomiarze ciśnienia myśle ze to jednak te uszczelniacze. Jak dostane uszczelki to całość rozbiore i bede wiedział dokładnie o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Jezeli cisnienie wzrasta po wlaniu oleju do cylindra to ewidentnie pierscienie sa luzne. Co nie wyklucza nieszczelnych uszczelniaczy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 25 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 (edytowane) Ale instrukcja podaje ze ciśnienie powinno wynosić od 9 do 12 barów czyli raczej jest w normie. Silnik jest mocny i dobrze pracuje a myśle ze jakby pierścienie były wyjechane to byłby słaby i nie miałby takiego ciśnienia. Jak sie dobrze zagrzeje to juz tak nie dymi ale oleju ubywa. Edytowane 25 Października 2006 przez Stifler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crossowiec Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 pewnie gdzieś na uszczelniaczu olej ucieka.skoro jest mocny i to nie pierścionki a bierze olej :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 może jak nie jesteś pewien co to dokładnie to wymień pierścienie i usazczelniacze. to w końcu nie taki duży koszt, a i tak musisz troche silnika rozebrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 25 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Pierścienie to ponad 200zl i trzeba na nie długo czekać bo nigdzie nie mają na miejscu. A nie Uśmiecha mi sie łądować kasy w cos co wcale może nie być złe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 (edytowane) 200zł? <wow> sporawo. myślałem że z 50zł, sorki. nie ma to jak pierścionki do simsona za 4zł :notworthy: jak piszesz że brat kiedyś jeździł i tego oleju było bardzo mało to mogly pierścionki sie przytrzeć. ale nie wiem, wiec sie nie będe mieszał :( Edytowane 25 Października 2006 przez dono Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 25 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 I do simsona masz na miejscu a czekać dwa tygodnie albo wiecej to mi sie nie chce... a nie założe jakiś podróbek bo bedzie jeszcze gorzej... Ale tak na chłopski rozum jeżli byłaby to wina pierścieni to byłby słaby... Ja tak kiedyś miałem w hondzie xl.. pierścienie były wyjechane i motor sie ledwo ciągnął a ten lata jak nowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 no to już chyba sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.